logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Cymelia – najcenniejsze plakaty z Muzeum Plakatu w Wilanowie

   28.03.2011, przeczytano 3767 razy
ilustracjastrzałka
Alfons Mucha - Job

Od 28 marca do 19 czerwca 2011 r. w Muzeum Plakatu w Wilanowie prezentowana będzie wystawa „Cymelia – plakaty z kolekcji polskiej i obcej” obejmująca prace uznanych twórców tego gatunku, m.in.: Alfonsa Muchy, Julesa Chereta, Theophila Steinlena, Henriego Toluouse-Lautreca czy Luciena Bernharda.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cymelia--najcenniejsze-plakaty-z-muzeum-plakatu-w-wilanowie,12217,artykul.html

Wystawa skoncentrowana została wokół druków określanych mianem cymeliów, czyli dzieł wyróżniających się, stanowiących cenne obiekty o szczególnej wartości. Prace zazwyczaj prezentowane publiczności w postaci kopii, tym razem będzie można obejrzeć w wersji oryginalnej.

Kolekcja obejmuje dzieła z okresu 1892-1945, należące do kanonu plakatu światowego. Wśród prezentowanych druków będzie można zobaczyć m.in. prace mistrzów plakatu, które powstały w czasie „belle époque”, jak na przykład plakat „Job” Alfonsa Muchy oraz „Theatre del Opera Carnaval” Julesa Chereta. Na wystawie zaprezentowano również prace polskich twórców: Stanisława Wyspiańskiego, Leopolda Gottlieba, Hanny Gramatyki-Ostrowskiej, Kazimierza Sichulskiego, Wojciecha Kossaka, Henryka Berlewiego, Józefa Mehoffera, Stefana Norblina oraz Tadeusza Gronowskiego.

Prezentowana kolekcja obejmuje plakaty filmowe i teatralne, do kabaretów, wystawowe, reklamowe i turystyczne. Polskie druki poruszają także wątki społeczne i polityczne, jak moment odzyskania niepodległości po I wojnie światowej, obronę granic w 1920 r. oraz czas okupacji podczas II wojny światowej. Na wystawie pokazano także, po raz pierwszy w historii Muzeum Plakatu, efekty prac konserwatorskich, które umożliwiły odzyskanie unikatowych plakatów z okresu międzywojennego.

Kurator wystawy: Maria Kurpik
Asystentka Kuratora wystawy: Monika Lebiedzińska

Źródło: Muzeum Plakatu w Wilanowie

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764