logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Cyfrowa rzeźba ożywia przestrzeń miejską w centrum Warszawy

  PR 15.11.2019, przeczytano 779 razy
ilustracjastrzałka

Dzięki połączeniu sztuki i najnowszych technologii uruchomiono pierwszą w Polsce Symulakrę. Jest to forma rzeźby cyfrowej, którą w czasie rzeczywistym tworzą zmieniające się miasto i jego mieszkańcy. Dzieło jest eksponowane na ekranie LED w Placu Unii codziennie o pełnych godzinach: 19.00, 20.00 i 21.00 przez 5 minut. To innowacyjne przedsięwzięcie, gdzie każdy może uczestniczyć w tworzeniu wirtualnej sztuki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cyfrowa-rzezba-ozywia-przestrzen-miejska-w-centrum-warszawy,384737,artykul.html

- Projekt jest nowoczesnym narzędziem ekspresji w przestrzeni publicznej. W przeciwieństwie do swoich tradycyjnych odpowiedników, rzeźba ulega ciągłym zmianom, dostosowując się do życia miasta. Co więcej, Symulakra angażuje mieszkańców do bezpośredniej interakcji i współtworzenia przyjaznej przestrzeni. Każdy, kto znajdzie się w pobliży Placu Unii ma realny wpływ na to, jak wygląda fasada Centrum Handlowego - Agata Ryś – Zawistowska, dyrektor Plac Unii City Shopping

Pionierski projekt artystyczno-technologiczny

Dzięki połączeniu sztuki, computer vision i kurtyny LED zainstalowanej na fasadzie Centrum Handlowego Plac Unii, powstał unikatowy projekt, gdzie mieszkańcy mogą uczestniczyć w tworzeniu wirtualnej rzeźby. Na jej kształt ma wpływ ruch samochodowy na ul. Puławskiej oraz intensywność wykorzystania internetu mobilnego w okolicy ekranu.

Na kształt rzeźby można oddziaływać także bezpośrednio za pomocą mobilnej strony internetowej www.symulakra.com.

Ten artystyczno-technologiczny projekt powstał na zlecenie firmy Screen Network a artystyczną formę nadała mu grupa artystyczna panGenerator.

Źródło: Plac Unii City Shopping

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764