logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Cztery fundamenty odpowiedzialności Youtube, część 2

  PR 06.12.2019, przeczytano 301 razy
ilustracjastrzałka

YouTube to otwarta platforma, gdzie każdy może przesłać film i podzielić się nim z całym światem. Ta otwartość wiąże się zarówno z wielkimi możliwościami, jak i wyzwaniami. Choć wspieramy ekspresję twórczą, pamiętamy też o odpowiedzialności, jaka jej towarzyszy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cztery-fundamenty-odpowiedzialnosci-youtube%2C-czesc-2,384997,artykul.html

Nasze Wytyczne dla społeczności wyznaczają zasady obowiązujące na YouTube, a dzięki połączeniu pracy ludzi i technologii uczenia maszynowego usuwamy więcej treści naruszających nasze zasady niż kiedykolwiek wcześniej. Mimo to na YouTube zawsze będą obecne treści, które, choć są bliskie łamania naszych wytycznych, nie przekraczają tej granicy. Dlatego przez ostatnie kilka lat pracowaliśmy nad promowaniem materiałów pochodzących z wiarygodnych źródeł na YouTube oraz ograniczaniem szerzenia szkodliwej dezinformacji oraz treści kontrowersyjnych z punktu widzenia zasad YouTube. Zaczynamy już widzieć efekty tych działań. Od stycznia 2019 roku wprowadziliśmy ponad 30 różnych zmian mających na celu ograniczenie rekomendacji treści bliskich łamania zasad oraz szkodliwej dezinformacji. W wyniku tego średnia oglądalność tego typu treści pochodząca z rekomendacji niezwiązanych z subskrypcjami spadła o 70% w Stanach Zjednoczonych [1]. Oznacza to, że odsetek czasu oglądania takich treści pochodzący z naszego systemu rekomendacji wynosi dużo mniej niż 1% [2].

Promowanie treści z wiarygodnych źródeł na YouTube

Coraz więcej osób wybiera YouTube, aby poznać najnowsze wiadomości lub dowiedzieć się więcej o interesujących ich tematach, takich jak globalne ocieplenie czy klęski żywiołowe. W przypadku takich tematów jak muzyka lub rozrywka, trafność, aktualność i popularność informacji są najbardziej pomocne w zrozumieniu, czym interesują się użytkownicy. Jednak jeśli chodzi o taką tematykę, jak wiadomości, nauka lub wydarzenia historyczne, gdzie dokładność i wiarygodność są kluczowe, kontekst i jakość informacji są najważniejsze – o wiele ważniejsze niż zaangażowanie. Właśnie dlatego zwiększyliśmy nasze wysiłki w promowaniu wiarygodnych treści i wprowadziliśmy zestaw funkcji, które pozwalają zająć się tym wyzwaniem kompleksowo.

  • Rekomendowanie materiałów z wiarygodnych źródeł informacji w naszych systemach: w 2017 roku zaczęliśmy priorytetowo traktować wiarygodne źródła, takie jak CNN, Fox News, Jovem Pan, India Today czy Guardian, i wyświetlać je jako pierwsze w wynikach wyszukiwania i panelach „Warte obejrzenia” w przypadku zapytań o wiadomości i informacje. Powiedzmy, że chcecie dowiedzieć się więcej o wydarzeniu wartym uwagi. Spróbujcie na przykład wyszukać zwrot „brexit”. Choć mogą wystąpić drobne różnice, średnio 93% filmów wśród 10 najpopularniejszych globalnych wyników wyszukiwania pochodzi z kanałów o dużej wiarygodności. Wiarygodność jest również ważna w przypadku tematów, którym od zawsze towarzyszy dezinformacja, takich jak szczepienia. Dlatego w wynikach wyszukiwania staramy się rekomendować filmy stworzone przez ekspertów, np. instytucje zdrowia publicznego. Obecnie tak traktowane są miliony wyszukiwanych haseł, a my stale poszerzamy zakres tematów i krajów.

ilustracjastrzałka

  • Szybsze dostarczanie wiarygodnych informacji dotyczących wiadomości z ostatniej chwili: wiarygodne informacje są szczególnie ważne, gdy nowe wiadomości zaczynają się rozchodzić. Jednak w miarę rozwoju wydarzeń nagranie wysokiej jakości filmów zawierających zweryfikowane fakty może zająć sporo czasu. Dlatego zaczęliśmy wyświetlać krótkie podglądy artykułów tekstowych w wynikach wyszukiwania YouTube, dodając do nich przypomnienie, że najświeższe informacje mogą szybko ulegać zmianie. Wprowadziliśmy także sekcje Najciekawsze wiadomości oraz Najnowsze wiadomości, aby wyróżnić materiały dziennikarskie wysokiej jakości. Tylko w tym roku zaobserwowaliśmy, że konsumpcja treści na partnerskich kanałach z wiarygodnymi wiadomościami wzrosła o 60%.
  • Zapewnianie kontekstu użytkownikom: czasami sam film nie daje widzom wystarczającego kontekstu na temat tego, co oglądają. Chcemy zagwarantować osobom oglądającym filmy na tematy, którym często towarzyszy dezinformacja, dostęp do dodatkowych informacji podczas oglądania. W tym celu stworzyliśmy różnorodne panele informacyjne ukierunkowane na różne rodzaje kontekstu (takie jak tematy ogólne i najnowsze wiadomości, którym często towarzyszy dezinformacja), a także panele dotyczące samych wydawców. Na przykład, gdy widzowie oglądają filmy, które zachęcają do niekorzystania ze szczepionki MMR, wyświetlamy panele informacyjne z podstawowym kontekstem naukowym prowadzącym do źródeł zewnętrznych. Z kolei, gdy użytkownicy oglądają filmy informacyjne przesłane przez publicznego nadawcę lub wydawcę wiadomości finansowanego przez władze państwowe, wyświetlamy pod filmem informacje dotyczące tego wydawcy. Od czerwca 2018 roku uzyskaliśmy ponad 3,5 miliarda wyświetleń miniatur ze wszystkich paneli informacyjnych i rozszerzamy ich dostępność na kolejne kraje.

