logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Czas na fotoedukację: Drugi raz z rzędu wygrywa uczennica z Bielska-Białej

  PR 19.03.2015, przeczytano 847 razy
ilustracjastrzałka

W Bielsku-Białej nie brakuje fotograficznych talentów. Natalia Łączyńska z Zespołu Szkół Plastycznych w Bielsku-Białej zajęła pierwsze miejsce w kategorii indywidualnej Lekcji nr 5 ogólnopolskiego programu „Akcja (foto)edukacja”. To już druga wygrana z rzędu uczennic z tej właśnie szkoły. Nagroda, lustrzanka cyfrowa firmy Nikon, pozwoli na dalsze rozwijanie umiejętności młodej artystki, która ma również szansę na stypendium naukowe w wysokości 10 000 zł.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czas-na-fotoedukacje%3A-drugi-raz-z-rzedu-wygrywa-uczennica-z-bielska-bialej,24271,artykul.html

Finał III edycji ogólnopolskiego konkursu fotograficznego Akacja (foto)edukacja już w czerwcu. Składają się na niego multimedialne lekcje, każda przygotowywana pod okiem pedagoga i specjalistów w obszarze fotografii. Zgłoszenia do projektu przyjmowane są w dwóch kategoriach: indywidualnej oraz grupowej, przeznaczonej dla szkół lub kół fotograficznych przy domach kultury. Na uczestników czekają atrakcyjne nagrody. Laureaci poszczególnych etapów w kategorii indywidualnej otrzymują aparaty fotograficzne, a zwycięzca całej III edycji – stypendium naukowe w wysokości 10 000 zł. Dla uczniów, których zdjęcia zostaną najwyżej ocenione w kategorii grupowej, Nikon Polska organizuje warsztaty fotograficzne. W czerwcu najlepsza szkoła lub dom kultury zostaną wyposażone w profesjonalny sprzęt na potrzeby swojej pracowni fotograficznej. 

W kategorii indywidualnej w ramach Lekcji nr 5 „Kampania reklamowa z punktu widzenia fotografa” Jury postanowiło nagrodzić Natalię Łączyńską z Zespołu Szkół Plastycznych w Bielsku-Białej. – Kolejny raz dostaliśmy spójny zestaw fotografii, a nie przegląd technicznych możliwości i umiejętności fotografa. Bardzo nas to cieszy. Prace są spójne, nie tylko jeśli chodzi o kwadratowy format obrazu, ale też z punktu widzenia kolorystyki oraz kompozycji – podkreśla Jury.  Efektowne portrety bez twarzy zostały wzbogacone pastelowymi akcentami kolorystycznymi. Cały zestaw udowadnia, że nawet trzymając się sztywnych ram, takich jak proporcje boków i kompozycja obrazu, można stworzyć zestaw fotografii, które świetnie grają ze sobą i nie nudzą.  – dodaje komisja oceniająca prace konkursowe.

Do laureatki trafi aparat fotograficzny marki Nikon. Ma ona również szansę na zdobycie nagrody głównej Akcji (foto)edukacji, stypendium naukowego o wartości 10 000 zł. 

Przypominamy, że od stycznia 2015 r. w konkursie może brać również udział młodzież ponadgimnazjalna działająca w ramach kół artystycznych i fotograficznych przy domach kultury w całej Polsce.

Na stronie programu dostępna jest już Lekcja nr 6 pt. „Efekt multiekspozycji – w aparacie i w komputerze”, z której można dowiedzieć się jak, po co i kiedy stosować technikę wielokrotnej ekspozycji. Zdjęcia konkursowe można zgłaszać do 3 kwietnia br. na adres: konkurs@akcja-fotoedukacja.pl.

 „Akcja (foto)edukacja” trwa cały rok szkolny. Finał III edycji planowany jest na 26 czerwca 2015 r. 

Więcej informacji na temat projektu Akcja (foto)edukacja” można znaleźć na stronie: www.szerokikadr.pl/lekcje 

Źródło: Nikon Polska

www.nikon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kampania Apartamentów Opacka z podwójnym wyróżnieniem w konkursie Kreatura 2022
Kampania Apartamentów Opacka w Gdańsku Oliwie opracowana przez agencję Communication Unlimited dla firmy Invest Komfort otrzymała dwa wyróżnienia w konkursie Kreatura, który od ponad 25 lat nagradza niezależne myślenie, nowatorskie i oryginalne projekty marketingowe.
Najlepsze dyplomy wybrane. W finale Graduation Projects 29 prac
Jury międzynarodowego przeglądu najlepszych prac dyplomowych z Polski, Czech, Słowacji i Węgier zdecydowało o wyborze 29 laureatów, którzy w pierwszym kwartale 2023 roku zaprezentują swoje dyplomy magisterskie i licencjackie na wystawie w Zamku Cieszyn.
Atrium Poland Real Estate z dwoma nagrodami podczas PRCH Retail Awards 2022
Za nami XIII edycja prestiżowego konkursu PRCH Retail Awards organizowanego przez Polską Radę Centrów Handlowych. Firma Atrium Poland Real Estate, właściciel i zarządca takich centrów jak Wars Sawa Junior, Atrium Promenada, Galeria Dominikańska czy Focus w Bydgoszczy zdobyła nagrody w kategoriach Wydarzenie Roku i Kampania Otwacia.
Złote Spinacze 2022 rozdane
Znamy zwycięzców 20. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie aż 100 nagród – 31 Złotych, 35 Srebrnych oraz 34 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji MSL.
Nikon i partnerze ogłaszają zwycięzców konkursu Environmental Photographer of the Year
Nikon, CIWEM, WaterBear i Arup z przyjemnością ogłaszają zwycięzców konkursu Environmental Photographer of the Year w 2022 r. W dorocznym konkursie, organizowanym już po raz 15, są nagradzane najbardziej inspirujące prace w dziedzinie fotografii ekologicznej z całego świata, dzięki czemu wydarzenie to stanowi międzynarodową platformę do zwiększania świadomości...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764