logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CSR w branży reklamowej. Jakie działania powinny podejmować firmy?

  PR 01.09.2023, przeczytano 559 razy
ilustracjastrzałka

Corporate Social Responsibility - odgrywa coraz ważniejszą rolę w biznesie, w branży reklamowej również. Reklama ma znaczący wpływ na społeczeństwo, kształtuje przekazy i wpływa na kulturę masową. Istotne jest, aby podejmować odpowiedzialne działania, które przyczynią się do pozytywnych zmian społecznych, środowiskowych i ekonomicznych. A jakie to działania?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/csr-w-branzy-reklamowej.-jakie-dzialania-powinny-podejmowac-firmy,401233,artykul.html

Corporate Social Responsibility (CSR) to koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu, która zakłada, że poza samym celem osiągania zysku, firmy powinny brać pod uwagę także aspekty ekonomiczne swojej działalności i to jaki wpływ wywierają na społeczeństwo i środowisko.

CSR to trend, który zdobywa w Polsce coraz większą popularność

Jeszcze do niedawna Polacy nie znali pojęć CSR, czy ESG. Jak wynika z najnowszych badań[1], obecnie ponad połowa konsumentów, gdy wybiera usługę lub produkt - bierze pod uwagę to, czy przedsiębiorstwo podejmuje działania z tego obszaru. O CSR najczęściej pytają osoby młode w wieku od 23 do 35 lat. Ponadto, Polacy są skłonni płacić więcej za produkty ekologiczne i przyjazne planecie, a przestrzeganie przez firmy zasad CSR jest ważne dla ponad 66% z nas.

 – Trendy proekologiczne w reklamie widoczne są od dawna. Dane jasno pokazują, że mamy do czynienia ze świadomym konsumentem, który wie, czego chce i czego szuka. Wybiera towary produkowane z poszanowaniem środowiska naturalnego. Jeśli dana firma chce być postrzegana jako ekologiczna musi zadbać o wiele aspektów: od jakości produktów, po sposób wytwarzania i pakowania, a także zwracać uwagę na formę reklamowania i na to, z kim współpracuje.– uważa Robert Dąbrowski, CEO Recevent.

Reklama drukowana w sposób ekologiczny

Firmy reklamowe powinny wybierać materiały, które nie mają negatywnego wpływu na środowisko, warto postawić na te biodegradowalne, nadające się do recyklingu lub pochodzące z odnawialnych źródeł energii.

Ważne jest, by zrezygnować z toksycznego druku solwentowego. W branży reklamowej, solwent jest często używany w procesach druku i produkcji reklam, ale jego stosowanie może prowadzić do negatywnych skutków dla zdrowia pracowników i otoczenia. Toksyczne działanie niektórych tuszy to realne zagrożenie dla osób, które mają bezpośredni kontakt z tymi substancjami podczas produkcji.

 – Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, co jako branża reklamowa możemy zrobić. Odpowiedź zdawała się być prosta, choć wciąż mało popularna - zamieniliśmy solwent na tusze wodne. Te są nieszkodliwe dla środowiska, nie mają toksycznych rozpuszczalników, ale dają doskonałą trwałość wydruków. I co najważniejsze, nie stanowią zagrożenia dla zdrowia pracowników – dodaje Dąbrowski.

Niestety nadal wiele firm stosuje greenwashing, czyli przedstawia swoje działania jako bardziej ekologiczne lub zrównoważone, niż są w rzeczywistości. Aż 50 proc. pracowników przyznaje, że ich firmy wykorzystywały greenwashing – tak wskazują badania Google Cloud.

Jak jeszcze realizować działania z obszaru CSR?

Zdaniem ekspertów konieczne jest posiadanie innowacyjnego parku maszynowego, oszczędzanie wody i energii, a także postawienie na odnawialne źródła energii takie jak np. fotowoltaika.

Ponadto firmy reklamowe mogą zachęcić pracowników do wspierania ich działań. Programy dla nich, w tym szeroko rozumiany employer branding, są niezwykle istotnym narzędziem w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu.

Ważnym narzędziem CSR są kampanie społeczne – mogą się w nie angażować firmy reklamowe, ale nie tylko. Poprzez czynny udział w promowanie społecznie ważnych tematów, przedsiębiorstwa mogą wywierać pozytywny wpływ na społeczeństwo. Ważne, aby kampanie współgrały z wartościami firmy i niosły za sobą autentyczny przekaz.

CSR daje firmom możliwość angażowania się w społeczne i ekologiczne inicjatywy, co przyczynia się do budowania ich pozytywnego wizerunku i zaufania społecznego. Kampanie społeczne, programy dla pracowników, rezygnacja z toksycznych substancji w procesie produkcji, to tylko przykłady rozwiązań, które pozwalają firmom działać w odpowiedzialny i zrównoważony sposób.

Źródło: Recevent

Dodatkowe informacje:

[1] UCE RESEARCH dla Gazety Wyborczej

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Branża SEO z perspektywy międzynarodowej - Whitepress publikuje wyniki raportu
Kim są i ile wydają na SEO specjaliści w Europie? Jaki procent tego budżetu przeznaczają na działania on-site a jaki na link building? Według najnowszego raportu platformy WhitePress, przeciętny specjalista od pozycjonowania stron, to mężczyzna (62 proc.), zatrudniony w agencji (35 proc.) lub freelancer (33 proc.), pracujący w dużej mierze zdalnie lub hybrydowo, który poza...
Na jakie kwestie prawne muszą zwrócić uwagę przedsiębiorcy odtwarzający muzykę w celach komercyjnych
Odkryj tajemnicę, która przemawia zarówno do twoich uszu, jak i twojego portfela. Muzyka w biznesie to nie tylko przyjemność, to także kwestia prawna, która może wpłynąć na przyszłość twojej firmy. W naszym artykule zgłębiamy świat licencjonowania muzyki, z naciskiem na to, co każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć, aby uniknąć fałszywych nut i...
5 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy
Z możliwości outsourcingu zleceń korzysta coraz więcej firm. W Polsce w 2022 roku współpracę z niezależnymi specjalistami nawiązywały przede wszystkim mikroprzedsiębiorstwa (42,6 proc.) i małe oraz średnie firmy (35,8 proc.). Mimo to dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, taka forma outsourcingu może wydawać...
Student na freelance – czyli jak zarobić i zdobyć cenne doświadczenie
Studiowanie stanowi finansowe wyzwanie dla większości młodych ludzi. Według Warszawskiego Instytutu Bankowości polski student wydaje miesięcznie na swoje utrzymanie 3867,06 zł. Nic więc dziwnego, że studenci często zmuszeni są do podjęcia pracy. Jednak doświadczenie w sklepie czy gastronomi niekoniecznie będzie przydatne w budowaniu umiejętności do pracy w wyuczonym zawodzie....
Marki są coraz bardziej świadome tego, że bez połączenia się ze światem mediów społecznościowych nie mogą istnieć. Nie wystarczy jednak stworzyć swojego kanału w “socialach” i liczyć na krociowe zyski. Trzeba korzystać z pracy tych, którzy najlepiej odnajdują sie w internecie – z influencerów. Wiedzą to już nie tylko sprzedający w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764