logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Cyfryzacja, cyfryzacja i jeszcze raz cyfryzacja, czyli trendy w branży etykiet

  PR 16.01.2023, przeczytano 298 razy

Cyfrowa produkcja etykiet stała się obecnie kluczowym segmentem i motorem napędowym branży. Rozwiązania z zakresu druku cyfrowego oraz wykorzystujące druk hybrydowy stanowią 35 proc. całkowitej wartości rynku. Według badania FINAT[1] 37 proc. respondentów planuje zakup prasy cyfrowej w 2023 roku, przy zaledwie 21 proc. w poprzedniej edycji badania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cyfryzacja%2C-cyfryzacja-i-jeszcze-raz-cyfryzacja%2C-czyli-trendy-w-branzy-etykiet,398646,artykul.html

Zasięg technologii cyfrowej rośnie błyskawicznie. Coraz więcej marek i sprzedawców detalicznych wskazuje zwinność i szybkość reakcji jako czynniki decydujące, konieczne do sprostania nieustannie zmieniającym się trendom popytu. Dlatego firmy dążą do statusu smart factory, tzw. „inteligentnej fabryki” łączącej odpowiedni workflow, dopasowane oprogramiowanie, automatyzację procesów i rozwiązania chmurowe

- Wraz z rozwojem takich trendów jak automatyzacja, zakup wydruków online czy powstawanie całych drukarni internetowych, klienci otrzymują szereg nowych rozwiązań i jeszcze skuteczniej wykorzystują potencjał druku. Rozwiązania cyfrowe są doskonałą odpowiedzią na oczekiwania klientów – mniejszych nakładów, o większym stopniu personalizacji. Ponadto w obliczu globalnych wyzwań gwarantują ograniczenie odpadów, a także znacznie mniejsze zużycie energii – mówi Dawid Greber, Label Market Business Development Manager w Konica Minolta Business Solutions Polska.

Optymizm ukryty w liczbach

Błyskawiczny rozwój druku cyfrowego potwiedza globalny raport Agencji Badawczej Smithers: “The Future of Digital Printing to 2032, digital printing product markets and forecasts”. Analitycy podają, że światowy rynek etykiet z nadrukiem cyfrowym w 2022 roku był wart 12,6 mld dolarów, ze średnim rocznym wzrostem (CAGR) na poziomie 7,7 proc. od 2017 roku oraz wzrostem wolumenów o średnio 10,8 proc. Etykiety w pełni cyfrowe oraz rozwiązania hybrydowe stanowią już ok. 35 procent całkowitej wartości produkcji etykiet, a w 2032 wydajność pras cyfrowych ma przewyższyć produkcję analogową, kiedy druk cyfrowy etykiet osiągnie wartość 20 miliardów euro

- Błyskawiczny wzrost cyfrowych rozwiązań to naturalne następstwo pandemii, która wymagała od firm elastycznego dopasowywania do nieustannie zmieniających się wzorców popytu. W zakresie produkcji etykiet przedsiębiorstwa zyskały lepszą personalizację i kontrolę wolumenów – mówi Dawid Greber .

Segment cyfrowej produkcji etykiet zyskuje na wzrostach całego rynku, który napędzany jest m.in. przez błyskawicznie rosnący e-commerce. Wartość e-handlu w Europie na koniec 2022 roku wyniosła ok. 662 miliardy dolarów, a do 2027 kwota będzie blisko dwa razy większa.

– Rosnąca sprzedaż online zwiększa zapotrzebowanie na dodatkowe opakowania, które zabezpieczają produkty podczas transportu. To napędza również zapotrzebowanie na etykiety, naklejane na niemal każdy rodzaj produktu. - mówi Dawid Greber z Konica Minolta

Rok 2023 pod kątem cyfryzacji

Trendy potwierdza również FINAT – europejskie stowarzyszenie branży etykiet samoprzylepnych – w raporcie: „The European Narrow Web Market”. Organizacja wskazuje, że ponad jedna trzecia respondentów (37%) planuje zakup prasy cyfrowej w 2023 roku. To ogromny skok względem poprzedniego roku, kiedy podobną deklarację złożyło 21 proc. uczestników badania. Prezes stowarzyszania – Philippe Voet – potwierdza, że działalność cyfrową znacznie napędziła sytuacja pandemiczna i nieustanna potrzeba realizacji zamówień just in time. Potwierdza to Dawid Greber z Konica Minolta:

- Etykiety spajają łańcuchy dostaw artykułów pierwszej potrzeby, stanowiąc istotne narzędzie przekazywania informacji. Dlatego na pewno nie stracą swojej pozycji, a wychylenie wahadła w kierunku produkcji cyfrowej będzie coraz bardziej widoczne. – wskazał.

