logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Cyfra czy offset? Agfa Graphics na 7. Akademii Zarządzania Barwą

  PR 02.11.2013, przeczytano 1396 razy
ilustracjastrzałka

30 października w Warszawie odbyła się 7. konferencja z cyklu Akademia Zarządzania Barwą, zorganizowana przez wydawnictwo Polski Drukarz wraz z jego partnerami, wśród których – tradycyjnie już – znalazła się firma Agfa Graphics. Maciej Baur – product manager w jej polskim oddziale – wystąpił podczas spotkania (które zgromadziło ponad 120 osób z całego kraju) z referatem zatytułowanym „Offset kontra cyfra – porównanie możliwości reprodukcji barw”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cyfra-czy-offset-agfa-graphics-na-7.-akademii-zarzadzania-barwa,20112,artykul.html

Swoje wystąpienie rozpoczął od krótkiej charakterystyki druku offsetowego, ze szczególnym uwzględnieniem uzyskiwania odbitki, w odniesieniu do analogicznego procesu w technice cyfrowej. Przedstawił materiały i procesy niezbędne do jej powstania, podkreślając przy tym konieczność zachowania właściwych warunków pracy maszyny (głównie jej stabilności), umożliwiających otrzymanie wydruku o oczekiwanej jakości i precyzji. Scharakteryzował też podłoża stosowane w technice offsetowej, gdzie wciąż dominuje papier, odnosząc się przy tym do inkjetu, gdzie różnorodność zadrukowywanych mediów jest dużo większa.

Tym samym kwestia uzyskania właściwej reprodukcji barw w technice cyfrowej jest zagadnieniem bardziej złożonym niż w offsecie – mówił Maciej Baur. – Zwłaszcza że w przypadku druku wielkoformatowego mamy do czynienia z materiałami prezentowanymi i obserwowanymi w różny sposób. Jedne oglądane są z dużej odległości, w świetle odbitym bądź przechodzącym, inne zaś to niewielkie przedmioty, gdzie odwzorowanie detali i precyzja druku są niezwykle istotne”.

Kolejna część prezentacji była poświęcona procesowi powstawania obrazu w technice inkjetowej oraz roli, jaką spełniają w nim głowice drukujące. „Są to niejako odpowiedniki form drukowych występujących w offsecie – mówił Maciej Baur. – Tu bowiem atrament jest w sposób bezpośredni nanoszony na podłoże, a jego krople są „wypluwane” z tysięcy dysz, skonfigurowanych w różny sposób, w zależności od konkretnego rozwiązania”.

Maciej Baur zwrócił uwagę na takie kwestie jak: charakterystyka kropli atramentu, jego skład oraz czas utrwalania. Zaznaczył też, że o samym atramencie czy głowicach należy mówić w kontekście całego rozwiązania, na które składają się również maszyna drukująca oraz finalne zastosowania. Te ostatnie w dużej mierze decydują o kryteriach jakościowych, jakie należy przyjąć realizując konkretną pracę. „Chodzi o takie parametry jak odporność chemiczna i mechaniczna, przyczepność, ziarnistość oraz warunki obserwacji końcowej aplikacji – mówił Maciej Baur. – I wreszcie gamut, czyli spektrum reprodukowanych barw. Tu też mamy do czynienia ze sporą różnorodnością, w zależności od zastosowanego trybu pracy urządzenia drukującego. Traktując jako punkt odniesienia stosowany w offsecie standard ISO Coated, już wydajny tryb plakatowy – występujący w urządzeniach Agfa Graphics – z powodzeniem mu dorównuje, a tryb fotograficzny wręcz przewyższa, jeżeli chodzi o zakres reprodukcji. Co więcej, w przypadku odwzorowania kolorów specjalnych, dodatkowych system inkjetowy może pozwolić na znacznie więcej niż klasyczny offset”.

Odpowiadając na znajdujące się w tytule referatu pytanie „Offset czy cyfra” Maciej Baur powiedział: „Wybierając technikę drukowania danego zlecenia należy wziąć pod uwagę wiele czynników. Za techniką cyfrową przemawia na pewno porównywalna, a często nawet przewyższająca offset zdolność reprodukcji barw, możliwość drukowania zarówno prac wielko- jak i małoformatowych przy relatywnie niskich kosztach i w niskich nakładach oraz różnorodność stosowanych podłoży drukowych”.

Źródło: Agfa Graphics

www.agfa.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
Stora Enso poinformowała, że stworzona przez tę firmę pianka opakowaniowa Papira jest z powodzeniem stosowana nie tylko w różnych branżach przemysłu, jako materiał zabezpieczający transportowane produkty, ale też służy do ochrony dzieł sztuki. Baiba – artystka używająca w swojej twórczości szkła – wykorzystuje materiał Papira do bezpiecznego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764