logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Cyfrowa lustrzanka Olympusa

   02.07.2003, przeczytano 990 razy

Firma Olympus oficjalnie zapowiedziała premierę aparatu E-1. Będzie to pierwsza cyfrowa lustrzanka tego producenta z możliwością stosowania wymiennych obiektywów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cyfrowa-lustrzanka-olympusa,1712,artykul.html

Aparat, który na rynku amerykańskim zadebiutuje we wrześniu, został wyposażony w matrycę CCD firmy Kodak o wymiarach 18 x 13,5 mm (4/3”) i rozdzielczości 5 megapikseli. Solidna, magnezowa obudowa z warstwą ochronną zabezpiecza urządzenie przed działaniem kurzu i wody. O idealny stan matrycy zadba rozwiązanie Supersonic Wave Filter, usuwające z sensora kurz każdorazowo po włączeniu aparatu. Jak przystało na profesjonalną „cyfrówkę”, Olympus E-1 pozwala użytkownikom na ręczną regulację większości parametrów. I tak czułość można regulować w zakresie od 100 do 800 ISO (w trybie ISO BURST także 1600 i 3200 ISO), a szybkość migawki – od 60 do 1/4000 sekundy. Aparat może wykonać 12 szybkich ujęć z prędkością 3 klatek na sekundę. Można też wybrać zgodność odwzorowania kolorów z jednym z dwóch standardów – sRGB lub Adobe RGB. Aparat oczywiście pozwala na zapisywanie zdjęć w nieskompresowanym formacie RAW.

Olympus E-1 współpracuje z nową linią obiektywów ZUKO (w chwili debiutu aparatu będą dostępne 4 modele), które są specjalnie przystosowane do fotografii cyfrowej, a przy tym mniejsze i lżejsze niż ich odpowiedniki stosowane w fotografii 35mm. Sam aparat jest wyposażony w podwójne łącze USB 2.0/IEEE 1394. Dane zapisuje na kartach Compact Flash Type I & II (w tym IBM Microdrive i FAT32). Olympus reklamuje model E-1 pod hasłem „Koniec kompromisów”. Jednak za bezkompromisowe możliwości urządzenia każe sobie słono płacić. Cena aparatu (bez obiektywu) wyniesie prawdopodobnie 2200 USD, ceny obiektywów zaczynają się od 600 USD.

Źródło informacji: Digital Photography Review

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fielmann z nową odsłoną kampanii „Widzimy Twoje potrzeby”
Poznańska agencja strategiczno-kreatywna Chapter1 przygotowała dla marki Fielmann nową odsłonę kampanii wizerunkowej „Widzimy Twoje potrzeby“. W jej ramach zobaczymy nową komunikację w kanałach digital, w tym kontynuację serii reklam pod hasłem „Za okularami“ oraz działania promocyjne. Kampania potrwa do końca marca. Za mediaplan kampanii odpowiada Zenith...
Boris Manev dyrektorem ds. zrównoważonego rozwoju w Epson Europe
Nominat zamierza przyspieszyć ewolucję marki Epson w stronę zrównoważonego rozwoju i zwiększać wartość oferowanych przez nią w tym zakresie technologii.
Agencja Cut The Mustard wygrała przetarg i podpisała umowę z Frito Lay Poland, spółką należącą do PepsiCo - jednego z największych na świecie producentów napojów i słonych przekąsek. Agencja przygotuje działania kampanijne dla marek Lay’s Max i Doritos.
Fritz-kola doskonali wizerunek
fritz-kola, pionier na niezależnej scenie napojów typu kola, od 1 kwietnia 2024 r. będzie przyciągać konsumentów w Polsce i za granicą świeżym, nowoczesnym wyglądem. We współpracy z brytyjską agencją projektową Robot Food i ilustratorem Chrisem Mitchellem, marka wprowadza nowe, wyraziste logo. Unowocześnia także wygląd lemoniad fritz-limo oraz uzupełnia...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764