logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Czabański: ustawa medialna najpóźniej w styczniu

  PR 17.12.2015, przeczytano 1100 razy

Prawdopodobnie w styczniu do Sejmu trafi projekt ustawy o misji i strukturze mediów publicznych, a za kilka miesięcy projekt ustawy o ich finansowaniu - poinformował PAP w środę Krzysztof Czabański, wiceminister kultury odpowiedzialny za reformę mediów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czabanski%3A-ustawa-medialna-najpozniej-w-styczniu,26887,artykul.html

Dodał, że istnieje już zarys koncepcji finansowania nowych mediów narodowych z PIT, CIT i KRUS, jednak do powstania projektu potrzebna jest wspólna praca kilku resortów.

- Plan zmian w mediach publicznych zakłada dwa kroki. Pierwsza ustawa będzie dotyczyła przede wszystkim misji i sposobu organizacji mediów publicznych. Ten projekt jest już gotowy i czeka na swoją kolej ustaloną przez kierownictwo klubu PiS.

Z tego co wiem na temat kalendarza prac sejmowych, projekt będzie raczej procedowany w styczniu niż w grudniu, ale nie mogę przesądzić dokładnej daty. Naprawa mediów publicznych zacznie się na pewno nie później niż w styczniu - zadeklarował Czabański.

Według niego, kolejnym krokiem będzie zmiana sposobu finansowania mediów, która zostanie wprowadzona osobną ustawą.

- Prace nad ustawą o finansowaniu rozpoczną się na poziomie eksperckim już w grudniu, ale potrwają na pewno kilka miesięcy - podkreślił wiceminister.

- Wymaga to specjalnej pracy i specjalnych przygotowań. Materia jest niezwykle skomplikowana, po drugie wymaga notyfikacji w Komisji Europejskiej, że proponowane przez nas rozwiązania nie są niedozwoloną pomocą publiczną oraz nie zaburzą funkcjonowania rynku. To procedury, do których trzeba się solidnie przygotować i wymagają czasu. Stąd podział na dwa kroki - wyjaśnił Czabański.

Obie ustawy mają zrealizować zapowiadaną przez PiS reformę mediów publicznych. Zakładają przekształcenie obecnych spółek mediów publicznych w instytucje kierowane jednoosobowo przez dyrektorów.

Będą oni wybierani przez Radę Mediów Narodowych powoływaną podobnie jak Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji - przez Sejm, Senat i Prezydenta. Zastąpi ona również KRRiT w kontrolowaniu ich. Będzie też powoływać Rady Programowe mediów publicznych, których pozycja ma ulec znacznemu wzmocnieniu.

Powstałe w wyniku przekształceń media narodowe, jak wcześniej mówił PAP Czabański, "mają skupić się w większym niż dotychczas stopniu na działalności kulturalnej". Według niego, obecna formuła spółek prawa handlowego nie sprawdziła się w przypadku mediów publicznych i doprowadziła do ich finansowego osłabienia.

Reforma zakłada też zmianę sposobu finansowania mediów narodowych. Obecny abonament RTV miałaby zastąpić opłata audiowizualna ponoszona przez wszystkich podatników. Ma ona wynosić ok. 10 zł miesięcznie, a ze wstępnych szacunków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego wynika, że wpływy z nowej opłaty mogą wynieść nawet 1,5 mld zł.

Źródło: Kurier PAP

www.kurier.pap.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764