logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Cyfrowa rewolucja na rynku druku na tkaninach: wywiad

  PR 20.06.2023, przeczytano 838 razy
ilustracja

Zachęcamy do lektury wywiadu, którego udzielili Łukasz Kozłowski i Bartosz Kuchta magazynowi Moda w Polsce nr 2/2023. W wywiadzie poruszony został temat technologii cyfrowych w druku na tekstyliach – zarówno bezpośredniego, jak i transferowego, w oparciu o rozwiązania firmy EPSON.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cyfrowa-rewolucja-na-rynku-druku-na-tkaninach%3A-wywiad,400462,artykul.html

Wywiad obejmuje tematykę zalet i zastosowania obu technologii – druku sublimacyjnego (stosowanego na włóknach syntetycznych) i druku bezpośredniego (na bawełnie i innych włóknach naturalnych) oraz ich wpływu na środowisko. Obie technologie mogą być wykorzystywane do produkcji metrażowej tekstyliów – kolekcje modowe, akcesoria, stroje sportowe, materiały do wystroju wnętrz. Druk bezpośredni, pigmentowy, na podłożach naturalnych jest uważany za ekologiczny i opłacalny, nie wymaga użycia dużej ilości wody ani długiego procesu utrwalania. Jest również elastyczny i pozwala na drukowanie indywidualnych wzorów na różnych materiałach. Jako przykład wskazano na linię drukarek EPSON Monna Lisa, które mogą drukować zarówno atramentami pigmentowymi, jak i kwasowymi, reaktywnymi i dyspersyjnymi. Druk sublimacyjny, z kolei, odbywa się przy użyciu barwników na bazie wody, co przyczynia się do czystszego procesu produkcyjnego. W tym wypadku Epson oferuję całą linię drukarek SureColor serii F do druku transferowego.

Kolejnym poruszonym w artykule tematem była opłacalność inwestycji w urządzenia do druku cyfrowego na tekstyliach. Koszt inwestycji w druk wielkoformatowy - drukarki i sprzęt do druku na tkaninach może być znaczący, szczególnie przy zwiększonych potrzebach produkcyjnych. Koszty obejmują zarówno samą drukarkę, jak i inne niezbędne urządzenia i akcesoria. Firmy muszą rozważyć opłacalność takiej inwestycji w kontekście swojego modelu biznesowego i przewidywanych zamówień.

Przy rozważaniu inwestycji w urządzenia do produkcji tekstyliów, należy również uwzględnić produkcję własnych projektów vs. gotowych wzorów oraz pełną kontrolę nad procesem produkcji. Szczególnie w przypadku tworzenia kolekcji i wzorów modowych ważnym aspektem jest jakość druku i uzyskanie zamierzonego przez projektanta wzoru.

Na koniec poruszono temat przeszkód przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych. Wysokie koszty kredytów i leasingu, trudności w pozyskaniu finansowania, wstrzymanie środków z dotacji unijnych, wysokie ceny energii itd. to czynniki utrudniające decyzję o inwestycji w druk wielkoformatowy. Wg naszych ekspertów, nie należy jednak bać się podejmowania decyzji o rozpoczęciu przygody z drukiem i walczyć o swoje cele, wybierając jednocześnie metody energooszczędne i ekologiczne.

Źródło: API.PL

www.api.pl


avatar użytkownika
+ + + +

Tekst opublikował użytkownik: api_pl

(API.PL Sp. z o.o.)

api_pl o sobie:

API.PL – jest bezpośrednim importerem maszyn i materiałów do sitodruku i druku wielkoformatowego. Zapewnia klientom wysoką jakość produktów w atrakcyjnej cenie. Firma stale rozszerza ofertę, aby sprostać zmieniającym się oczekiwaniom branży i rynku poligraficznego. W ofercie API.PL znajdą się maszyny i farby do sitodruku renomowanych światowych producentów, a także szeroka gama ploterów ekosolwentowych, sublimacyjnych, UV oraz tusze, media do druku oraz programy RIP.

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Narzędzie generatywnej sztucznej inteligencji, takie jak ChatGPT zmieniają sposób pracy ludzi. Jednak przedsiębiorcy często nie wiedzą jak radzić sobie z zagrożeniami, jakie niosą one ze sobą.
W Polsce pod hasłem Black Friday kryje się wstęp do najgorętszego dla handlu okresu związanego ze Świętami Bożego Narodzenia. Można powiedzieć, że przedświąteczny ruch napędzają nie tylko same Święta, ale i Black Friday. Z punktu widzenia marketingu w większości przypadków pod hasłem Black Friday kryją się klasyczne zabiegi związane z promocją sprzedaży. Najbardziej...
Generatywna AI może zmienić oblicze YouTube zarówno dla twórców, jak i widzów – oferując nowe kreatywne możliwości i wrażenia. Ważne jest jednak, aby ten nowy potencjał nie wpłynął negatywnie na społeczność YouTube, którą zobowiązaliśmy się chronić. Wszelkie treści publikowane w YouTube, bez względu na to, w jaki sposób są...
Inwestycje poligraficzne: Monika Siemion z Deutsche Leasing Polska
Pomimo licznych zawirowań na globalnych rynkach, przekładających się także na sytuację gospodarczą w Polsce, rodzime drukarnie nie ustają w inwestycjach, również w zakresie sprzętu. Jak wynika z danych Związku Polskiego Leasingu za 1. półrocze 2023 roku, w okresie tym należące do ww. organizacji firmy sfinansowały zakupy na maszyny i urządzenia poligraficzne w...
Nie marzą o zostaniu w przyszłości strażakami albo weterynarzami. Nie w głowie im kariery muzyków rockowych, bo teraz prawdziwymi gwiazdami są internetowi celebryci. Dzisiaj dzieci chcą zostać influencerami.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764