logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Czas na fotoedukację - sukces młodych fotografów z Radomia

  PR 18.11.2014, przeczytano 1800 razy
ilustracjastrzałka
Adamczyk Karolina ZSSOSiU Radom

W Radomiu nie brakuje fotograficznych talentów. Uczniowie z Zespołu Szkół Skórzano-Odzieżowych, Stylizacji i Usług z Radomia, zajęli pierwsze miejsce w ramach Lekcji 1 w konkursie organizowanym w ramach ogólnopolskiego programu „Akcja (foto)edukacja”. Nagroda – warsztaty fotograficzne, pozwolą na dalsze szlifowanie umiejętności młodych fotografów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czas-na-fotoedukacje---sukces-mlodych-fotografow-z-radomia,23253,artykul.html

„Akcja (foto)edukacja” to już III edycja edukacyjnego programu NIKON Polska przygotowanego z myślą o młodzieży szkolnej, aby wyrównać jej dostęp do wiedzy fotograficznej. Składają się na niego atrakcyjne, multimedialne lekcje, przygotowywane pod okiem pedagoga i specjalistów w obszarze fotografii. Startować można w dwóch kategoriach – indywidualnej oraz grupowej, jako reprezentacja szkoły. Na uczestników czekają atrakcyjne nagrody. Laureaci poszczególnych lekcji otrzymają aparaty fotograficzne, a zwycięzca III edycji – stypendium naukowe w wysokości 10 000 zł. Nagroda w postaci warsztatów po każdej lekcji, a na koniec edycji wyposażenia pracowni fotograficznej czeka również na najlepsze szkoły.


Klaudia Popis ZSSOSiU Radom

Zwycięski zestaw nadesłany w odpowiedzi na pracę domową w ramach Lekcji 1 Edycji III Akcji (foto)edukacji przyszedł z Radomia. Jury doceniło nie tylko fakt, że znaczna większość zgłoszonych fotografii została wykonana specjalnie na potrzeby tego zadania. Najważniejsze bowiem były jeszcze dwa inne czynniki: jakość zdjęć oraz spójność zestawu. Spójność w tym wypadku nie oznacza jednorodności tematycznej, lecz w miarę równy poziom. Widoczne staje się wtedy, że cała grupa uczniów biorących udział w akcji poradziła sobie z tematem tak samo dobrze. Dodatkowym atutem nagrodzonego zestawu jest różnorodność tematów, która obejmuje zarówno aranżowane zbliżenia biżuterii, jak i sytuacje zastane w przyrodzie. „Otrzymaliśmy fotografie, które zdecydowanie eksplorują możliwości estetyczne takiego rozwiązania, lecz nie uciekają w – łatwą do uzyskania przy tej technice – abstrakcję.”-orzekło Jury.


Karolina Rutka ZSSOSiU Radom

W zwycięskiej szkole przeprowadzone zostaną warsztaty fotograficzne, które pozwolą na dalsze rozwijanie umiejętności uczniów. Szkoła ma również szansę na wygranie nagrody głównej – wyposażenia pracowni fotograficznej. 

Dostępna jest już druga lekcja pt. „Fotografia otworkowa – wczoraj i dziś” uczy jak kreatywnie wykorzystywać niedoskonałości techniczne. Zdjęcia można zgłaszać do 28 listopada br. na adres: konkurs@akcja-fotoedukacja.pl 


Socha Karolinka ZSSOSiU Radom

„Akcja (foto)edukacja” trwa cały rok szkolny. Finał III edycji planowany jest na 26 czerwca 2015 r. 

Więcej informacji na temat projektu Akcja (foto)edukacja” można znaleźć na stronie: www.szerokikadr.pl/lekcje 

Źródło: Nikon Polska

www.nikon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764