logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Czas na fotoedukację: Drugi raz z rzędu wygrywa uczennica z Bielska-Białej

  PR 19.03.2015, przeczytano 925 razy
ilustracjastrzałka

W Bielsku-Białej nie brakuje fotograficznych talentów. Natalia Łączyńska z Zespołu Szkół Plastycznych w Bielsku-Białej zajęła pierwsze miejsce w kategorii indywidualnej Lekcji nr 5 ogólnopolskiego programu „Akcja (foto)edukacja”. To już druga wygrana z rzędu uczennic z tej właśnie szkoły. Nagroda, lustrzanka cyfrowa firmy Nikon, pozwoli na dalsze rozwijanie umiejętności młodej artystki, która ma również szansę na stypendium naukowe w wysokości 10 000 zł.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czas-na-fotoedukacje%3A-drugi-raz-z-rzedu-wygrywa-uczennica-z-bielska-bialej,24271,artykul.html

Finał III edycji ogólnopolskiego konkursu fotograficznego Akacja (foto)edukacja już w czerwcu. Składają się na niego multimedialne lekcje, każda przygotowywana pod okiem pedagoga i specjalistów w obszarze fotografii. Zgłoszenia do projektu przyjmowane są w dwóch kategoriach: indywidualnej oraz grupowej, przeznaczonej dla szkół lub kół fotograficznych przy domach kultury. Na uczestników czekają atrakcyjne nagrody. Laureaci poszczególnych etapów w kategorii indywidualnej otrzymują aparaty fotograficzne, a zwycięzca całej III edycji – stypendium naukowe w wysokości 10 000 zł. Dla uczniów, których zdjęcia zostaną najwyżej ocenione w kategorii grupowej, Nikon Polska organizuje warsztaty fotograficzne. W czerwcu najlepsza szkoła lub dom kultury zostaną wyposażone w profesjonalny sprzęt na potrzeby swojej pracowni fotograficznej. 

W kategorii indywidualnej w ramach Lekcji nr 5 „Kampania reklamowa z punktu widzenia fotografa” Jury postanowiło nagrodzić Natalię Łączyńską z Zespołu Szkół Plastycznych w Bielsku-Białej. – Kolejny raz dostaliśmy spójny zestaw fotografii, a nie przegląd technicznych możliwości i umiejętności fotografa. Bardzo nas to cieszy. Prace są spójne, nie tylko jeśli chodzi o kwadratowy format obrazu, ale też z punktu widzenia kolorystyki oraz kompozycji – podkreśla Jury.  Efektowne portrety bez twarzy zostały wzbogacone pastelowymi akcentami kolorystycznymi. Cały zestaw udowadnia, że nawet trzymając się sztywnych ram, takich jak proporcje boków i kompozycja obrazu, można stworzyć zestaw fotografii, które świetnie grają ze sobą i nie nudzą.  – dodaje komisja oceniająca prace konkursowe.

Do laureatki trafi aparat fotograficzny marki Nikon. Ma ona również szansę na zdobycie nagrody głównej Akcji (foto)edukacji, stypendium naukowego o wartości 10 000 zł. 

Przypominamy, że od stycznia 2015 r. w konkursie może brać również udział młodzież ponadgimnazjalna działająca w ramach kół artystycznych i fotograficznych przy domach kultury w całej Polsce.

Na stronie programu dostępna jest już Lekcja nr 6 pt. „Efekt multiekspozycji – w aparacie i w komputerze”, z której można dowiedzieć się jak, po co i kiedy stosować technikę wielokrotnej ekspozycji. Zdjęcia konkursowe można zgłaszać do 3 kwietnia br. na adres: konkurs@akcja-fotoedukacja.pl.

 „Akcja (foto)edukacja” trwa cały rok szkolny. Finał III edycji planowany jest na 26 czerwca 2015 r. 

Więcej informacji na temat projektu Akcja (foto)edukacja” można znaleźć na stronie: www.szerokikadr.pl/lekcje 

Źródło: Nikon Polska

www.nikon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Autopay, jednego z liderów polskiego rynku płatniczego, został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024. Teraz ma szansę na wyróżnienie globalne.
Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764