logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czas na prawdziwy omnichannel i otwarcie się na omnieverse

  PR 11.01.2023, przeczytano 310 razy
ilustracja

Klienci są osaczeni reklamami, nie ma co się dziwić, że stają się coraz bardziej na nie odporni, a koszt pozyskania nowego klienta drastycznie wzrasta. W przeszłości przedsiębiorcy koncentrowali się na aspektach wewnętrznych firmy, optymalizacji kosztów i maksymalizacji zysków – często zapominając, jak istotna jest obsługa klienta. Aż 33% wszystkich upadłości w pierwszej połowie 2019 r. stanowiły bankructwa firm sektora handlu (CEIDG Monitor Sądowy i Gospodarczy), co było konsekwencją niedostosowania się do wymagań współczesnych konsumentów. Różne pokolenia klientów mają odmienne oczekiwania, co również stawia przed markami kolejne wyzwanie z dotarciem z odpowiednim przekazem do grupy docelowej i sprostaniem ich oczekiwaniom. Rozwiązaniem, które może znacznie ułatwić budowanie pozytywnych doświadczeń kupujących to omnichannel, czyli połączenie działań online z offline.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czas-na-prawdziwy-omnichannel-i-otwarcie-sie-na-omnieverse,398601,artykul.html

Według badań przeprowadzonych przez portal Omnisend dzięki wprowadzeniu strategii omnichannel wskaźniki utrzymania klienta mogą być o 90% wyższe, a średnia wartość zamówienia wzrosnąć nawet o 13%. Co ciekawe, częstotliwość zakupów może stać się o 250% wyższa niż w przypadku single-channel. Ta koncepcja odpowiada za dostarczenie pozytywnych doświadczeń, które są spójne bez względu na kanał sprzedaży, czy sposób komunikacji klientów z marką.

Omnichannel narzędzie, które wznosi doświadczenia klientów na nowy poziom

Pierwszym istotnym krokiem powinno być zweryfikowanie różnych sposobów interakcji konsumentów z firmą oraz odkrycie ich preferowanego sposobu interakcji. Warto zauważyć, że konsumenci mogą korzystać z różnych kanałów komunikacji w zależności od indywidualnych potrzeb. Po zidentyfikowaniu potencjalnych luk na ścieżce klienta należy zainwestować w technologie wspierające, które pomogą przedsiębiorstwu zrozumieć oraz spełnić oczekiwania odbiorców. Wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych stwarza możliwość do poznania opinii klientów oraz tego, co jest kluczowe przy zapewnieniu najlepszego w swojej klasie doświadczenia omnichannel. Dodatkowo zastosowanie sztucznej inteligencji, pomoże analizować źródła danych w całej organizacji i dostarczać informacje, które pozwolą na przewidywanie działań klientów, poznanie powodów rezygnacji z usług i zakupów. Każda inwestycja w technologię powinna być kompatybilna z wieloma witrynami internetowymi, aplikacjami mobilnymi, oraz systemami wewnętrznymi, w tym zdarzeniami transakcyjnymi i z platformą CRM. Potrzeby deklaratywne i spostrzeżenia o zachowaniach klientów powinny być zintegrowane z CRM, aby umożliwić większą personalizację doświadczeń, a tym samym budowanie spójnej relacji z klientem.

Najnowsze kanały komunikacji to przyszłe ścieżki kontaktu z klientem

W ciągu najbliższych kilku lat klienci będą wchodzić w interakcje ze środowiskami rozszerzonej rzeczywistości – i to zarówno w celach osobistych, jak i zawodowych. Do roku 2030 możemy oczekiwać, że konsumenci będą nawiązywać relacje z różnymi środowiskami rozszerzonej rzeczywistości lub metaverse. Kupujący będą wymagać od marek doświadczeń, które jeszcze dziś nie istnieją. Klienci staną się tak samo zaznajomieni z kontaktami w metawersum, jak z tymi w fizycznym świecie. Aby się na to przygotować, kluczowe staje się zrozumienie obecnej architektury danych i jej elastyczności w zakresie włączania nowych źródeł informacji.

Niemal każda firma w pewnym momencie postawi sobie za priorytet dostarczenie klientom doświadczenia rozszerzonej rzeczywistości, dlatego warto już teraz wdrażać technologie, które umożliwią sprawną transformację. Zapewnienie kupującym dostępu do wirtualnych sklepów, ekscytujących wydarzeń online oraz szkolenie pracowników będzie miało ogromny wpływ na kondycję biznesu w bliskiej przyszłości. Należy ustalić jasne cele i zadania dotyczące tego, co firma chce osiągnąć. Możliwości we wszystkich sektorach są nieograniczone, a nowe doświadczenia będą dostarczane w sposób, który jako konsumenci nie moglibyśmy sobie jeszcze dziś wyobrazić.

Źródło: Medallia

Dodatkowe informacje:

Autorka: Ewelina Ciach, Senior Solution Consultant w firmie Medallia

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Od 2020 roku można zaobserwować wyraźny wzrost zainteresowania mobile gamingiem. Jeszcze kilka lat temu gry mobilne uznawane były za niszową rozrywkę dla gamingowych geeków, a dzisiaj są w mainstreamie i królują na każdym poziomie – od ilości pobranych gier po zyski, które generują. Według Newzoo rynek gier mobilnych pozostaje najbardziej dochodowym...
Połączenie działań CX i EX kluczem do budowania konkurencyjności biznesu
Pracownicy budują najbardziej wartościową relację z klientem i to oni mają ogromny wpływ na doświadczenia odbiorców marki. Dlatego właśnie tak istotny staje się EX (Employee Experience), który przy ścisłej współpracy z CX (Customer Expierence), coraz częściej jest uwzględniany przy tworzeniu strategii rozwoju biznesu. Zadbanie o tworzenie pozytywnych...
63 procent menedżerów twierdzi, że pozytywne doświadczenia klientów (CX) będą ważniejsze w 2023 roku, niż jeszcze rok wcześniej. Wynika to m.in. z faktu, iż 3/4 klientów deklaruje, że wyda więcej, także w kryzysie, na zakupy w firmach, które dbają o nich. Jednak, budowanie pozytywnych doświadczeń klientów, nie jest dziś możliwe bez...
Budowanie marki pracodawcy było bardzo ważne dla firm w 2022 roku. Dlaczego? Przedsiębiorstwa w ten sposób walczyły z brakiem zaangażowania pracowników, zjawiskiem quiet quittingu czy zrujnowaną reputacją. Dobrze rozwinięte działania z obszaru employer brandingu umożliwiają zdobycie przewagi konkurencyjnej. 2022 rok był czasem, gdy wielu pracodawców zauważyło...
Masz biznes w internecie? Na to przygotuj się w 2023 roku
- Wprowadzenie Google Analytics 4, korzystanie ze sztucznej inteligencji i oczekiwanie zmian w plikach cookie – to tylko niektóre najważniejsze zmiany jakie czekają na marketingowców i użytkowników w sieci. Jakie są internetowe trendy na 2023 rok? Co się zmieni i na co zwrócić uwagę - wymienia Łukasz Iwanek, CEO Agencji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764