WIADOMOŚCI

Czasopisma Agory z nową strategią wydawniczą

redakcja  PR 13.11.2017, przeczytano 299 razy

Koncentracja na najsilniejszych markach prasowych i uporządkowanie portfolio wydawniczego, zbudowanie spójnej oferty działań okołowydawniczych, rozwój działań z zakresu custom publishing, a także poszukiwanie nowych możliwości na rynku prasy tradycyjnej - to najważniejsze cele nowej strategii wydawniczej pionu Czasopisma Agory, którą spółka będzie wdrażać od listopada 2017 r. Serwisy internetowe czasopism zostaną włączone do struktur segmentu Internet, co zapewni ich szybszy rozwój oraz konsolidację działań content-to-commerce w całej Grupie Agora.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czasopisma-agory-z-nowa-strategia-wydawnicza,34450,artykul.html

Portfolio czasopism Agory

Od listopada br. czasopisma Agory będą rozwijane w ramach czterech głównych obszarów tematycznych: obszar Moda i styl życia obejmie miesięczniki „Avanti” i „Logo”, Kulinaria - miesięcznik „Kuchnia”, Rodzice i dzieci - miesięcznik „Dziecko”, a w ramach obszaru Dom/Wnętrza wydawane będą „Ładny Dom” i „Cztery Kąty”.

Każdy z tych tytułów to nowoczesny, ceniony przez czytelników miesięcznik oferujący treści tworzone przez dziennikarzy i specjalistów w swoich dziedzinach. Oprócz stałych wydań redakcje przygotowują również specjalne numery wszystkich pism oraz pracują nad nowymi projektami wydawniczymi.

 - Rynek tradycyjnych wydań magazynów ma swoje wyzwania i dynamikę zmian. Aby jak najskuteczniej konkurować na nim o zainteresowanie odbiorców i budżety reklamodawców, zdecydowaliśmy się postawić na nasze najmocniejsze marki. To spójne portfolio angażujących tytułów. Widzimy w nich duży potencjał na rozwój i mamy pomysły, jak to zrobić, bazując na naszych dotychczasowych sukcesach. Nie ustajemy też w poszukiwaniu nowych możliwości rozwoju i źródeł przychodu na rynku prasy tradycyjnej - przykładem niech będzie nasz nowy kwartalnik „Opiekun”, który zadebiutował w ubiegłym miesiącu – komentuje zmiany Piotr Hendel, wydawca czasopism Agory i zastępca dyrektor wydawniczej w pionie Czasopisma Agory.

Jednocześnie Agora zdecydowała o zakończeniu wydawania czasopisma ogrodniczego „Magnolia” i magazynu wnętrzarskiego „Dom&Wnętrze” – nastąpi to w grudniu 2017 r.

Projekty specjalne i oferta reklamowa

Nową propozycję dla reklamodawców, uwzględniającą zmiany w portfolio wydawniczym Agory, przygotowuje również dział sprzedaży czasopism. Istotną jej częścią będzie oferta działań okołowydawniczych i tych z zakresu custom publishing.

- Poprzez koncentrację na rozwoju najmocniejszych tytułów chcemy zwiększyć efektywność reklamową całego portfela czasopism Agory. W najbliższych tygodniach przedstawimy naszym klientom ciekawe rozwiązania, które będą wspierać ich w docieraniu do właściwych grup odbiorców i budowaniu z nimi długofalowych relacji. Myślimy zwłaszcza o rozwoju projektów okołowydawniczych realizowanych przy udziale partnerów reklamowych, m.in. plebiscytów, warsztatów dla czytelników czy wydań specjalnych naszych magazynów – dodaje Piotr Hendel.

Zespołem sprzedażowym czasopism kieruje jako dyrektor Joanna Garbaczewska, która od listopada br. jednocześnie jest zastępczynią wydawcy czasopism Agory Piotra Hendla.

Content-to-commerce

Od stycznia 2018 r. serwisy internetowe czasopism będą rozwijane w segmencie Internet Agory, a ich działy redakcyjne i sprzedażowe dołączą do zespołu Gazeta.pl. Dzięki tej zmianie serwisy czasopism - Avanti24, Logo24.pl czy Ladnydom.pl - będą mogły zwiększać swój zasięg i poprawiać wyniki, a także szybciej się rozwijać, korzystając z możliwości, jakie daje duża, internetowa struktura.

Dodatkowo, dzięki włączeniu oferty serwisów internetowych czasopism Agory do struktur segmentu Internet nastąpi integracja działań pozwalająca przygotować spójną strategię dalszego rozwoju content-to-commerce w spółce. Połączenie struktur sprzedaży i uzupełnienie kompetencji zespołów przyspieszy dynamikę wzrostu tego obszaru w całej Grupie Agora.

W zakresie merytorycznym serwisy czasopism Agory cały czas będą współpracowały z redakcjami tytułów prasowych, będą też integralną częścią nowych lub rozwijanych projektów okołowydawniczych.

Źródło: Agora S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

R E K L A M A

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Social Media London Style organizuje cykl spotkań dla branży
Agencja digital Social Media London Style, organizuje cykl bezpłatnych spotkań - śniadań networkingowych - dla osób związanych z branżą social mediową. Cykl ma objąć największe miasta w kraju, na początek zaplanowany jest Social Media Breakfast w Warszawie, w dwóch odsłonach, poświęconych innym aspektom mediów społecznościowych. Uczestnictwo w Social Media Breakfast jest bezpłatne....
Ponad 5000 osób skorzystało z porad chatbota Zieleniec Ski Areny
Zieleniec SKI Arena to największy w Polsce ośrodek narciarski. W zimie odwiedza go blisko 400 000 turystów. I to właśnie w tym czasie goście zadają najwięcej pytań dotyczących np. aktualnych warunków na stokach. Odpowiedzi szukają z reguły w mediach społecznościowych ośrodka. Głównie na Facebooku i w Messengerze, gdzie od tego sezonu - w tym komunikatorze - wspiera ich chatbot, który pomógł już ...
Mediacom z czterema tytułami sieciowej agencji mediowej roku
Dom mediowy MediaCom zdobył właśnie prestiżowy tytuł Globalnej Agencji Mediowej Roku (Global Media Agency of the Year) magazynu branżowego „Adweek”. Tytuł ten dołączył do trzech pozostałych zwycięstw odniesionych już w tym roku przez MediaCom.
Vogue bije rekordy także w social mediach
Miesięcznik Vogue Polska pojawił się na naszym rynku 14 lutego i wzbudził mnóstwo kontrowersji. Na okładce, której podobno nie poddano retuszowi, wystąpiły Anja Rubik i Małgorzata Bela na tle Pałacu Kultury i Nauki, a towarzyszyła im legendarna czarna limuzyna marki Wołga.
Ranking cytowań w styczniu 2018
Z opracowania wynika, że liderem cytowań wśród dzienników ogólnopolskich została Gazeta Wyborcza (152), za nią: Rzeczpospolita (120) oraz Fakt (79).  Wśród dzienników regionalnych na pierwszym miejscu znalazł się  Dziennik Bałtycki (15), na drugim – Polski The Times (12), a na trzecim – Gazeta Wrocławska (7). Wśród tygodników ogólnopolskich najczęściej cytowano Do Rzeczy
 
piątek 23.02.2018, 96 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone