logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Cymelia – najcenniejsze plakaty z Muzeum Plakatu w Wilanowie

   28.03.2011, przeczytano 3713 razy
ilustracjastrzałka
Alfons Mucha - Job

Od 28 marca do 19 czerwca 2011 r. w Muzeum Plakatu w Wilanowie prezentowana będzie wystawa „Cymelia – plakaty z kolekcji polskiej i obcej” obejmująca prace uznanych twórców tego gatunku, m.in.: Alfonsa Muchy, Julesa Chereta, Theophila Steinlena, Henriego Toluouse-Lautreca czy Luciena Bernharda.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cymelia--najcenniejsze-plakaty-z-muzeum-plakatu-w-wilanowie,12217,artykul.html

Wystawa skoncentrowana została wokół druków określanych mianem cymeliów, czyli dzieł wyróżniających się, stanowiących cenne obiekty o szczególnej wartości. Prace zazwyczaj prezentowane publiczności w postaci kopii, tym razem będzie można obejrzeć w wersji oryginalnej.

Kolekcja obejmuje dzieła z okresu 1892-1945, należące do kanonu plakatu światowego. Wśród prezentowanych druków będzie można zobaczyć m.in. prace mistrzów plakatu, które powstały w czasie „belle époque”, jak na przykład plakat „Job” Alfonsa Muchy oraz „Theatre del Opera Carnaval” Julesa Chereta. Na wystawie zaprezentowano również prace polskich twórców: Stanisława Wyspiańskiego, Leopolda Gottlieba, Hanny Gramatyki-Ostrowskiej, Kazimierza Sichulskiego, Wojciecha Kossaka, Henryka Berlewiego, Józefa Mehoffera, Stefana Norblina oraz Tadeusza Gronowskiego.

Prezentowana kolekcja obejmuje plakaty filmowe i teatralne, do kabaretów, wystawowe, reklamowe i turystyczne. Polskie druki poruszają także wątki społeczne i polityczne, jak moment odzyskania niepodległości po I wojnie światowej, obronę granic w 1920 r. oraz czas okupacji podczas II wojny światowej. Na wystawie pokazano także, po raz pierwszy w historii Muzeum Plakatu, efekty prac konserwatorskich, które umożliwiły odzyskanie unikatowych plakatów z okresu międzywojennego.

Kurator wystawy: Maria Kurpik
Asystentka Kuratora wystawy: Monika Lebiedzińska

Źródło: Muzeum Plakatu w Wilanowie

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mobile Vikings rośnie dzięki poleceniom, a nie reklamie
Wielcy Operatorzy inwestują budżety w reklamy z celebrytami.  Tymczasem Mobile Vikings - społecznościowy operator komórkowy - rośnie dzięki aktywności użytkowników. Jak to możliwe? Aż 8 na 10 Vikingów wskakuje na pokład z polecenia znajomego. Ich motywacją jest rekomendowanie tego, co dobre. Umożliwia to program poleceń. Działa od początku istnienia...
Heinz stworzył wyspę Fortnite
Heinz stworzył grę,  której celem jest rzucenie światła na pogarszający się stan zdrowia gleby na świecie.
Raport „Artificial Intelligence SumUp for Business 2022”
Skuteczne budowanie przewag konkurencyjnych wiąże się z dziś wykorzystywaniem najnowocześniejszych dostępnych narzędzi. Jednymi z najpopularniejszych w ostatnim czasie stają się rozwiązania z dziedziny AI, które wspierają biznesy na przeróżnych frontach. Tematyce tej poświęcony jest raport „Artificial Intelligence SumUp for Business 2022” przygotowany we...
Bartosz Walat prelegentem konferencji I love Marketing & Technology
Bartosz Walat, senior copywriter w VMLY&R Poland, poprowadzi prezentację w bloku I love seo & content. W prezentacji pod tytułem "Już wystarczy tego contentu, naprawdę" Bartosz poruszy temat nadprodukcji treści, czyli pułapki, w którą sami czasem wpadamy.
Ultraszybki internet 5G od Plusa
Plus w ramach nowej platformy komunikacyjnej opublikował nowy spot z udziałem Anny Smołowik, Filipa Orlińskiego i Wojciecha Mecwaldowskiego. Zgodnie z założeniami platformy, spot w lekkim i swobodnym stylu pokazuje praktyczne możliwości 5G – tym razem pokazujemy jak 5G sprawdza się w grach. „Dźwignie wszystko i nie laguje” – czyli wszystko, czego potrzebują...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764