logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Criteo analizuje zachowania zakupowe Polaków na stronach podróżniczych online

  PR 30.01.2017, przeczytano 506 razy
ilustracjastrzałka

Tuż po świętach Bożego Narodzenia Polacy zaczynają myśleć  o następnych wakacjach. Ruch na stronach podróżniczych online wzrasta w pierwszym kwartale roku i utrzymuje się na wysokim poziomie aż do połowy marca. Jak najlepiej wykorzystać ten gorący sezon zakupowy? Oto główne wnioski z raportu Travel Seasonality przygotowanego przez Criteo, analizującego transakcje na stronach wiodących dostawców usług turystycznych i biur podróży w Polsce w ciągu ostatnich 14 miesięcy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/criteo-analizuje-zachowania-zakupowe-polakow-na-stronach-podrozniczych-online,31225,artykul.html

Q1: Koszyki zapełniają się, a zakupy rosną

W trakcie pierwszego kwartału zmienia się zachowanie użytkowników przeglądających internetowe oferty. Tuż po świętach Bożego Narodzenia internauci masowo porównują propozycje na stronach podróżniczych i zapełniają koszyki. Na początku stycznia ruch na stronach biur podróży wzrasta o ponad 60% i utrzymuje się na wysokim poziomie aż do połowy marca. Podczas gdy po świętach Bożego Narodzenia oraz na początku nowego roku użytkownicy głównie porównują oferty i ceny wakacyjnych wyjazdów, od 8 stycznia liczba konwersji wzrasta o 35% w porównaniu do wyników z grudnia. Szczyt sprzedaży zostaje osiągnięty w lutym i utrzymuje się do połowy marca. Od 8 marca ruch na stronach internetowych serwisów podróżniczych zaczyna spadać i wraca do standardowego poziomu.

Kiedy, jak i jak długo Polacy odpoczywają?

Najwięcej rezerwacji dokonywanych na przełomie roku dotyczy wyjazdów w jego pierwszej połowie, szczególnie na ferie zimowe. W drugiej kolejności Polacy szukają miejsc na spędzenie weekendu majowego oraz planują wyjazdy w trakcie świąt wielkanocnych. Dość dużą grupę stanowią użytkownicy, którzy już na początku roku myślą o wakacyjnych wyjazdach. Badania wykonane przez Criteo pokazują, że Polacy wybierają oferowane przez biura podróży pakiety, gdy ich wyjazdy trwają co najmniej tydzień. Z kolei przy krótszych urlopach zazwyczaj organizują wyjazdy i wynajem hoteli samodzielnie. Polacy wybierają także dłuższe, trwające minimum siedem dni wakacje od czerwca do sierpnia, a także od października do listopada. Przeciętna przerwa w trakcie pozostałych miesięcy wynosi 3-5 dni.

Rynek turystyczny staje się coraz bardziej konkurencyjny i wyprzedza inne branże. Dlatego dobre zrozumienie zachowań konsumenckich podczas zakupów wakacyjnych wyjazdów i precyzyjnie zaplanowane kampanie remarketingowe stanowią klucz do wdrożenia odpowiedniej strategii pozwalającej na wyprzedzenie konkurencji - mówi Alexander Gösswein, Managing Director Central Europe w Criteo.

Wskazówki dla dostawców usług turystycznych i biur podróży

Chociaż w grudniu win rate utrzymuje się na stabilnym poziomie, w styczniu zaczyna spadać z powodu rosnącej konkurencji. Dlatego też dla biur podróży, które chcą najlepiej wykorzystać ten gorący okres ważnym jest, aby na początku stycznia zwiększyć CPC (cost-per-click) o co najmniej 15%. W trakcie lutego, aż do początku marca reklamodawcy powinni zachować spokój i utrzymywać ustalony poziom CPC. Badania przeprowadzone przez Criteo pokazują, że tylko klienci, którzy zwiększyli poziom CPC są w stanie utrzymać wysoką win rate i do końca sezonu wakacyjnego wyprzedzić konkurencję.

Biuro podróży Itaka wyróżnia się na tle polskich firm dobrym zrozumieniem potrzeb swoich klientów oraz korzystaniem z udanych kampanii remarketingowych. Tomasz Szagdaj, Manager Departamentu eCommerce Itaki powiedział Od 2015 roku Criteo proponuje zmiany, wysyła nowe propozycje rozwiązań zwiększających konwersję. Otrzymujemy także dużą liczbę analiz, które pomagają zwiększyć sprzedaż nie tylko w kampaniach remarketingowych.

Źródło: Criteo

www.criteo.com/pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764