logo
WIADOMOŚCI

Czerwiec: triumf serwisów sportowych

Mateusz Zawiślak  PR 13.07.2018, przeczytano 162 razy

Mistrzostwa świata w piłce nożnej wpłynęły na wzrost popularności portali sportowych. Z kolei zakończenie roku szkolnego przełożyło się na spadek zainteresowania serwisami o edukacji. Więcej o tym, jak Polacy korzystali z sieci w czerwcu 2018 roku, dowiesz się z najnowszej analizy Gemiusa.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czerwiec:-triumf-serwisow-sportowych,37245,artykul.html

W czerwcu 2018 roku serwisy o tematyce sportowej zyskały na popularności wśród polskich internautów, którzy śledzili wydarzenia związane z mundialem. Najwięcej czasu, 25 min, użytkownicy sieci spędzali na stronach WWW o tej tematyce w dniach 19, 24 i 28 czerwca (źródło: Gemius/PBI, czerwiec 2018 roku). To wtedy w Rosji odbywały się mecze polskiej reprezentacji. W piątek 29 czerwca, dzień po ostatnim meczu Polaków na mistrzostwach, zmalało również zainteresowanie internautów serwisami sportowymi. Tego dnia skrócił się także czas spędzony przez użytkowników na stronach WWW o tej tematyce do 13 min i 20 s.

ilustracjastrzałka

Początek wakacji z dala od stron WWW o edukacji

Z danych wynika, że od 22 czerwca, czyli od zakończenia roku szkolnego, zmalała grupa internautów odwiedzających serwisy dotyczące edukacji ꟷ to dziennie średnio 12 proc. wszystkich użytkowników sieci, podczas gdy od 1 do 21 czerwca było to średnio 16 proc. Okazuje się, że spadek zainteresowania Polaków stronami WWW o tej tematyce wynika przede wszystkim ze zmniejszenia liczby użytkowników elektronicznych dzienniczków z ocenami oraz stron z materiałami pomocniczymi do odrabiania prac domowych.

ilustracjastrzałka

Czerwcowe weekendy z urządzeniami mobilnymi

Tak jak w przypadku poprzednich miesięcy, również w czerwcowe weekendy wyraźnie wzrastał odsetek osób, które łączyły się z siecią wyłącznie za pośrednictwem smartfonów i tabletów (średnio 44 proc.) dla porównania, w dni powszednie odsetek ten wynosił średnio 36 proc. Najwięcej internautów surfowało w internecie za pomocą urządzeń mobilnych w soboty 2 i 16 czerwca (46 proc.).

ilustracjastrzałka

Polacy w sieci w czerwcu

W czerwcu bieżącego roku z internetu skorzystało 27,2 mln Polaków (13,3 mln kobiet oraz 14 mln mężczyzn). Łącznie wykonali oni 53 mld odsłon, a przeciętny internauta spędzał w sieci 2 godz. i 2 min dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca był wtorek 5 czerwca (23 mln osób), a najmniej osób korzystało z internetu w sobotę 30 czerwca (21 mln).

W analizowanym miesiącu za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów z siecią połączyło się 23,2 mln internautów. Równocześnie 22 mln użytkowników wykorzystywało w tym celu urządzenia mobilne, przy czym 21,6 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,4 mln przeglądało sieć za pomocą tabletów.

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Czołowe kanały spółki Kino Polska TV SA – Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Stopklatka TV i Zoom TV – dołączyły do oferty WP Pilot, jednej z najpopularniejszych w Polsce platform do odbioru telewizji online, z której korzysta już prawie 1,9 mln użytkowników.
Dziś rozpoczął się proces nadawania certyfikatów SSL dla ponad 500 tys. domen klientów firmy. Jakby tego było mało, nazwa.pl masowo wprowadziła także protokół HTTP/2 wykorzystujący bezpieczne połączenia z użyciem komercyjnych certyfikatów SSL, diametralnie przyspieszając działanie serwisów WWW swoich klientów. Oba wdrożenia realizowane...
Nowa redaktor naczelna serwisu WP Kobieta
Do Wirtualnej Polski dołącza Sylwia Niemczyk. Jako redaktor naczelna pokieruje serwisem WP Kobieta oraz będzie odpowiedzialna za obszar Styl Życia. Doświadczenie zdobywała m.in. w Edipresse Polska.
Serwis vod.pl z nowym logo i w nowej odsłonie
Należący do Grupy Onet-RAS Polska serwis vod.pl, w drugie półrocze 2018 wchodzi z nową identyfikacją wizualną oraz współpracą z grupą mediową Viacom International Media Networks.
Najnowsze wyniki badania Gemius/PBI za czerwiec potwierdzają, że użytkownicy Internetu najchętniej wybierają Onet. W minionym miesiącu portal Onet.pl odwiedziło 17,36 miliona internautów.
 
czwartek 19.07.2018, 162 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone