logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Cyfrowa reklama zewnętrzna wychodzi na pozycję lidera

  PR 13.12.2018, przeczytano 590 razy

W trzecim kwartale 2018 sprzedaż cyfrowej reklamy zewnętrznej na polskim rynku wyniosła ponad 12,8 mln zł. Jest to wzrost o 52,4% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Co sprawia, że format ten staje się coraz popularniejszy? Jak wyglądają prognozy na przyszłe lata? O tym Diana Polska, Marketing & PR Manager MyLED.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cyfrowa-reklama-zewnetrzna-wychodzi-na-pozycje-lidera,380527,artykul.html

Jak wynika z raportu WARC, wydatki na digital OOH wzrosły w tym roku do 37,3%. Dla porównania w 2017 odnotowano wzrost o 34,8%, w 2016 o 32,4%, natomiast w 2012 wzrost wyniósł 22,7%. Dynamiczny rozwój jest efektem stale zwiększającej się liczby nośników typu digital w przestrzeni miejskiej oraz szybkiego rozwoju technologicznego. Z roku na rok możliwości outdooru stają się też coraz większe, a tym samym zwiększa się jego zasięg. Rosnącą popularność zawdzięcza się również łączeniu reklamy w przestrzeni miejskiej z mobilem.

Zwiększenie wydatków na cyfrową reklamę zewnętrzną można zaobserwować nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Przewiduje się, że do 2021 roku będą one wzrastać regularnie o 10,1%.

Kreatywna reklama bliżej odbiorcy

Reklamodawcy coraz częściej dostrzegają zalety cyfrowej reklamy zewnętrznej. Według danych opublikowanych przez Amerykańskie Stowarzyszenie Reklamy Zewnętrznej (OAAA), cyfrowe tablice stanowią obecnie 21% wszystkich billboardów w tym kraju. Badania przeprowadzone przez Nielsen pokazują natomiast, że około 60% amerykańskich konsumentów widzi cyfrową tablicę reklamową raz w miesiącu, a 37% przynajmniej raz w tygodniu.

Branże, które najczęściej korzystają z tego formatu można podzielić na kilka sektorów. Pierwszym z nich jest handel, w tym również produkty z kategorii FMCG. Kolejny to branża telekomunikacyjna, a dokładniej znane marki telefonii komórkowej, które od lat walczą o pozycję lidera na rynku. Z cyfrowej reklamy zewnętrznej chętnie korzysta również branża motoryzacyjna. Jak wynika z badań Posterscope, na które powołuje się firma Lamar Advertising, aż 87,5% fanów motoryzacji zwraca uwagę na reklamy zewnętrzne związane z obszarem ich zainteresowania. Co więcej, 83% kierowców ma styczność z reklamą OOH, podczas gdy z reklamą telewizyjną tylko 41%.

W ostatnim czasie do wyżej wymienionych sektorów dołączyła branża e-commerce, której zależy przede wszystkim na przekierowaniu odbiorców cyfrowej reklamy do strony internetowej swojej marki. Świetnym przykładem tego typu realizacji jest kampania serwisu e-Bay, który uruchomił kreatywną kampanię opartą o dane pogodowe, czy też zrealizowana minionego lata kampania Airbnb, zachęcająca gospodarzy do wynajmowania gościom swoich mieszkań w okresie wakacji.

Przewaga nad tradycyjnym outdoorem

Siłą reklamy DOOH jest możliwość dotarcia do odbiorcy z dynamicznym, innowacyjnym przekazem w odpowiednim miejscu i czasie. Wzrost liczby cyfrowych nośników w przestrzeni miejskiej, szczególnie w miejscach o dużym natężeniu ruchu, zapewnia markom jeszcze lepsze dopasowanie contentu do grupy docelowej. Ten rodzaj reklamy daje marketerom także elastyczność planowania i realizacji kampanii. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu możliwości cyfrowej reklamy OOH w kreowaniu treści wyświetlanych na ekranach LED, reklamodawcy zyskują większy zasięg i rozpoznawalność wśród odbiorców. Wpływa to również na kreowanie pozytywnego wizerunku marki oraz efektywność działań marketingowych.

Źródło: MyLED

www.myled.pl

Dodatkowe informacje:

Autor: Diana Polska – Marketing & PR Manager w MyLED

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764