logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Czego fani „Gry o tron” szukali w internecie?

  PR 17.05.2019, przeczytano 324 razy

Po ośmiu latach emisji żegnamy największy fenomen kulturowy ostatnich lat. Finałowy odcinek „Gry o tron” – serialu, na którego punkcie oszalały miliony, będzie miał w Polsce premierę w nocy z 19 na 20 maja. Przez cały czas trwania produkcji użytkownicy na całym świecie poszukiwali informacji m.in. o bohaterach, ich historii oraz przyszłości.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czego-fani-_gry-o-tron_-szukali-w-internecie,382480,artykul.html

- „Gra o tron” to serial pełen zwrotów akcji i nieoczekiwanych rozwiązań. W przerwie między odcinkami fani zwracają się do wyszukiwarki, by rozwiać swoje wątpliwości czy przeczytać wrażenia innych. Postanowiliśmy sprawdzić, jakie frazy były najczęściej wpisywane przez użytkowników w Google – mówi Tomasz Klusek, SEO Manager w MBridge – Marketing Experts.

Oprócz takich oczywistych zapytań jak „Gdzie obejrzeć Grę o tron?” czy „Kiedy nowy odcinek?” internauci szukają m.in. przewidywań, jak skończy się serial. Niezmiennie od kilku lat ogromną popularnością cieszy się wystąpienie piosenkarza Eda Sheerana (50 000 wyszukań miesięcznie), który pojawił się w premierowym odcinku 7. sezonu w roli żołnierza Lannisterów o imieniu Ed.

Wyglądać i mówić jak…

Mnóstwo jest również wielbicieli serialu, którzy na spotkania fanowskie oraz konwenty chcą przebrać się za swoje ulubione postaci. W okresie halloweenowym zapytania o kostiumy także cieszą się dużą  popularnością i mnóstwo osób upodabnia się do Daenerys Targaryen czy strażnika Nocnej Straży. Co ciekawe, ludzie szukają nie tylko inspiracji, jak stworzyć strój samemu, ale także gotowych kostiumów.

„Gra o tron” to jeden z seriali, w którym dialogi są wyjątkowo przemyślane. Liczne intrygi, zawoalowane groźby, słowne walki czy spiski polityczne sprawiają, że kwestie bohaterów na długo zapadają w pamięć. Fani często pragną je sobie przypomnieć, szukając w Google cytatów z serialu. Często wracają też do przemów Tyriona Lannistera, których ten zdążył w przeciągu 8. sezonów wygłosić wiele. W jednym z odcinków mówi „To jest to, co robię. Piję i wiem rzeczy”. Widzowie dobrze wiedzą, że bohater od alkoholu zdecydowanie nie stroni. Nic więc dziwnego, że w jego kontekście często szukają też wina.

Kto jest kim?

Internauci poszukują również wyjaśnień dotyczących fabuły serialu. Szukają m.in. tego, jak Daenerys i  Jon Snow są spokrewnieni, dlaczego Catelyn Stark nienawidziła Jona, jak Jaime Lannister stracił rękę, dlaczego Hodor mówi tylko Hodor, jak zginął Robb Stark oraz dlaczego Arya była ślepa.

Stale poszukiwana jest także mapa Westeros (134 000 wyszukań miesięcznie), czyli krainy, w której dzieje się akcja serialu. Nic zresztą dziwnego, bo w mnogości bohaterów, miejsc i wątków można się z  łatwością pogubić.

Użytkownicy często zwracają się do portalu Reddit (165 000 wyszukań miesięcznie), chcąc wyjaśnić swoje wątpliwości. Tam najuważniejsi fani dzielą się swoją wiedzą i spostrzeżeniami. Na ich podstawie tworzą się popularne w kręgach fanowskich teorie. Te najbardziej przekonujące trafiają na platformy Facebook, Twitter i Tumblr, a nawet na słynne portale internetowe, a tam zaczynają żyć własnym życiem. Cieszą się przy tym popularnością w wyszukiwarce Google, chociażby ta, że Tyrion należy do klanu Targaryenów, czy ta, że Jaime Lannister to odrodzony Azor Ahai.

Choć serialowi został już tylko jeden odcinek na zamknięcie wszystkich wątków, George R. R. Martina, autor sagi „Pieśń lodu i ognia”, na podstawie której powstał serial, ma w planach jeszcze co najmniej dwie książki. Może fani dobrze dedukowali i ich domysły się spełnią?

Wraz z końcem ostatniego odcinka, dla wielu fanów będzie to koniec ważnego etapu. Nie ma jednak wątpliwości co do tego, że finał wzbudzi w widzach wiele emocji, a wyszukiwarce Google dostarczy mnóstwa kolejnych zapytań.

Źródło: MBridge

www.mbridge.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764