logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Czy autorzy zdjęć dbają o swoje prawa? Raport Fotoprawo.pl

  PR 16.05.2016, przeczytano 1176 razy
ilustracjastrzałka

Redaktorzy portalu fotoprawo.pl sprawdzili stan wiedzy zawodowych fotografów na temat prawa autorskiego. Raport pt. „Poszukiwana, poszukiwany. Kto jest autorem opublikowanego zdjęcia?” uwzględnia także wyniki badań dotyczące umiejętności podpisywania zdjęć oraz przedstawia postawy i praktyki panujące wśród różnych grup związanych z obrotem komercyjnym fotografii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-autorzy-zdjec-dbaja-o-swoje-prawa-raport-fotoprawo.pl,28565,artykul.html

Jak podaje Raport, nawet 50% osób zawodowo zajmujących się fotografią nie wie, w jaki sposób prawidłowo podpisywać zdjęcia. Opisana w dokumencie sytuacja jest o tyle niepokojąca, że dotyczy grupy, dla której prawo autorskie i jego przestrzeganie są podstawą istnienia.

Prowadząc od lat edukację fotografów zawodowych na temat prawa autorskiego, spostrzegliśmy w pewnym momencie, że dziwną bolączką jest brak wypracowanych standardów podpisywania zdjęć – powiedział  Wiktor Sobolewski, koordynator projektu fotoprawo.pl.

W odpowiedzi na wspomnianą potrzebę stworzenia jednolitych standardów, w wyniku konsultacji środowiskowych, opracowano Instrukcję prawidłowego podpisywania fotografii. Założeniem powstania materiału, którego szeroka dystrybucja towarzyszy publikacji Raportu, jest edukacja i zwiększanie świadomości fotografów oraz redaktorów w obszarze wagi przestrzegania praw autorskich oraz pokrewnych.

Poszerzenie wiedzy we wspomnianym zakresie jest tym bardziej ważne, że bezpośrednio przekłada się na poziom podpisywania zdjęć w mediach. Raport Poszukiwana, poszukiwany. Kto jest autorem opublikowanego zdjęcia? zawiera wyniki analizy największych tytułów prasowych oraz portali inte­­­­rnetowych w Polsce. Jak wskazują statystyki, w poszczególnych mediach online nawet 100% zdjęć nie jest opatrzonych adnotacją dot. praw majątkowych i/lub osobistych. W magazynach dla mężczyzn problem ten dotyczy aż 77% fotografii, w prasie kobiecej – około 48%.

Pełna treść Raportu dostępna jest na stronie: http://fotoprawo.pl/index.php/2016/05/poszukiwany-poszukiwana/

Źródło: Nikon

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sprytne zakupy - nawyk polskiego konsumenta
Pandemia, kryzys gospodarczy, a następnie dwucyfrowa inflacja umocniły w Polsce i tak silny już dotychczas trend smart shoppingu. Zgodnie z danymi firmy CPS GfK, pochodzącymi z najnowszego raportu Shopping Monitor, już 73 proc. kupujących można określić mianem sprytnych nabywców. To osoby, które m.in. podejmują przemyślane decyzje zakupowe, dobrze orientują się w ofertach...
Analiza przeszło 71,4 tys. cen detalicznych wykazała, że w czerwcu br. codzienne zakupy podrożały średnio o 3,1% rdr. Dla porównania, w maju wzrost rdr. wyniósł 2,9%, a w kwietniu – 2,4%. Do tego na siedemnaście monitorowanych kategorii produktów trzynaście znalazło się na plusie. Najmocniej poszły w górę słodycze i desery, bo o 11,2% rdr. Tym samym zaliczyły one jedyną w...
GfK - konsumenckie wciąż na plusie
Tak dobrego półrocza w zakresie badań nastrojów konsumenckich w Polsce nie było od lat. Przez 6 miesięcy wskaźnik utrzymywał się prawie na niezmiennym poziomie, ale konsekwentnie „nad kreską”. Stabilizacja to bardzo dobra wiadomość dla branży handlowej i firm, które planują sprzedaż w drugiej połowie roku.
Kto się boi 4-dniowego tygodnia pracy?
Wśród polskich Zetek (18-27 lat) co 3. obawia się, że wprowadzenie 4-dniowego tygodnia pracy spowoduje obniżenie zarobków, wynika z badania ClickMeeting. Wśród starszych generacji obawia się tego mniej więcej ¼ respondentów. Jednak Zetki wydają się skłonne, by to zaakceptować – mimo obaw niemal 70 proc. popiera pomysł skrócenia czasu...
Sztuczna inteligencja: nowe regulacje w e-commerce
Sztuczna inteligencja to jeden z głównych trendów, które będą kształtować w najbliższym czasie rozwój e-commerce. Według ekspertów IdoSell w 2024 roku AI na dobre rozgości się w tej branży, stwarzając nowe możliwości m.in. w dotarciu do konsumentów, personalizacji oferty czy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764