logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Czego Polacy szukają w internecie przed Świętami?

  PR 20.12.2018, przeczytano 653 razy

Święta Bożego Narodzenia tuż-tuż, a przygotowania przed Wigilią trwają pełną parą. Jak każdego roku, staramy się, aby podczas uroczystej kolacji wszystko było dopięte na ostatni guzik. Przed Świętami pojawia się jednak wiele pytań, na które nie zawsze znamy odpowiedzi – z pomocą przychodzą jednak wyszukiwarki internetowe. Zebraliśmy najpopularniejsze wyszukiwania i przedstawiliśmy je w poniższym artykule – oto frazy, których Polacy najczęściej szukają w internecie przed Świętami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czego-polacy-szukaja-w-internecie-przed-swietami,380582,artykul.html

Gdy nie wiemy już, kogo zapytać o poradę, lub nie chcemy zepsuć niespodzianki świątecznej, którą jednak nie mamy pojęcia, jak przygotować, zwracamy się o pomoc do najpopularniejszej wyszukiwarki. Ilość odpowiedzi na poszczególne frazy jest niemal niezliczona, a wśród nich zazwyczaj znajdujemy interesujące nas treści.

Najpierw chcemy poznać porady dotyczące jeszcze przygotowań przed Świętami

I tak oto Polacy chcą przede wszystkim wiedzieć zawczasu, jakie życzenia świąteczne powinni składać swoim bliskim (aż 46 tysięcy zapytań – absolutny rekord!), jakie prezenty na święta oraz kartki świąteczne kupić lub przygotować oraz jak ozdobić swój dom. W tym ostatnim przypadku szczególnie upodobali sobie ozdoby świąteczne robione samemu (lub ozdoby świąteczne DIY) oraz tapety świąteczne. Bo ekran laptopa czy smartfona również potrzebuje magii Świąt! Ciekawym wynikiem było również hasło niedziele handlowe grudzień 2018 – w poprzednich latach  niespotykane, ponieważ to pierwsze święta Bożego Narodzenia, gdy musimy się zastanawiać, czy na pewno uda nam się w niedzielę przedświąteczną zrobić zakupy. I na koniec – każdy podczas kolacji wigilijnej chce dobrze wyglądać, jednak nie tylko ubrania czy fryzury zgarniają wysoką liczbę wyszukań, równie popularne są… paznokcie świąteczne (ponad 9 tysięcy).

Gdy już wiemy, jakie bombki zawiesić na choince i co wysłać w świątecznym SMS-ie do znajomych, szukamy sposobów na odpowiednie spędzenie świąt.

Polacy czas świąteczny planują już wcześniej, a przede wszystkim szukają odpowiedniej rozrywki. Prym wiodą piosenki świąteczne, które umilą nam Święta (co zaskakujące, coraz więcej osób interesuje się konkretnie świątecznymi piosenkami po niemiecku), a zaraz po nich są świąteczne filmy – z nich przede wszystkim upodobaliśmy sobie świąteczne filmy romantyczne. Lubimy także seriale, bo w końcu bez wyrzutów sumienia możemy obejrzeć kilka sezonów naraz. W zapytaniach znajdowały się produkcje Netflixa, ale oprócz nich pojawiła się też jedna ciekawa fraza – Miodowe Lata, bardzo białe Boże Narodzenie. To oznacza, że sięgamy także do starszych, nostalgicznych produkcji! Chcemy znać nawet reklamy świąteczne 2018 – jak widać, spoty z roku na rok coraz bardziej nas intrygują.

Jednak czas świąteczny planujemy też w szerszej perspektywie – zastanawiamy się, gdzie go w ogóle spędzić. Dlatego popularne okazały się takie wyszukiwania jak: święta w górach, święta nad morzem czy święta w Egipcie. A skoro wyjeżdżamy, to chcemy też znać pogodę na święta.

No i najważniejsze – co zjeść podczas Świąt Bożego Narodzenia?

Ozdoby ozdobami, wyjazdy wyjazdami, ale bez dobrego jedzenia Święta nie byłyby Świętami. Zdecydowanym faworytem w tej kategorii są pierniczki świąteczne (14 tysięcy zapytań), chociaż interesują nas też po prostu ciasta świąteczne. Przed słodkościami wypadałoby jednak zjeść coś bardziej wytrawnego – i dlatego popularnością cieszyły się też śledzie na święta i sałatki na święta.

- To tylko niektóre z ogromnej liczby zapytań przedświątecznych, które Polacy wpisują do wyszukiwarki internetowej. Liczyć je można w tysiącach, a im bliżej 24 grudnia, tym zainteresowanie Świętami wzrasta – bo gdy trzeba wymyślić prezent lub ozdobę na ostatnią chwilę, najszybszym sposobem jest właśnie pytanie do Google’a. Niektóre wyszukiwania nas nie zaskoczyły, bo pojawiają się standardowo co roku, jednak kilka niespodziewanych fraz się pojawiło – Polacy bywają więc naprawdę kreatywni – mówi Tomasz Klusek, SEO Manager w MBridge - Marketing Experts.

Źródło: MBridge

www.mbridge.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764