Criteo S.A., reklamowa platforma w otwartym Internecie, wedle najnowszego raportu IDC zdobyła pierwsze miejsce pod względem wielkości udziału w rynku AdTech w 2017 roku. Raport IDC, Worldwide Digital Advertising Software Market Shares, 2017: Despite Intense M&A Activity, Still a Fragmented Market (September 2018), po raz pierwszy wskazuje wartość rynku oprogramowania reklamowego - 12,7 miliarda USD, który rok do roku rośnie w tempie 38%. Wedle raportu raport, Criteo zajmuje 1. miejsce na świecie z 7,4% udziałem w rynku.
Całkowity rynek oprogramowania reklamowego wzrósł o 38% rok do roku, z 9,2 mld USD w 2016 r. do 12,7 mld USD w 2017 r. IDC prognozuje, że sprzedaż oprogramowania wzrośnie do 7,8% do 2022 r., dzięki rosnącym nakładom na reklamę. Automatyzacja jest również czynnikiem pozytywnego rozwoju branży, zwłaszcza że marketerzy nadal są w procesie przejścia z tradycyjnej reklamy telewizyjnej na cyfrowe wideo i powiązane strategie reklam telewizyjnych.
- Agresywne podejście Criteo do innowacji pozwala dostarczać markom i sprzedawcom dane i technologie, których potrzebują - powiedział Mollie Spilman, Chief Operating Officer, Criteo. - Koncentrujemy się na utrzymaniu naszej wiodącej pozycji i wprowadzeniu naszych klientów w nową erę marketingu handlowego.
- Criteo wyłonił się jako lider rynku w naszej pierwszej analizie dostawców technologii reklamowych - powiedział Karsten Weide, Program Vice President, Digital Media and Entertainment, IDC. - Wynika to głównie z silnej pozycji, którą firma zbudowała w zakresie retargetowania w ciągu ostatnich 13 lat, stając się wiodącym graczem poprzez oferowanie różnych rozwiązań zarówno dla marek, jak i wydawców.
Strategia Criteo i znaczące inwestycje w technologię, w tym innowacje w zakresie sztucznej inteligencji (AI), umożliwiają firmie kształtowanie przyszłości reklamy. Criteo rozumie, że sprzedawcy detaliczni i marki bez wględu na swoją wielkość potrzebują dostępu do danych, aby stworzyć wartość we wszystkich punktach kontaktu z kupującymi. Criteo dokłada wszelkich starań, aby ekosystem reklamy cyfrowej mógł się rozwijać dzięki większej wiedzy o klientach, najlepszej technologii i zdrowej konkurencji.
Źródło: Criteo