logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Cyfryzacja, cyfryzacja i jeszcze raz cyfryzacja, czyli trendy w branży etykiet

  PR 16.01.2023, przeczytano 444 razy

Cyfrowa produkcja etykiet stała się obecnie kluczowym segmentem i motorem napędowym branży. Rozwiązania z zakresu druku cyfrowego oraz wykorzystujące druk hybrydowy stanowią 35 proc. całkowitej wartości rynku. Według badania FINAT[1] 37 proc. respondentów planuje zakup prasy cyfrowej w 2023 roku, przy zaledwie 21 proc. w poprzedniej edycji badania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cyfryzacja%2C-cyfryzacja-i-jeszcze-raz-cyfryzacja%2C-czyli-trendy-w-branzy-etykiet,398646,artykul.html

Zasięg technologii cyfrowej rośnie błyskawicznie. Coraz więcej marek i sprzedawców detalicznych wskazuje zwinność i szybkość reakcji jako czynniki decydujące, konieczne do sprostania nieustannie zmieniającym się trendom popytu. Dlatego firmy dążą do statusu smart factory, tzw. „inteligentnej fabryki” łączącej odpowiedni workflow, dopasowane oprogramiowanie, automatyzację procesów i rozwiązania chmurowe

- Wraz z rozwojem takich trendów jak automatyzacja, zakup wydruków online czy powstawanie całych drukarni internetowych, klienci otrzymują szereg nowych rozwiązań i jeszcze skuteczniej wykorzystują potencjał druku. Rozwiązania cyfrowe są doskonałą odpowiedzią na oczekiwania klientów – mniejszych nakładów, o większym stopniu personalizacji. Ponadto w obliczu globalnych wyzwań gwarantują ograniczenie odpadów, a także znacznie mniejsze zużycie energii – mówi Dawid Greber, Label Market Business Development Manager w Konica Minolta Business Solutions Polska.

Optymizm ukryty w liczbach

Błyskawiczny rozwój druku cyfrowego potwiedza globalny raport Agencji Badawczej Smithers: “The Future of Digital Printing to 2032, digital printing product markets and forecasts”. Analitycy podają, że światowy rynek etykiet z nadrukiem cyfrowym w 2022 roku był wart 12,6 mld dolarów, ze średnim rocznym wzrostem (CAGR) na poziomie 7,7 proc. od 2017 roku oraz wzrostem wolumenów o średnio 10,8 proc. Etykiety w pełni cyfrowe oraz rozwiązania hybrydowe stanowią już ok. 35 procent całkowitej wartości produkcji etykiet, a w 2032 wydajność pras cyfrowych ma przewyższyć produkcję analogową, kiedy druk cyfrowy etykiet osiągnie wartość 20 miliardów euro

- Błyskawiczny wzrost cyfrowych rozwiązań to naturalne następstwo pandemii, która wymagała od firm elastycznego dopasowywania do nieustannie zmieniających się wzorców popytu. W zakresie produkcji etykiet przedsiębiorstwa zyskały lepszą personalizację i kontrolę wolumenów – mówi Dawid Greber .

Segment cyfrowej produkcji etykiet zyskuje na wzrostach całego rynku, który napędzany jest m.in. przez błyskawicznie rosnący e-commerce. Wartość e-handlu w Europie na koniec 2022 roku wyniosła ok. 662 miliardy dolarów, a do 2027 kwota będzie blisko dwa razy większa.

– Rosnąca sprzedaż online zwiększa zapotrzebowanie na dodatkowe opakowania, które zabezpieczają produkty podczas transportu. To napędza również zapotrzebowanie na etykiety, naklejane na niemal każdy rodzaj produktu. - mówi Dawid Greber z Konica Minolta

Rok 2023 pod kątem cyfryzacji

Trendy potwierdza również FINAT – europejskie stowarzyszenie branży etykiet samoprzylepnych – w raporcie: „The European Narrow Web Market”. Organizacja wskazuje, że ponad jedna trzecia respondentów (37%) planuje zakup prasy cyfrowej w 2023 roku. To ogromny skok względem poprzedniego roku, kiedy podobną deklarację złożyło 21 proc. uczestników badania. Prezes stowarzyszania – Philippe Voet – potwierdza, że działalność cyfrową znacznie napędziła sytuacja pandemiczna i nieustanna potrzeba realizacji zamówień just in time. Potwierdza to Dawid Greber z Konica Minolta:

- Etykiety spajają łańcuchy dostaw artykułów pierwszej potrzeby, stanowiąc istotne narzędzie przekazywania informacji. Dlatego na pewno nie stracą swojej pozycji, a wychylenie wahadła w kierunku produkcji cyfrowej będzie coraz bardziej widoczne. – wskazał.

Jak podają analitycy IDC (International Data Corporation) również następne lata będą dla branży bardzo dobre. Zachodnioeuropejski rynek cyfrowych etykiet i drukarek produkcyjnych do opakowań ma rosnąć w tempie CAGR (średnioroczny wzrost) 13,1% w okresie 5 lat.

Konica Minolta napędza zmiany

Rynek cyfrowych etykiet napędza Konica Minolta, która od 6 lat reagularnie zwiększa swój udział w tym segmencie, osiągnęła pozycję lidera.

– Początkowo nasza oferta skierowana była do małych i średnich przedsiębiorstw, ale jako globalny dostawca technologii z lokalną strukturą usług, obecnie celujemy także w rynki high-end, w obsłudze których doskonale sprawdzi się wysokowydajna maszyna cyfrowa AccurioLabel 400 – mówi Dawid Greber.

Nowy model prasy cyfrowej zadebiutuje już na początku 2023 roku. Przyszłym użytkownikom system zagwarantuje obniżenie kosztów eksploatacji, jak również wyższą automatyzację procesów. Maszyna jest dostępna w konfiguracjach 4- lub 5-cio kolorowej (możliwość rozszerzenia aplikacji o biały toner) i oferuje prędkość drukowania do blisko 40 metrów na minutę. Analitycy IDC szacują, że z tego dodatku kolorsystycznego chętnie skorzysta nawet 3000 producentów etykiet średnio- i wysokonakładowych.

Źródło: Konica Minolta Business Solutions Polska Sp.z o.o.

www.konicaminolta.pl

Dodatkowe informacje:

[1] FINAT Report & Analysis, The European Narrow Web Market

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem
Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2...
Packaging Innovations 2024: Produkty kształtujące przyszłość
Produkty kształtujące przyszłość - znamy datę Targów Packaging Innovations Już za niecały rok, 09-10 października 2024 r. w EXPO Kraków, odbędą się 16. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations. To wydarzenie o ugruntowanej pozycji na rynku, które każdego roku odwiedzają tysiące gości z Polski i zagranicy. W ciągu dwóch dni będzie można poznać ofertę...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764