logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Czarny Piątek działa. Zaangażowanie kupujących rośnie o 37 proc.

  PR 24.11.2021, przeczytano 479 razy
ilustracjastrzałka

Popularny Black Friday, czyli Czarny Piątek oraz poprzedzające i następujące po nim dni pełne rabatów i akcji promocyjnych są opłacalne dla sklepów - tak wynika ze statystyk fintechu Stocard, odpowiedzialnego za stworzenie darmowej aplikacji do przechowywania kart lojalnościowych i dokumentów w smartfonie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czarny-piatek-dziala.-zaangazowanie-kupujacych-rosnie-o-37-proc.,393877,artykul.html

Tradycja wyznaczania Czarnego Piątku dotarła do nas ze Stanów Zjednoczonych - tam jest to symboliczny początek sezonu zakupowego, następujący bezpośrednio po Święcie Dziękczynienia. U nas zwyczaj ma oczywiście krótszą tradycję, ale rozwija się prężnie. Z każdym rokiem coraz więcej sklepów stacjonarnych oraz internetowych decyduje się na dołączenie do akcji i - jeśli spojrzymy na statystyki sprzedaży - nie można się temu dziwić.

- Statystyki naszej aplikacji wyraźnie wskazują, że w “czarnym tygodniu” zainteresowanie Polaków zakupami wzrasta, w niektórych branżach szczególnie wyraźnie - mówi Katarzyna Zborowska-Germann, Head of Retail Sales CEE w Stocard. - Sklepy coraz chętniej chwalą się organizowanymi z tej okazji promocjami na banerach internetowych, billboardach czy plakatach.

Według analizy firmy Stocard, zaangażowanie polskich konsumentów w oferty marketingowe w okresie całego “Czarnego Tygodnia” w ubiegłym roku wzrosło o 37 proc. w porównaniu do uśrednionego tygodnia 2020 roku. Reklamy ze specjalnymi ofertami zachęcają konsumentów do planowania zakupów, co odbija się również na sprzedaży.

- Pomiędzy różnymi branżami da się dostrzec różnice w kwestii zwiększonej sprzedaży - dodaje Katarzyna Zborowska-Germann. - Choć zdecydowana większość sprzedających odczuwa pozytywne efekty Czarnego Piątku, w przypadku zakupów spożywczych wzrost wynosi 6 proc. Z kolei dla sklepów odzieżowych czy elektronicznych jest on dziesięciokrotnie wyższy.

Na podstawie danych Stocard wyraźnie widać, że Czarny Piątek nie tylko zwiększa sprzedaż jednorazowo, ale też tworzy grupę lojalnych klientów. - W trakcie ubiegłorocznego “czarnego weekendu” odsetek osób zapisujących swoje programy lojalnościowe do aplikacji Stocard wzrósł o 15,6 proc. - zauważa Katarzyna Zborowska-Germann ze Stocard. - Konsumenci robią to najpewniej przy okazji zakupów i śmiało można założyć, że duża część z nich później z tych programów korzysta. Wykorzystanie Czarnego Piątku do promocji swojego sklepu jest zatem dobrym pomysłem nie tylko ze względu na chwilowe zwiększenie sprzedaży, ale też z uwagi na możliwość budowania trwalszych relacji z konsumentami.

Źródło: Stocard

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Podsumowanie Forum IAB 2023
Dwa niezwykłe dni Forum IAB 2023 za nami. Podczas konferencji ponad 120 wybitnych ekspertów z dziedziny marketingu, nauki i biznesu podzieliło się strategiami efektywnego prowadzenia biznesu w trudnych czasach. W czasie wydarzenia miał także premierę Raport Strategiczny Internet 2022/2023. Tegoroczna edycja Forum IAB odbyła się w dniach 30-31 maja w warszawskich Złotych...
Katowice 2023

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Katowice 2023

W Katowicach zaproponowano odmienne podejście do tematu. Rozpisano przetarg na wykonanie inwentaryzacji wybranych miejsc i obszarów miasta, określenie podziału miasta na strefy oraz przygotowanie wstępnych założeń dla zasad i warunków na potrzeby opracowania projektu uchwały. 
Agencja influencer marketingu Lettly dołączyła do grona firm członkowskich IAB Polska.
Heinz z kreatywną platformą marki o zasięgu globalnym
HEINZ ogłasza „It Has to be HEINZ”, nową globalną platformę, która po raz pierwszy w 150-letniej historii marki zapewnia jej ujednolicenie w ramach jednej kreatywnej strategii. Kampania stanowi wyraz uznania dla marki poprzez uhonorowanie niewiarygodnego zamiłowania do HEINZ - od indywidualnych romansów z marką jej prawdziwych fanów po pasję i dbałość przyświecające...
„Samodzielni, ale nie sami w podróży” z aplikacją Moje ING
ING Bank Śląski rusza z komunikacją do młodych osób, w której porusza temat pierwszej samodzielnej podróży. Jest to jeden z kroków milowych na drodze do niezależności, w której ING chce towarzyszyć młodym. Proponuje im konto Mobi z aplikacją Moje ING, jako wsparcie dla tych, którzy planują swoje wakacyjne podróże i mierzą się z...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764