logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Cyber Monday czyli e – commersowy Czarny Piątek

  PR 21.11.2016, przeczytano 755 razy

Z końcem roku każdy sklep przygotowuje sezonową wyprzedaż produktów. Nie wszyscy jednak marzą aby uczestniczyć w przepychankach i walce o najtańszy produkt. Z pomocą przychodzi Cyber Monday – wielkie święto sklepów internetowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cyber-monday-czyli-e-%E2%80%93-commersowy-czarny-piatek,30585,artykul.html

Pierwsze były sklepy stacjonarne

Black Friday stał się tradycją obchodzoną na całym świecie. Pierwszy piątek po amerykańskim Święcie Dziękczynienia uważany jest za umowny początek zakupów bożonarodzeniowych w tym kraju. W ten dzień sklepy oferują specjalne promocje oraz wyprzedaże sięgające nawet 90%!

Black Friday postrzegany jest za najbardziej dochodowy dzień dla sprzedawców. Tylko w jeden dzień zakupy potrafi zrobić prawie 250 milionów Amerykanów. Według firmy comScore każdy może wydać średnio ok. 380 $, co daje łącznie ponad 50mld $. Jednak Czarny Piątek to już nie tylko amerykańska okazja na wyprzedaże, ale globalne święto, które angażuje miliony ludzi.

Czym jest Cyber Monday?

Cyber Monday przez jednych zwany jest wirtualnym odpowiednikiem Black Friday, przez innych jego przedłużeniem, ponieważ w sklepach internetowych szał przecen oraz specjalnych ofert trwa nawet 4 dni - od piątku do poniedziałku. Idea tego dnia narodziła się w Stanach Zjednoczonych i pierwszy raz określenia Cyber Monday użyto w 2005 roku i od tego czasu zyskuje on na popularności. Według comScore Amerykanie w 2006 roku wydali w tym dniu 610 mln dolarów, w 2010 już 1,4mld dolarów, a w 2013 wydatki przekroczyły już 2 mld dolarów.

Większość sklepów rozpoczyna akcję wyprzedażową już w Black Friday i kontynuuje te same promocje do Cyber Monday. Oczywiście są także takie, które w poniedziałek chcą przyciągnąć tych klientów, którzy nie dokonali zakupu w weekend. Wówczas na Cyber Monday możemy napotkać na jeszcze większe rabaty lub całkowicie nowe promocje.

Czego możemy oczekiwać?

Dziwić może bliski okres między tymi dwoma okazjami sprzedażowymi, bo dzielą je tylko dwa dni.  Jednak biorąc pod uwagę obecny przebieg tego wyprzedażowego dłuższego weekendu, dodatkowy dzień pozwala na lepsze wyszukanie interesujących towarów, co sprawia, że koszyki zakupowe są większe. Specjalne promocje w poniedziałek, dodatkowy rabat lub darmowa wysyłka pozwalają osobom niezdecydowanym na szybsze podjęcie decyzji. Największym plusem zakupów internetowych jest to, że konsument ma przynajmniej 14 dni na przemyślenie zakupu i odstąpienie od umowy.

Cyber Monday nie jest jeszcze u nas tak popularny jak w USA. Jego potencjał marketingowy jest dużo mniej wykorzystywany niż Black Friday. Może być to spowodowane tym, że promocje w Polsce daleko odbiegają od tych w USA i nie różnią się bardzo od tych oferowanych przy okazji innych świąt. Jednak z roku na rok zainteresowanie tym dniem wzrasta i polskie sklepy biorą pod uwagę ten dzień w swoich działaniach marketingowych.

Przyciągnij kupujących

W tym roku Cyber Monday przypada 28 listopada. Pamiętajmy aby należycie go wykorzystać! Warto także wziąć pod uwagę, że część klientów prezenty gwiazdkowe kupuje znacznie wcześniej i nie czeka z nimi na ostatnią chwilę. To może być wspaniała okazja na pomnożenie przychodów i zamknięcie ostatniego kwartału na wysokim poziome.

Źródło: Beemail

www.beemail.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trendy bożonarodzeniowe w branży opakowaniowej
Okres świąteczny to czas, gdy opakowania stają się nie tylko nośnikiem informacji o towarach, lecz również oddzielnymi produktami a nawet do pewnego stopnia prezentami, które mają zbliżyć Klientów do atmosfery Bożego Narodzenia. Karton jako wszechstronny materiał zajmuje szczególne miejsce w projektowaniu opakowań, umożliwiając zastosowanie...
Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę...
Commerce media to koncepcja, która łączy handel elektroniczny z reklamą cyfrową, umożliwiając markom docieranie do konsumentów na platformach online podczas ich interakcji z produktami. Koncepcja wykracza poza tradycyjne modele reklamowe, umożliwiając firmom wykorzystanie własnych platform handlowych, tzw. retail media networks do celów...
Promocja na papierze budzi zaufanie
Polacy są coraz bardziej świadomymi klientami. Dysponując ograniczonymi środkami, wyróżniamy się na tle sąsiadów dużym stopniem świadomości konsumenckiej. Szukamy okazji i potrafimy realnie ocenić czy oferta jest atrakcyjna.[1] Co więcej, chętnie sięgamy w tym celu po gazetki i listy z ofertami.  
5 zastosowań, w których ploter tnący Summa S Class 3 wyróżnia się od innych
W profesjonalnym tworzeniu oznakowania, posiadanie szybkiego, wydajnego i wszechstronnego plotera do cięcia jest absolutną koniecznością. Oto Summa S Class 3 - uosobienie precyzji i elastyczności. Dzięki szerokiej gamie zastosowań, ta zaawansowana maszyna zmienia zasady gry. Daje nieograniczone możliwości. Oto kategorie, w których S Class 3...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764