Firma Czarny Tulipan specjalizująca się w budowaniu identyfikacji wizualnej zakończyła proces projektowania systemu identyfikacji wizualnej dla firmy POLOmarket, polskiej sieci detalicznych sklepów spożywczych, która w wyniku dynamicznego rozwoju postanowiła unowocześnić i ujednolicić swój wizerunek.
W wyniku przeprowadzonego przez firmę Czarny Tulipan Sp. z o.o. audytu okazało się, że klienci marketów przywiązani są do nazwy POLO, a dotychczasowy znak kojarzy im się ze słońcem i radością. Dlatego też, podjęto decyzję jedynie o korekcie znaku. Prace skupiły się na opracowaniu spójnego, charakterystycznego dla całej sieci systemu identyfikacji marki.
Wnioski z przeprowadzonych badań pozwoliły zaprojektować znak zgodny z preferencjami klientów. Stąd, kluczowymi elementami znaku stały się charakterystyczny łuk jako motyw słońca oraz człon nazwy "POLO". Pozostawiona została czerwono-żółto-zielona kolorystyka, przy czym zwiększony został w identyfikacji udział koloru czerwonego.
Opracowana Księga Identyfikacji Wizualnej Marki POLOmarket zawiera nie tylko podstawowe informacje o znaku i wytyczne do jego zastosowania, ale także zasady oznakowania obszernej ilości różnorodnych nośników: druków firmowych, nośników promocji, środków transportu, nośników oznakowania wewnętrznego i zewnętrznego sklepów, elementów wyposażenia sklepów oraz upominków.
Firma Czarny Tulipan Sp. z o.o. przeprowadziła również dla sieci POLOmarket Program Pilotażowy, w ramach którego oznakowane zostały trzy nowe sklepy. Pilotaż pozwolił określić najlepszą technologię produkcji nośników i dopasowanie poszczególnych elementów oznakowania do specyfiki sklepu i jego otoczenia.
Trójmiejska firma komunikacji wizualnej Czarny Tulipan Zintegrowane Oblicze Firm specjalizuje się w tworzeniu wizerunku firm i produktów oraz systemów zachowań dla pracowników. Do tej pory opracowała księgi identyfikacji wizualnej dla znanych marek m.in.: Pocztex, Orlen Deutschland, Orlen Immobillien, PZL Mielec, Swissmed, Lotos Paliwa, Pekaes Multi-Spedytor. Obecnie firma współpracuje m.in. z: Koncern Energetyczny ENERGA SA, Kolporter Saloniki Prasowe, STU Ergo Hestia, PGNiG SA. Więcej informacji o działalności firmy na stronie www.czarnytulipan.pl.