logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Czabański o standardach, serduszkach i propagandowym froncie

   25.01.2017, przeczytano 949 razy
ilustracjastrzałka
Wpis Piotra Witwickiego na Twitterze ujawniający manipulację TVP

Zmieniamy media publiczne w dobrą stronę, popełniając błędy - powiedział w środę w Radiu ZET przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański. Jak ocenił, duża część mediów komercyjnych tworzy front propagandowy" na rzecz opozycji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czabanski-o-standardach%2C-serduszkach-i-propagandowym-froncie,31203,artykul.html

Według Czabańskiego standardy, które powinny obowiązywać w dziennikarstwie, są nieraz naruszane. Ale - zastrzegł - "nie błądzi tylko ten, kto nic nie robi".

Pytany, czy telewizja publiczna narusza standardy dziennikarskie, Czabański powiedział: "Wszystkie media naruszają, to się może zdarzyć wszędzie". Jak dodał (nawiązując do sprawy wyretuszowania serduszka WOŚP przez TVP - przy. red.), jeśli popełni się błąd, to trzeba "posypać głowę popiołem". Przyznał m.in,. że poświęciłby więcej czasu WOŚP w "Wiadomościach" i doradzałby kontynuowanie współpracę TVP z WOŚP.

"Można powiedzieć, że media (publiczne) idą w dobrą stronę, tak bym oceniał, to nie jest dowcip. Oczywiste są różne błędy, różne media, w tym publiczne też popełniają błędy, to jest jasne" - dodał Czabański. Jego zdaniem, telewizja publiczna wypełnia "wyrwę", która była wcześniej w przekazie informacyjnym na polskiej scenie medialnej. "Na pewno jest większe spectrum niż w mediach komercyjnych, idę o każdy zakład" - podkreślił.

Przewodniczący Rady Mediów Narodowych ocenił też, że duża część mediów komercyjnych uprawia "w istocie rzeczy propagandę". Jego zdaniem, media komercyjne tworzą w dużej mierze "front propagandowy" na rzecz opozycji. "Dobrze jest pokazać, co opozycja robi naprawdę" - dodał.

Pytany, czy telewizja publiczna chociaż raz skrytykowała rząd, Czabański powiedział: "Widocznie aż tak bardzo się ta krytyka nie należała". "Rząd bardzo ciężko pracuje i naprawdę warto pokazywać tę jego pracę, jeżeli są błędy, też warto je pokazywać, bo to służy higienie życia publicznego" - dodał.

Źródło: Kurier PAP

www.kurier.pap.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Ponieważ PAP zacytowała Krzysztofa Czabańskiego w sposób uniemożliwiający zorientowanie się, że odniósł się wprost do sprawy wyretuszowania serduszka WOŚP przez TVP, cytujemy jego pełną wypowiedź dla Radia ZET:

"Jeżeli się błąd popełni, jak na przykład z tym znaczkiem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, to trzeba po prostu posypać głowę popiołem i powiedzieć to był błąd, będziemy pilnować, ktoś był nadgorliwy, zwrócimy uwagę, nie można, itd., itd"

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764