logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Cyberprzestępstwa pod lupą. Raport Interaktywnie.com

  PR 22.02.2012, przeczytano 845 razy

Co czwarty polski internauta nie chroni swojego komputera. Nic zatem dziwnego, że na mapie cyberprzestępczości jesteśmy wyraźnie powyżej światowej średniej. Działania internetowych oszustów, złodziei i wandali kosztowały nas tylko w ubiegłym roku 13 miliardów złotych. Ten rok może być jeszcze gorszy - pisze Interaktywnie.com w najnowszym raporcie o bezpieczeństwie w sieci.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cyberprzestepstwa-pod-lupa.-raport-interaktywnie.com,14724,artykul.html

Tematyka internetowego bezpieczeństwa w ostatnich miesiącach zdominowana została zdecydowanie przez kwestię włamań na serwery publicznych instytucji i korporacji. Nie tylko tymi związanymi z protestami przeciwko zapisom SOPA i PIPA za O ceanem czy ostatnio ACTA w Polsce. Nazwa najsłynniejszej dziś grupy hakerskiej Anonymous odmieniana jest przez wszystkie przypadki na całym świecie.

- Anonimowi zmienili cel działania, otwierając erę cyberprzestępczości w słusznej sprawie. Odchodząc od korzeni stricte hakerskiej działalności, jak dezorganizacja, walka z cenzurą czy po prostu żart, koncentrują się na coraz poważniejszych celach, wypowiadając otwartą cyberwojnę wąskim grupom globalnych korporacji i rządom - komentuje dla Interaktywnie.com Łukasz Nowatkowski, członek zarządu G DATA Software.

Uderzenia w rządowe serwery i strony instytucji publicznych są spektakularne, ale z reguły nie wiążą się z zagrożeniem dla innych użytkowników. Nawet jeśli celem jest profil Marka Zuckerberga na stworzonym przez niego Facebooku czy międzynarodowy system handlowania limitami CO2. Gorzej, jeśli w ręce hakerów trafiły dane 100 milionów klientów Sony, 35 milionów graczy z platformy Steam czy 24 milionów klientek obuwniczego imperium Zappos.

Cały raport można pobrać bezpłatnie pod adresem
http://interaktywnie.com/index/index/?file=raport_bezpieczenstwo.pdf

Źródło: Interaktywnie.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764