Jak podają analitycy IDC (International Data Corporation) również następne lata będą dla branży bardzo dobre. Zachodnioeuropejski rynek cyfrowych etykiet i drukarek produkcyjnych do opakowań ma rosnąć w tempie CAGR (średnioroczny wzrost) 13,1% w okresie 5 lat.

Konica Minolta napędza zmiany

Rynek cyfrowych etykiet napędza Konica Minolta, która od 6 lat reagularnie zwiększa swój udział w tym segmencie, osiągnęła pozycję lidera.

– Początkowo nasza oferta skierowana była do małych i średnich przedsiębiorstw, ale jako globalny dostawca technologii z lokalną strukturą usług, obecnie celujemy także w rynki high-end, w obsłudze których doskonale sprawdzi się wysokowydajna maszyna cyfrowa AccurioLabel 400 – mówi Dawid Greber.

Nowy model prasy cyfrowej zadebiutuje już na początku 2023 roku. Przyszłym użytkownikom system zagwarantuje obniżenie kosztów eksploatacji, jak również wyższą automatyzację procesów. Maszyna jest dostępna w konfiguracjach 4- lub 5-cio kolorowej (możliwość rozszerzenia aplikacji o biały toner) i oferuje prędkość drukowania do blisko 40 metrów na minutę. Analitycy IDC szacują, że z tego dodatku kolorsystycznego chętnie skorzysta nawet 3000 producentów etykiet średnio- i wysokonakładowych.

Źródło: Konica Minolta Business Solutions Polska Sp.z o.o.

www.konicaminolta.pl

Dodatkowe informacje:

[1] FINAT Report & Analysis, The European Narrow Web Market

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Stora Enso odnotowje najwyższy zysk operacyjny EBIT od ponad 20 lat
31 stycznia odbyła się konferencja dla inwestorów i mediów, podczas której kierownictwo Stora Enso poinformowało o wynikach finansowych grupy za 4. kwartał oraz cały rok 2022. Jak podkreślała Annica Bresky – CEO koncernu, firma osiągnęła w nim najlepszy roczny rezultat finansowy od 22 lat. Jej przychody ze sprzedaży wyniosły w ub.r. 11,86 mld euro, co – bez uwzględniania...
OKI Europe nawiązuje współpracę z Kernow Coatings i Baker Materials
Firma OKI Europe Limited nawiązała strategiczną współpracę partnerską z firmami Kernow Coatings i Baker Materials w celu dalszego rozwoju i zaspokojenia potrzeb klientów w zakresie specjalistycznych nośników do drukowania wytrzymałych etykiet do różnych zastosowań.
Zaproszenie na Durst Wallpaper VIP Event
LFP Industrial Solutions zaprasza na wydarzenie poświęcone drukowi tapet, które odbędzie w Brixen, siedzibie producenta Durst w dniach 8-9.03.2023. Event, który potrwa dwa dni jest idealną sposobnością dla przedstawicieli drukarń poszukujących innowacyjnych i konkurencyjnych rozwiązań w zakresie druku i konfekcjonowania tapet.
Esto. Tektura w cyfrowym wymiarze
W niełatwych dla całej branży poligraficznej czasach, niezwykle ważne dla każdej drukarni jest nie tylko zachowanie czy też zwiększenie produktywności, lecz także ciągły rozwój, chociażby poprzez rozbudowę swojego parku maszynowego. Niestety obecnie inwestycje w nowe rozwiązania technologiczne mogą okazać się pod względem finansowym prawdziwym wyzwaniem. W tej sytuacji...
Colordynamics inwestuje w dwa hybrydowe plotery drukujące Agfa Jeti H3300 UHS LED z myślą o bardziej wydajnej produkcji materiałów POP/POS
Północnoamerykańska drukarnia wielkoformatowa zwiększyła prędkość realizowanej produkcji o 250% dzięki niedawnej inwestycji w dwa wysokowydajne, hybrydowe plotery inkjetowe firmy Agfa – Jeti Tauro H3300 UHS LED. Jak zapewnia jej kierownictwo, za sprawą tej inwestycji firma chce pozyskać kolejne zlecenia z rynku POP/POS, oferując swoim obecnym i potencjalnym klientom z...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764