logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

TUTORIAL: Cyfrowi malarze, czyli jak zmienić zwykłe zdjęcie w dzieło sztuki

   04.04.2006, przeczytano 43871 razy
ilustracjastrzałka
.psd

Chcielibyście biegle posługiwać się rozmaitymi technikami malarskimi, ale nie wiecie jak to zrobić? Niniejszy tutorial przedstawi Wam, jak począwszy od zwykłej fotografii, za pomocą programu Adobe Photoshop uzyskać obrazy malowane kredą, techniką olejną czy akwarelą. Ten krok do przodu w stosunku do korzystania z domyślnych filtrów artystycznych sprawi, że zmienicie się w prawdziwych malarzy cyfrowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cyfrowi-malarze%2C-czyli-jak-zmienic-zwykle-zdjecie-w-dzielo-sztuki,3770,artykul.html

Cel:
  • nauka korzystania z narzędzia Stempel wzorkiem (Pattern Stamp Tool);
  • wykorzystanie polecenia Zdefiniuj wzorek (Define Pattern) podczas wyboru obrazka źródłowego;
  • stosowanie efektu wypukłości przy pociągnięciach pędzlem w celu osiągnięcia bardziej realistycznego obrazu.
    Aby powięszyć ilustracje kliknij w miniaturkę


  • 01 | przygotowanie obrazka wyjściowego
    Przy wyborze tematu, który będziemy malować należy wziąć pod uwagę technikę malarską, którą będziemy symulować. W naszym przypadku będzie to malowanie węglem, a więc wyjdziemy od statycznego zdjęcia jabłka (apple.psd) z małą ilością detali, ukazanego na neutralnym tle.
    Zmieniamy kolor tła na CMYK: 0%, 5%, 8%,0%. Wybieramy polecenie Obrazek>Wielkość obszaru roboczego (Image>Canvas Size) i powiększamy szerokość i wysokość o 3 cm, upewniając się, że zakotwiczenie jest wyśrodkowane.

    kliknij aby powiększyć kliknij aby powiększyć

    02 | określenie wzoru
    Teraz określimy obraz, który wykorzystamy jako źródło dla naszego malunku. Zaznaczamy wszystko – [Ctrl]+[A], z menu wybieramy polecenie Edycja>Zdefiniuj wzorek (Edit>Define Pattern) i zapisujemy go jako apple.
    Aby namalować obraz wykorzystamy narzędzie Stempel wzorkiem (Pattern Stamp Tool).
    Wybieramy pędzel o nazwie Kreda (Chalk) 44 piksele i w menu Wzorek (Pattern) wybieramy apple. Zaznaczamy Wyrównany (Aligned) oraz Impresjonista (Impressionist) – jest to opcja umożliwiająca symulowanie muśnięć pędzla.

    kliknij aby powiększyć kliknij aby powiększyć

    03 | wybór pędzla
    Teraz przechodzimy do określenia właściwości pędzla, które wpłyną na wygląd końcowy naszego obrazu. Warto pamiętać, że zmieniając te ustawienia można odtwarzać wszelkie techniki malarskie.
    W zakładce Kształt pędzla (Brush Tip Shape) dodajemy Odstępy (Spacing):15%. W
    Dynamiki kształtu (Brush shape dynamics) uaktywniamy Nacisk pióra (Pen Pressure) i wybieramy Minimalną Średnicę (Minimum Diameter): 1%, a Wahanie kąta (Angle Jitter): 8%.

    kliknij aby powiększyć kliknij aby powiększyć

    04 | wybór pędzla II
    W zakładce Tekstura (Texture) ważne jest, aby dobrać odpowiednią teksturę i jej odpowiednie wymiary (minimum 200x200 pikseli). W naszym przypadku wczytujemy tekstury Powierzchnia Artystyczna (Artist Surfaces) i wybieramy Węgiel twardy jasny (Hard charcoal light) z parametrami podanymi powyżej. W Dynamika kolorów (Color dynamics) zmieniamy: Wahanie nasycenia (Saturation Jitter): 5%, Wahanie jasności (Brightness Jitter): 5%, Czystość (Purity): + 5%.
    W zakładce Inne Dynamiki (Other dynamics) ustawiamy parametry jak na zrzutce.

