Agencja Cube Group znalazła się – jako jedyna z Polski – wśród nominowanych w kategorii Best Technology w ramach konkursu International Performance Marketing Awards (IPMA) 2020. Jury konkursu doceniło stworzoną przez agencję Cube Group oraz jej partnera technologicznego Ingenious Technologies usługę Smart Attribution, która rewolucjonizuje podejście do atrybucji.
Smart Attribution to technologia analityki, która pozwala realnie oceniać wpływ na konwersję każdego z kanałów, a w konsekwencji wzmacniać te, które przynoszą najlepsze efekty sprzedażowe. Została stworzona dzięki partnerskiej współpracy Cube Group z Ingenious Technologies, dostawcy technologii marketingowych, który pomaga globalnym markom optymalizować marketing partnerów w celu zwiększenia sprzedaży.
Smart Attribution mierzy każdą ścieżkę zakupową i wszystkie kontakty użytkownika z działaniami marketingowymi, niezależnie od modelu rozliczeń. Dzięki temu w czasie rzeczywistym wiadomo, ile jest interakcji z kanałami rozliczanymi w modelach FF (Flat Fee), CPC (Cost Per Click) i CPM (Cost Per Mille). Na podstawie tych danych Smart Attribution kalkuluje prowizję w modelu CPS (Cost Per Sale), jaką może wypłacić wydawcom afiliacyjnym. Pozwala to kontrolować koszt pozyskania sprzedaży (COS) i zwrot z inwestycji (ROI) na nieosiągalnym do tej pory poziomie. Kiedy dochodzi do konwersji, system bierze pod uwagę wszystkie interakcje, jakie wystąpiły na ścieżce.
– Koncepcja Smart Attribution powstała na bazie obserwacji problemów, z jakimi borykają się nasi Klienci i Wydawcy w kampaniach afiliacyjnych oraz performance’owych. Pomysł na to rozwiązanie powstał jakiś czas temu w naszych głowach, a dzięki Ingenious Technologies mogliśmy wcielić go w życie. Mamy nadzieję, że jury doceni jego innowacyjność. Liczymy, że dzięki wdrożeniu Smart Attribution wiele sklepów internetowych będzie w stanie efektywniej prowadzić działania rozliczane w modelach efektywnościowych – mówi Anna Gromańska, Publishing & Innovations Director w Cube Group.
W kategorii Best Technology jurorzy konkursu IPMA 2020 (w tym roku m.in. z firm eBay, LEGO, SWAROVSKI, Kaspersky, Performance Marketing Assocation, Refunder) szukają technologii performance marketingu, która pomogłaby ulepszyć strategię klienta. Technologia ma zapewniać przewagę konkurencyjną lub pozwalać na prowadzenie biznesu w mądrzejszy lub bardziej opłacalny sposób. Jurorzy szukają innowacyjnego produktu, dowodów jego rozwoju, a także potwierdzenia skuteczności.
Na shortliście, obok Cube Group i Ingenious Technologies znalazły się: Impact Partnership Cloud, Partnerize, RevLifter, Student Beans Connect oraz TrafficGuard.
W kategorii Best Technology liczy się nie tylko głos jury, ale też publiczności. Zagłosować na najlepszą technologię spośród nominowanych może każda firma do 28 października na stronie www.performancemarketingawards.com/vote.
Ogłoszenie wyników konkursu odbędzie się podczas wirtualnej ceremonii 24 listopada 2020 roku.
Wcześniej w 2016 roku należąca do Cube Group marka SalesMedia otrzymała wyróżnienie Highly Commended w kategorii Best in Technology & Telecoms w finale European Performance Marketing Awards (EPMA), jednej z pierwszych międzynarodowych edycji tego konkursu.
O konkursie IPMA
Performance Marketing Awards to nagrody w branży marketingu efektywnościowego, przyznawane w Wielkiej Brytanii od 10 lat firmom, które wyróżniają się pod względem innowacji i osiąganych wyników. W 2016 roku organizatorzy po raz pierwszy nagrodzili firmy działające nie tylko na Wyspach Brytyjskich, ale w całej Europie w ramach European Performance Marketing Awards. W 2017 roku edycję europejską zastąpiła edycja międzynarodowa, czyli International Performance Marketing Awards.
Źródło: Cube Group