ilustracjastrzałka

Ograniczanie szkodliwej dezinformacji oraz treści kontrowersyjnych z punktu widzenia zasad

Treści, które nie łamią Wytycznych dla społeczności, ale są temu bliskie, to ułamek procenta tego, co jest oglądane na YouTube w Stanach Zjednoczonych. Przykład – filmy o medytacji (dość wąska kategoria) uzyskują dziennie dłuższy czas oglądania niż łącznie wszystkie treści bliskie łamania wytycznych i zawierające szkodliwą dezinformację. Nie zmienia to faktu, że ułamek procenta to wciąż za dużo. Dlatego w styczniu tego roku ogłosiliśmy, że zaczniemy ograniczać rekomendowanie treści kontrowersyjnych z punktu widzenia zasad i łamania wytycznych lub szerzących szkodliwą dezinformację. Prace nad tym przyspieszają – rozszerzyliśmy je na kolejne kraje poza Stanami Zjednoczonymi, w tym na Wielką Brytanię, Irlandię, RPA i inne rynki anglojęzyczne. A od dzisiaj rozszerzamy nasze działanie na rynki nieanglojęzyczne, zaczynając od Brazylii, Francji, Niemiec i Hiszpanii.

Jak to dokładnie działa? Określanie, co jest szkodliwą dezinformacją lub treścią bliską łamania wytycznych jest trudne, szczególnie przy tak dużej różnorodności filmów na YouTube. Opieramy się na pracy zewnętrznych weryfikatorów z całego świata, którzy dostarczają kluczowych informacji dotyczących jakości danego filmu. W swojej pracy oceniający kierują się publicznymi wytycznymi. Każdy weryfikowany film otrzymuje maksymalnie dziewięć różnych opinii, a niektóre istotne tematy wymagają opinii certyfikowanych ekspertów. Na przykład lekarze udzielają wskazówek na temat prawidłowości filmów dotyczących opieki medycznej, co pozwala ograniczyć szerzenie dezinformacji medycznej. Wykorzystując uzgodnienia weryfikatorów, za pomocą sprawdzonych systemów uczących się tworzymy modele. Ułatwiają one przeglądanie setek tysięcy godzin filmów każdego dnia, aby znajdować i ograniczać rozprzestrzenianie treści kontrowersyjnych z punktu widzenia zasad. Z czasem dokładność tych systemów będzie rosnąć.

Nasza praca trwa. Sprawdzamy możliwości korzystania z usług zewnętrznych badaczy do analizowania naszych systemów i wciąż inwestujemy w tworzenie większej liczby zespołów i nowych funkcji. Nic nie jest dla nas ważniejsze niż pewność, że przestrzegamy zasad naszej odpowiedzialności. Skupiamy się na utrzymaniu delikatnej równowagi, która pozwala różnorodnym punktom widzenia zaistnieć na YouTube – także takim, z którymi inni się nie zgadzają – jednocześnie chroniąc widzów, twórców i cały ekosystem przed szkodliwymi treściami.

Źródło: Zespół YouTube

Dodatkowe informacje:

[1] Na podstawie 28-dniowej średniej z okresu od 17.09.2019 do 14.10.2019 porównanej do momentu, kiedy po raz pierwszy podjęliśmy działania dotyczące tego typu treści w styczniu 2019 roku.
[2] Czas oglądania w Stanach Zjednoczonych pochodzący z rekomendacji niezwiązanych z subskrypcjami.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

3 czerwca br. ogłoszono zwycięzców XIII edycji konkursu Złota Strona Emitenta, organizowanego przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych. Agora S.A. po raz trzeci zwyciężyła w kategorii „Najlepszy serwis IR” wśród spółek średnich (należących do indeksu sWIG80). Z  uwagi na panującą sytuację epidemiczną wręczenie statuetek planowane...
Wyborcza.pl współpracuje z platformą Prezent Marzeń
Od 1 do 8 czerwca 2020 r. klienci platformy zakupów Prezent Marzeń wraz z każdym voucherem prezentowym otrzymają specjalny kod zniżkowy na prenumeratę cyfrową "Gazety Wyborczej". Dzięki niemu będą mieć dwumiesięczny, bezpłatny dostęp do artykułów publikowanych na Wyborcza.pl, m.in. poświęconych bieżącym wydarzeniom w Polsce i na świecie.
Pierwszy audioseans w Multikinie nagrodzony Innovation 2020
Projekt „Stelaż” w kinie zrealizowany przez Storytel, Multikino i agencję MeLike w lutym br. został nagrodzony SREBREM Innovation 2020 w kategorii Innowacyjne Doświadczenie w podkategoriach: TOUCHPOINT i EVENT.
Radosław Gołąb odpowiedzialny za rozwój produktów digital AMS
1 czerwca 2020 r. do zespołu AMS dołączył Radosław Gołąb. Objął stanowisko Dyrektora ds. rozwoju produktów digital.
W maju 2020 roku Grupa Kino Polska TV osiągnęła 2,52% udziału w oglądalności widowni komercyjnej, co jest najlepszym wynikiem w historii Grupy. W minionym miesiącu swój rekord ustanowił kanał Kino TV, który osiągnął udział w rynku na poziomie 0,23%. Z kolei kanały naziemne nadawcy, Stopklatka i Zoom TV, zaliczyły drugie najlepsze rezultaty w swojej historii –...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764