logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Czas na fotoedukację - sukces młodych fotografów z Radomia

  PR 18.11.2014, przeczytano 1808 razy
ilustracjastrzałka
Adamczyk Karolina ZSSOSiU Radom

W Radomiu nie brakuje fotograficznych talentów. Uczniowie z Zespołu Szkół Skórzano-Odzieżowych, Stylizacji i Usług z Radomia, zajęli pierwsze miejsce w ramach Lekcji 1 w konkursie organizowanym w ramach ogólnopolskiego programu „Akcja (foto)edukacja”. Nagroda – warsztaty fotograficzne, pozwolą na dalsze szlifowanie umiejętności młodych fotografów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czas-na-fotoedukacje---sukces-mlodych-fotografow-z-radomia,23253,artykul.html

„Akcja (foto)edukacja” to już III edycja edukacyjnego programu NIKON Polska przygotowanego z myślą o młodzieży szkolnej, aby wyrównać jej dostęp do wiedzy fotograficznej. Składają się na niego atrakcyjne, multimedialne lekcje, przygotowywane pod okiem pedagoga i specjalistów w obszarze fotografii. Startować można w dwóch kategoriach – indywidualnej oraz grupowej, jako reprezentacja szkoły. Na uczestników czekają atrakcyjne nagrody. Laureaci poszczególnych lekcji otrzymają aparaty fotograficzne, a zwycięzca III edycji – stypendium naukowe w wysokości 10 000 zł. Nagroda w postaci warsztatów po każdej lekcji, a na koniec edycji wyposażenia pracowni fotograficznej czeka również na najlepsze szkoły.


Klaudia Popis ZSSOSiU Radom

Zwycięski zestaw nadesłany w odpowiedzi na pracę domową w ramach Lekcji 1 Edycji III Akcji (foto)edukacji przyszedł z Radomia. Jury doceniło nie tylko fakt, że znaczna większość zgłoszonych fotografii została wykonana specjalnie na potrzeby tego zadania. Najważniejsze bowiem były jeszcze dwa inne czynniki: jakość zdjęć oraz spójność zestawu. Spójność w tym wypadku nie oznacza jednorodności tematycznej, lecz w miarę równy poziom. Widoczne staje się wtedy, że cała grupa uczniów biorących udział w akcji poradziła sobie z tematem tak samo dobrze. Dodatkowym atutem nagrodzonego zestawu jest różnorodność tematów, która obejmuje zarówno aranżowane zbliżenia biżuterii, jak i sytuacje zastane w przyrodzie. „Otrzymaliśmy fotografie, które zdecydowanie eksplorują możliwości estetyczne takiego rozwiązania, lecz nie uciekają w – łatwą do uzyskania przy tej technice – abstrakcję.”-orzekło Jury.


Karolina Rutka ZSSOSiU Radom

W zwycięskiej szkole przeprowadzone zostaną warsztaty fotograficzne, które pozwolą na dalsze rozwijanie umiejętności uczniów. Szkoła ma również szansę na wygranie nagrody głównej – wyposażenia pracowni fotograficznej. 

Dostępna jest już druga lekcja pt. „Fotografia otworkowa – wczoraj i dziś” uczy jak kreatywnie wykorzystywać niedoskonałości techniczne. Zdjęcia można zgłaszać do 28 listopada br. na adres: konkurs@akcja-fotoedukacja.pl 


Socha Karolinka ZSSOSiU Radom

„Akcja (foto)edukacja” trwa cały rok szkolny. Finał III edycji planowany jest na 26 czerwca 2015 r. 

Więcej informacji na temat projektu Akcja (foto)edukacja” można znaleźć na stronie: www.szerokikadr.pl/lekcje 

Źródło: Nikon Polska

www.nikon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pierwsi zagraniczni finaliści Konkursu Strefa Studenta
Po raz pierwszy w historii konkursu, w którym młodzi projektanci mieli za zadanie stworzyć projekt opakowania lub etykiety, do kolejnego etapu awansowała studentka z zagranicy! Wraz z pozostałymi jedenastoma osobami zaprezentuje swój projekt w II etapie w jednej z trzech kategorii: funkcjonalność i forma, szata graficzna, wrażenie.
Kampania Dziedzictwo Beko z nagrodą Cannes Lions
Kampania “The Beko Inheritance”, która w kwietniu br. podbiła serca europejskich konsumentów, otrzymała statuetkę podczas tegorocznej edycji jednego z najbardziej prestiżowych konkursów w branży reklamowej – Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Kreacja stworzona przez Beko we współpracy z agencją VML Germany &...
Nikon zachęca do udziału w The Comedy Wildlife Awards i publikuje wybór najbardziej efektownych prac z edycji 2024 – począwszy od trójgłowej żyrafy po wyjątkowo rozleniwionego leniwca. Zgłoszenia do konkursu wciąż trwają, a zdjęcia można wysyłać do 31 lipca.
Złote Spinacze 2024: zgłoszenia do 22. edycji konkursu
Już po raz dwudziesty drugi najlepsze kampanie public relations w Polsce zostaną wyłonione w konkursie Złote Spinacze organizowanym przez Związek Firm Public Relations. Zgłoszenia rozpoczęły się 10 lipca i potrwają do 8 września 2024 r.
Jasnowidze - 5. edycja konkursu dla ilustratorów
Każda książka to osobny świat. Zależy nam na tym, by książkowe światy, do których trafiają dzieci, były jak najlepsze: piękne, intrygujące i pod każdym względem warte tego, by je odkrywać. Wierzymy, że warto szukać takich światów – i wspierać twórców, którzy chcą i potrafią powoływać je do życia. Dlatego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764