logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Cyfrowy potencjał – 3 trendy w marketingu B2B

  PR 29.08.2022, przeczytano 644 razy

Niedawno ukazał się raport „Marketing B2B – potencjał, siła, trendy i kierunki rozwoju” stworzony przez BUZZcenter. Pierwsze w Polsce badanie marketingu B2B pokazuje, że w naszym kraju działa ok. 2 milionów firm w tym sektorze. Aż 76% badanych przedsiębiorstw uważa, że marketing ma realny wpływ na sprzedaż produktów i usług – co pokazuje, że przekłada się on na sukces firmy. Jakie trendy można zauważyć jeśli chodzi o marketing B2B?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cyfrowy-potencjal-%E2%80%93-3-trendy-w-marketingu-b2b,397024,artykul.html

Transformacja digitalowa

Prawie ⅔ respondentów raportu „Marketing B2B – potencjał, siła, trendy i kierunki rozwoju” wskazuje transformację cyfrową jako najważniejszy trend w marketingu B2B. W poprzednich latach trend ten nie był tak silny. Firmy skupiały się głównie na zadaniach handlowca.

- Nowe technologie są nieodzowną częścią nowoczesnego marketingu. Od czasu pandemii sprzedaż kanałami cyfrowymi z roku na rok ma coraz większe znaczenie – mówi Anna Piskorz, Country Manager szkoły biznesu Laba.

Świadome budowanie relacji klientem na podstawie badań

Według raportu firmy BUZZcenter 33% ankietowanych instytucji wykonuje badania marketingowe samodzielnie, natomiast 23% zatrudnia do tego agencje badawcze. Dane te pokazują, że ponad połowa polskich przedsiębiorstw B2B, tworząc strategie marketingowe, opiera się na informacjach o kliencie oraz jego potrzebach. Dzięki temu firma wie, w którym kierunku warto podążać, a strategie przynoszą lepsze rezultaty.

Odejście od starych wskaźników

Tradycyjne wskaźniki marketingowe nie dają pełnego obrazu sytuacji. Zamiast mierzyć ilość wygenerowanych leadów czy ilość okazji sprzedażowych, warto skupić się na analizie procesu sprzedażowego. Według raportu „Marketing B2B – potencjał, siła, trendy i kierunki rozwoju” proces zakupowy w firmach B2B jest badany w 48%, czyli prawie połowie przedsiębiorstw. Dzięki temu można projektować zaangażowanie kupujących na każdym etapie procesu zakupowego, co pozytywnie wpływa na sprzedaż.

Źródło: BUZZcenter

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Obserwacja zachowań 450 tys. konsumentów w ponad 710 obiektach wykazała, że w I kwartale br. ruch w galeriach spadł o blisko 5% rdr. Natomiast odwiedzających było o niecały 1% mniej niż rok wcześniej. Częstotliwość wizyt zmniejszyła się rok do roku o ponad 4%, za to zwiększył się czas spędzany w tego typu placówkach. Ostatnio był średnio dłuższy o ponad 2...
Leasing uwolniony z papieru po 24 latach?
Czy umowę leasingu, podobnie jak umowę kredytu lub pożyczki, będzie można wreszcie zawrzeć elektronicznie? Jest projekt ustawy, który usuwa archaiczny nakaz zachowania formy pisemnej, obowiązujący od 2000 roku . Oszczędności z wyeliminowania papierowych umów leasingu mogą wynieść ok. 15 mln zł rocznie – szacuje Carsmile.
Co Polacy kupują przez internet? Trendy w e-commerce
Klienci, którzy przyzwyczaili się do kupowania w sieci, są w niej coraz aktywniejsi. W konsekwencji z roku na rok w wielu kategoriach poziom wydatków rośnie, a co za tym idzie, zwiększa się także wartość polskiego rynku e-commerce.
Zetki o Zetkach. Jakie jest pokolenie Zet w Polsce?
Roszczeniowi małolaci, którym nie chce się pracować, przyklejeni do smartfona i liczący się jedynie z opinią influencerów? O generacji Zet krąży wiele mitów. Co jest jednak najważniejsze dla osób urodzonych w latach 1997-2012? Jacy powinni być ich zdaniem pracodawcy? Na co najczęściej wydają pieniądze? Czy gromadzą...
Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764