    kliknij aby powiększyć kliknij aby powiększyć

    05 | zachowanie pędzli
    Aby zachować ustawienia narzędzia Stempel wzorkiem (Pattern Stamp Tool) przechodzimy do opcji narzędzia i w bocznym menu wybieramy Nowe ustawienia narzędzia (New Tool Present) i wpisujemy nazwę Chalk medium. W palecie Pędzle określamy Średnicę (Diameter): 20 pikslei i zachowujemy nowe narzędzie jako Chalk light, powtarzamy tę samą czynność ze średnicą 60 pikseli i zachowujemy jako Chalk hard.

    kliknij aby powiększyć

    06 | rozpoczynamy malowanie
    Dodajemy nową Warstwę Wypełnienia: Kolor jednolity (Solid Color); biały z Kryciem (Opacity): 80% i nazywamy ją Weil. Ponad tą warstwą tworzymy nową warstwę Background i zaczynamy po niej malować za pomocą Chalk hard – po tłe i tam gdzie są duże powierzchnie. Tworzymy kolejną warstwę Object i pędzlem Chalk medium malujemy po jabłku. Na koniec tworzymy warstwę o nazwie Details i tym razem pędzlem Chalk lihgt określamy ogonek i pestki oraz wszystkie szczegóły. W razie potrzeby możemy zmieniać wielkość Średnicy pędzla – im jest mniejsza tym więcej szczegółów uzyskamy na naszym obrazie.

    kliknij aby powiększyć kliknij aby powiększyć
    kliknij aby powiększyć kliknij aby powiększyć

    07 | nowy kanał
    Zaznaczamy trzy ostatnie warstwy i tworzymy z nich Grupę warstw (Group Layers) (dawny Zestaw warstw (Set)) i nazywamy ją Picture. Powielamy tę Grupę i za pomocą skrótu klawiaturowego [Ctrl]+[E] spłaszczamy ją w jedną warstwę – Picture merged.
    Wyłączamy warstwę Weil. zaznaczamy wszystko – [Ctrl]+[A] i kopiujemy zawartość wszystkich widocznych warstw [Ctrl]+[Shft]+[C]. Przechodzimy do palety Kanały (Channels) i dodajemy nowy kanał o nazwie Relief, na który wklejamy zawartość selekcji [Ctrl]+[V].

    kliknij aby powiększyćkliknij aby powiększyć

    08 | dodanie głębi pociągnięć pędzla
    Z wciśniętym klawiszem [Ctrl] klikamy na miniaturę kanału i wczytujemy jego zawartość.
    Powracamy na warstwę Picture merged, odwracamy selekcję – [Ctrl]+[Shft]+[I] i stosujemy Filtr>Rendering>Efekty świetlne (Filter>Render>Lighting Effects): Styl (Style): Domyślny (Default). Zmieniamy ustawienia świateł według własnego uznania starając się nie zmienić zbytnio oryginalnych barw obrazu. Wybieramy jako Kanał Tekstury (Texture Channel) kanał Relief i ustawiamy Wysokość (Height): 10.

    kliknij aby powiększyćkliknij aby powiększyć

    09 | eksperymenty
    Opisane powyżej techniki stanowią podstawę od której można rozpoczynać zagłębianie się w temat odtwarzania technik malarskich. Zachęcam Was do powtarzania tych kroków z wykorzystaniem innych pędzli i tekstur dostępnych w Photoshopie. W szczególności warto spróbować namalować obraz stosując technikę olejną (Pędzle mokre (Wet media Brushes)) lub urzekające akwarele (Pędzle Naturalne 2 (Natural Brushes 2)). Przygotujcie się do nowej roli – prawdziwych “malarzy cyfrowych”.

    kliknij aby powiększyćkliknij aby powiększyć

    O autorze:
    Andrea Spinazzola
    Od 10 lat zajmuje się projektowaniem graficznym i ilustracjami cyfrowymi. Jest Adobe Guru w zakresie Creative Pro i Adobe Certified Export w InDesign CS2. Jego wielką pasją jest odkrywanie moźliwości technicznych oferowanych przez oprogramowania graficzne i ich maksymalne wykorzystywanie.

    Artykuł pochodzi z mgazynu .psd 02/2006 (13)


    avatar użytkownika
    + + + + +

    Tekst opublikował użytkownik: psd

    Więcej informacji o użytkowniku

    REKLAMA

    Komentarze

    Zaloguj się i dodaj komentarz

    Najnowsze w tym dziale

    Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
    Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
    W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
    Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
    Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
    Historia car wrappingu wg Antalis
    Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
    Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
    Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
     
    Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764