logo
WIADOMOŚCI

Czerwiec: triumf serwisów sportowych

  PR 13.07.2018, przeczytano 356 razy

Mistrzostwa świata w piłce nożnej wpłynęły na wzrost popularności portali sportowych. Z kolei zakończenie roku szkolnego przełożyło się na spadek zainteresowania serwisami o edukacji. Więcej o tym, jak Polacy korzystali z sieci w czerwcu 2018 roku, dowiesz się z najnowszej analizy Gemiusa.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czerwiec%3A-triumf-serwisow-sportowych,37245,artykul.html

W czerwcu 2018 roku serwisy o tematyce sportowej zyskały na popularności wśród polskich internautów, którzy śledzili wydarzenia związane z mundialem. Najwięcej czasu, 25 min, użytkownicy sieci spędzali na stronach WWW o tej tematyce w dniach 19, 24 i 28 czerwca (źródło: Gemius/PBI, czerwiec 2018 roku). To wtedy w Rosji odbywały się mecze polskiej reprezentacji. W piątek 29 czerwca, dzień po ostatnim meczu Polaków na mistrzostwach, zmalało również zainteresowanie internautów serwisami sportowymi. Tego dnia skrócił się także czas spędzony przez użytkowników na stronach WWW o tej tematyce do 13 min i 20 s.

ilustracjastrzałka

Początek wakacji z dala od stron WWW o edukacji

Z danych wynika, że od 22 czerwca, czyli od zakończenia roku szkolnego, zmalała grupa internautów odwiedzających serwisy dotyczące edukacji ꟷ to dziennie średnio 12 proc. wszystkich użytkowników sieci, podczas gdy od 1 do 21 czerwca było to średnio 16 proc. Okazuje się, że spadek zainteresowania Polaków stronami WWW o tej tematyce wynika przede wszystkim ze zmniejszenia liczby użytkowników elektronicznych dzienniczków z ocenami oraz stron z materiałami pomocniczymi do odrabiania prac domowych.

ilustracjastrzałka

Czerwcowe weekendy z urządzeniami mobilnymi

Tak jak w przypadku poprzednich miesięcy, również w czerwcowe weekendy wyraźnie wzrastał odsetek osób, które łączyły się z siecią wyłącznie za pośrednictwem smartfonów i tabletów (średnio 44 proc.) dla porównania, w dni powszednie odsetek ten wynosił średnio 36 proc. Najwięcej internautów surfowało w internecie za pomocą urządzeń mobilnych w soboty 2 i 16 czerwca (46 proc.).

ilustracjastrzałka

Polacy w sieci w czerwcu

W czerwcu bieżącego roku z internetu skorzystało 27,2 mln Polaków (13,3 mln kobiet oraz 14 mln mężczyzn). Łącznie wykonali oni 53 mld odsłon, a przeciętny internauta spędzał w sieci 2 godz. i 2 min dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca był wtorek 5 czerwca (23 mln osób), a najmniej osób korzystało z internetu w sobotę 30 czerwca (21 mln).

W analizowanym miesiącu za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów z siecią połączyło się 23,2 mln internautów. Równocześnie 22 mln użytkowników wykorzystywało w tym celu urządzenia mobilne, przy czym 21,6 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,4 mln przeglądało sieć za pomocą tabletów.

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

„Na narty” – specjalne wydanie magazynu „Tylko Zdrowie”
Ranking najpopularniejszych kierunków narciarskich, skitouring, jazda sportowa, moda na stokach i ochrona przed kontuzjami – redakcja „Tylko Zdrowia" przygotowała specjalny magazyn dla narciarzy. Pismo dostępnie będzie w sprzedaży od jutra – czwartku, 15 listopada br.
Program kryminalny w Wirtualnej Polsce
WP po raz pierwszy wyprodukowała własny format kryminalny. Premiera programu „Akta Zbrodni” już w czwartek, 15 listopada o godz. 20:00, na stronie głównej WP. Gospodarzem serii jest Jan Gołębiowski, profiler kryminalny.
Portal internetowy „wPolityce.pl” oraz tygodnik „Sieci” opublikowały zarzuty skierowane w stronę autorów reportażu „Polscy neonaziści”, w którym pokazana była uroczystość obchodów urodzin Adolfa Hitlera w lesie w okolicach Wodzisława Śląskiego w 2017 roku
Napoleoncat udostępnił darmowe narzędzie do statystyk social media
Platforma NapoleonCat uruchomiła darmowe narzędzie do generowania danych demograficznych użytkowników Facebooka, Messengera i Instagrama z całego świata.
Youtube Ads Leaderboard za październik 2018
W październiku na YouTube bezsprzecznie królował hip-hop, bowiem aż cztery miejsca zestawienia należą do EB i Projektu Tymczasem. Ideą inicjatywy była wzajemna reinterpretacja najważniejszych utworów z repertuaru pionierów polskiego rapu, jak i reprezentantów nowej szkoły. Pierwsze miejsce zajął Żabson i jego wykonanie numeru Pezeta “Ukryty w...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone