logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czy ambitny designer może pozostać sobą?

   26.08.2015, przeczytano 1115 razy

Każdy designer chce zarabiać dobre pieniądze, a zarazem pozostać sobą i realizować ambitne projekty.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-ambitny-designer-moze-pozostac-soba,25779,artykul.html

Od momentu, w którym design stał się tak potężnym narzędziem sprzedaży, projektanci zaczęli mieć dylematy związane z kwestią zachowania własnej tożsamości i wolności tworzenia, a realizacją wizji klientów oraz dostosowywaniem się do wymagań marketingu.

Pozostanie sobą w rozumieniu twórców to możliwość indywidualnej, nieskrępowanej wyłącznie konsumpcyjnym ograniczeniem kreacji, nastawionej na wysmakowane formy. To także produkowanie materiałów brandingowych z dbałością o szczegóły oraz swoboda w podejmowaniu odważnych decyzji.

Udaje się to często w przypadku designu dla instytucji kultury i mody – te sektory łatwiej przyjmują ambitne projekty, omijając kolorowe fajerwerki i niewyszukaną formę – elementy będące atrybutami komercyjnego designu. Dla projektantów pracujących na polu kultury lub mody, możliwość kreowania interesujących pomysłów jest naprawdę duża . Inni realizują się np. poprzez projekty niszowe albo self-publishing.

Są jednak i takie przypadki, kiedy polskim twórcom udaje się połączyć ambitne projektowanie z zadowoleniem klienta z dziedziny biznesu.
Na styku pomiędzy tymi dwoma pozornie odległymi światami, czasami powstaje coś, co jest wyrazem ekspresji designera, a jednocześnie odpowiada gustom i oczekiwaniom jego klienta.

Przedstawione tym razem projekty to design dla zupełnie różnych branż. O efekcie tych pomysłów decydują detale, forma oraz staranność wykonania. Taki design może być co prawda nieco droższy – wymaga dużego kunsztu projektanta i często kosztownych materiałów użytych do produkcji. Ale jak powiedział kiedyś Martyn Denny : „Jeśli myślisz, że dobry design jest drogi, zastanów się, ile może cię kosztować zły design”.

Angelika Gromotka

Tekst dla Be Magazyn nr 06-07/2015  

Galeria: Czy ambitny designer może pozostać sobą?

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764