logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Cykl życia użytkownika aplikacji mobilnej

  PR 17.12.2018, przeczytano 308 razy
Autor - Andrzej Goleta, Digital Marketing Manager sieci reklamowej Adexon

Z danych Adjust wynika, że aż 80% użytkowników przestaje korzystać z aplikacji mobilnej już dzień po jej zainstalowaniu. Czy konsumenci powracają do aplikacji, których nie używali przez długi czas? Charakterystykę przeciętnego użytkownika przybliża Andrzej Goleta, Digital Marketing Manager Adexon.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cykl-zycia-uzytkownika-aplikacji-mobilnej,380548,artykul.html

Celem twórców aplikacji nie jest przekonanie użytkownika do jednorazowej opłaty za jej pobranie, ale utrzymanie jego zainteresowania przez dłuższy czas. Szczególnie w dzisiejszych czasach, kiedy preferencje konsumentów szybko się zmieniają, a twórcy prześcigają się w tworzeniu contentu odpowiadającego na potrzeby nawet najbardziej wymagających odbiorców.

Statystyki pokazują, że średnio 80% pobierających korzysta z zainstalowanej aplikacji tylko przez jeden dzień, natomiast niespełna 12% używa jej przez tydzień. Czy to oznacza, że wszyscy którzy skorzystali z aplikacji tylko raz, już nigdy do niej nie powrócą? Okazuje się, że nie! Użytkownicy często instalują ją ponownie po miesiącu, a nawet po roku.

Powracający użytkownicy

Badania wskazują, że 11% osób, które przestały korzystać z danej aplikacji, powraca do niej po trzech miesiącach, 17% po dwóch miesiącach, a 4% nawet po rocznej przerwie. Statystyki te uzależnione są również od kategorii, do której należy aplikacja. Najwięcej „powrotów” odnotowują: gry, narzędzia oraz e-commerce. Poniżej średniej znajdują się natomiast: sieci społecznościowe, styl życia, podróże, rozrywka, a także biznes. Szacuje się, że do aplikacji z obszaru e-commerce, po trzymiesięcznej przerwie powraca nawet 18% użytkowników, natomiast po tym samym czasie do tych z kategorii biznes tylko 2%.

Istnieje jednak duże ryzyko, że powracający użytkownicy mogą zostać uznani za nowych – nigdy wcześniej niekorzystających z danej aplikacji. Dlatego też, chcąc prowadzić rzetelne statystyki, należy obserwować użytkowników, aby wiedzieć którzy z nich powrócili po dłuższym czasie, a którzy faktycznie pobierają aplikację po raz pierwszy. Jest to działanie korzystne także dla konsumentów, ponieważ w przypadku płatnej kampanii mogą oni zostać potraktowani jak nowi użytkownicy, co wiąże się z obciążeniem ich kolejną opłatą.

Obserwowanie użytkowników

Użytkownik przestał korzystać z aplikacji? To nie powód do zmartwień! Ważne jest jednak, aby monitorować, po jakim czasie aplikacja zostaje usunięta z urządzenia odbiorcy. Pozwoli to oszacować, ile czasu marketerzy mają na to, aby zainteresować odbiorców swoim produktem, tak aby zostali czynnymi użytkownikami danej aplikacji na dłużej.

Wiele zależy również od kategorii. Istnieje bardzo dużo aplikacji rozrywkowych, które usuwane są już po jednym dniu, natomiast z tych z obszaru e-commerce użytkownik korzysta średnio ponad 11 dni.

ilustracjastrzałka

A co z ponownymi instalacjami? Z badań Adjust wynika, że średnio 40% użytkowników, którzy usunęli aplikację, zainstaluje ją ponownie.

ilustracjastrzałka

Należy pamiętać, że najważniejsze jest śledzenie zachowań użytkowników i tego, jak często usuwają aplikacje lub ponownie je instalują. Pozwala to uzyskać wiele cennych informacji o ich wartości, jakości oraz źródłach pozyskiwania odbiorców. Dzięki temu można również dokładniej określić, jakie zmiany należy wprowadzić, aby produkt był jeszcze atrakcyjniejszy dla klienta oraz lepiej dopasowany do jego potrzeb.

Źródło: Adexon

www.adexon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Świat online pełen jest śladów, cyfrowych oczywiście. Każde kliknięcie, czy przesunięcie to trop, który może pomóc odtworzyć przebieg wydarzeń. Jednak to zaledwie skrawek informacji - ale gdyby mieć ich kilka, albo kilkanaście, wówczas możemy rozwikłać zagadkę, zanim zrobią to inni. Niczym bohater książki Arthura Conana Doyle’a, dziś...
Poczta Polska: Direct Mail to skuteczne narzędzie marketingu bezpośredniego
Poczta Polska ma specjalną ofertę dla przedsiębiorców, którzy chcą zainteresować swoimi usługami określone grupy docelowe. Direct Mail nadal z powodzeniem jest wykorzystywany przez największych graczy na rynku cyfrowym.
W świecie reklamy cyfrowej niewątpliwie króluje programmatic. Badania i prognozy serwisu eMarketer sugerują, że w USA wydatki na tego typu reklamę wyniosły w 2018 roku 82,5% wszystkich budżetów. Z czego 58% z nich było przeznaczone na programmatic direct. Co dokładnie kryje się pod tym pojęciem?
Sztuka jako ważny element employer brandingu
Rzeźba słynnego polskiego artysty Igora Mitoraja umiejscowiona przy wejściu do siedziby Polpharmy w Spectra Art Space przy ulicy Bobrowieckiej w Warszawie to elegancka i niesztampowa wizytówka, zarówno samego przedsiębiorstwa, jak i jego właścicieli. Pojawiła się tam z inicjatywy Jerzego Staraka, kolekcjonera i znawcy sztuki, będącego większościowym udziałowcem...
Case study: #nonoszyt
Przychodzi klient do agencji i mówi: – Potrzebuję jubileuszowego prezentu idealnego. Ma być piękny, oryginalny, zindywidualizowany. Ma zapadać w pamięć, zachwycać formą, po prostu ma mieć efekt WOW. Co na to agencja? – Nonoproblemo!
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764