logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Czerwiec: triumf serwisów sportowych

  PR 13.07.2018, przeczytano 1139 razy

Mistrzostwa świata w piłce nożnej wpłynęły na wzrost popularności portali sportowych. Z kolei zakończenie roku szkolnego przełożyło się na spadek zainteresowania serwisami o edukacji. Więcej o tym, jak Polacy korzystali z sieci w czerwcu 2018 roku, dowiesz się z najnowszej analizy Gemiusa.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czerwiec%3A-triumf-serwisow-sportowych,37245,artykul.html

W czerwcu 2018 roku serwisy o tematyce sportowej zyskały na popularności wśród polskich internautów, którzy śledzili wydarzenia związane z mundialem. Najwięcej czasu, 25 min, użytkownicy sieci spędzali na stronach WWW o tej tematyce w dniach 19, 24 i 28 czerwca (źródło: Gemius/PBI, czerwiec 2018 roku). To wtedy w Rosji odbywały się mecze polskiej reprezentacji. W piątek 29 czerwca, dzień po ostatnim meczu Polaków na mistrzostwach, zmalało również zainteresowanie internautów serwisami sportowymi. Tego dnia skrócił się także czas spędzony przez użytkowników na stronach WWW o tej tematyce do 13 min i 20 s.

ilustracjastrzałka

Początek wakacji z dala od stron WWW o edukacji

Z danych wynika, że od 22 czerwca, czyli od zakończenia roku szkolnego, zmalała grupa internautów odwiedzających serwisy dotyczące edukacji ꟷ to dziennie średnio 12 proc. wszystkich użytkowników sieci, podczas gdy od 1 do 21 czerwca było to średnio 16 proc. Okazuje się, że spadek zainteresowania Polaków stronami WWW o tej tematyce wynika przede wszystkim ze zmniejszenia liczby użytkowników elektronicznych dzienniczków z ocenami oraz stron z materiałami pomocniczymi do odrabiania prac domowych.

ilustracjastrzałka

Czerwcowe weekendy z urządzeniami mobilnymi

Tak jak w przypadku poprzednich miesięcy, również w czerwcowe weekendy wyraźnie wzrastał odsetek osób, które łączyły się z siecią wyłącznie za pośrednictwem smartfonów i tabletów (średnio 44 proc.) dla porównania, w dni powszednie odsetek ten wynosił średnio 36 proc. Najwięcej internautów surfowało w internecie za pomocą urządzeń mobilnych w soboty 2 i 16 czerwca (46 proc.).

ilustracjastrzałka

Polacy w sieci w czerwcu

W czerwcu bieżącego roku z internetu skorzystało 27,2 mln Polaków (13,3 mln kobiet oraz 14 mln mężczyzn). Łącznie wykonali oni 53 mld odsłon, a przeciętny internauta spędzał w sieci 2 godz. i 2 min dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca był wtorek 5 czerwca (23 mln osób), a najmniej osób korzystało z internetu w sobotę 30 czerwca (21 mln).

W analizowanym miesiącu za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów z siecią połączyło się 23,2 mln internautów. Równocześnie 22 mln użytkowników wykorzystywało w tym celu urządzenia mobilne, przy czym 21,6 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,4 mln przeglądało sieć za pomocą tabletów.

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764