logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czy ambitny designer może pozostać sobą?

   26.08.2015, przeczytano 1042 razy
strzałkistrzałka
Czy ambitny designer może pozostać sobą? ZOBACZ ILUSTRACJE

Każdy designer chce zarabiać dobre pieniądze, a zarazem pozostać sobą i realizować ambitne projekty.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-ambitny-designer-moze-pozostac-soba,25779,artykul.html

Od momentu, w którym design stał się tak potężnym narzędziem sprzedaży, projektanci zaczęli mieć dylematy związane z kwestią zachowania własnej tożsamości i wolności tworzenia, a realizacją wizji klientów oraz dostosowywaniem się do wymagań marketingu.

Pozostanie sobą w rozumieniu twórców to możliwość indywidualnej, nieskrępowanej wyłącznie konsumpcyjnym ograniczeniem kreacji, nastawionej na wysmakowane formy. To także produkowanie materiałów brandingowych z dbałością o szczegóły oraz swoboda w podejmowaniu odważnych decyzji.

Udaje się to często w przypadku designu dla instytucji kultury i mody – te sektory łatwiej przyjmują ambitne projekty, omijając kolorowe fajerwerki i niewyszukaną formę – elementy będące atrybutami komercyjnego designu. Dla projektantów pracujących na polu kultury lub mody, możliwość kreowania interesujących pomysłów jest naprawdę duża . Inni realizują się np. poprzez projekty niszowe albo self-publishing.

Są jednak i takie przypadki, kiedy polskim twórcom udaje się połączyć ambitne projektowanie z zadowoleniem klienta z dziedziny biznesu.
Na styku pomiędzy tymi dwoma pozornie odległymi światami, czasami powstaje coś, co jest wyrazem ekspresji designera, a jednocześnie odpowiada gustom i oczekiwaniom jego klienta.

Przedstawione tym razem projekty to design dla zupełnie różnych branż. O efekcie tych pomysłów decydują detale, forma oraz staranność wykonania. Taki design może być co prawda nieco droższy – wymaga dużego kunsztu projektanta i często kosztownych materiałów użytych do produkcji. Ale jak powiedział kiedyś Martyn Denny : „Jeśli myślisz, że dobry design jest drogi, zastanów się, ile może cię kosztować zły design”.

Angelika Gromotka

Tekst dla Be Magazyn nr 06-07/2015  

Galeria: Czy ambitny designer może pozostać sobą?

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Na co e-sklepy powinny zwracać uwagę, by zyskać klienta
Polska gospodarka po pandemii koronawirusa zdecydowanie odżyła, dzięki czemu możemy swobodnie wybierać między różnymi formami robienia zakupów. Miało to także wpływ na sam przebieg sposobu w jaki ich dokonujemy. Dziś możemy robić je tak, jak jest nam w danym momencie najwygodniej – stacjonarnie lub cyfrowo. Według raportu „Omni-commerce. Kupuję...
Od 100 tys. do 1,8 mln - jak Intenson rozwinął swój sklep internetowy
Intenson SA (wcześniej: Intenson Europe), jeden z liderów polskiej branży superfoods, zwiększa przychody z kanału online. W I kw. 2022 wyniosły one już 1,8 mln zł1, w porównaniu z 888 tys. rok wcześniej i 109 tys. zł w 2020, w tym samym okresie. Michał Lasocki, prezes spółki, opowiada o szczegółach.
Find Your way! Blank Studio o wayfindingu
Czy zastanawiałeś/aś się kiedyś, dlaczego w jednych budynkach czujesz się lepiej niż w innych? Dlaczego jedna przestrzeń pozwala Ci robić zakupy z dużo większą przyjemnością, a pobyt w innej niemal zawsze wiąże się ze stresem? Być może znasz też sytuację, gdy bardzo się spieszysz, a na terenie wielkopowierzchniowego parkingu nie potrafisz...
Nie jest łatwo być szefem w 2022. Pracodawcy znajdują się między młotem a kowadłem. Wysoka inflacja przy niskim bezrobociu podnosi oczekiwania finansowe pracowników. Powszechne zmęczenie pandemią i stres związany z niepewną sytuacją geopolityczną przekładają się na obniżoną motywację. Tymczasem zaangażowanie i kreatywność pracowników to klucz do sukcesu...
Doram design przechodzi rebranding z Rio Creativo
Doram design to polska manufaktura, w której powstają wysokiej jakości, ręcznie wykończone meble ogrodowe. Od 2002 roku oferuje swoim klientom luksusowy wypoczynek, kładąc nacisk na indywidualne wymagania każdego z nich. Meble Doram design można znaleźć zarówno w luksusowych hotelach, jak i w prywatnych ogrodach. Ważną grupą odbiorców są także architekci...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764