logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czy bezpłatna promocja marki w sieci jest możliwa?

  PR 11.09.2020, przeczytano 320 razy
ilustracjastrzałka

Koronawirus zmusił niemal co drugą markę (48 proc.) w Polsce do zmiany wydatków na SEM, a jedną trzecią do przetasowania budżetów na social media[1]. To nie jedyne działania marketingowe, które uległy transformacji wskutek pandemii. Wideo, lokowanie produktu, content marketing czy influencer marketing – wiele firm zmniejszyło intensywność aktywności tego typu. Tymczasem promocja marki powinna być jedną z najważniejszych pozycji w budżecie – to klucz do pozyskiwania nowych klientów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-bezplatna-promocja-marki-w-sieci-jest-mozliwa,388410,artykul.html

– Zmniejszone przychody przedsiębiorstw zmuszają je do rezygnacji z wielu wydatków – w tym ograniczenia środków przeznaczonych na reklamę. Całkowite wykreślanie tej pozycji z budżetu może mieć jednak długofalowo negatywne skutki. Jeśli natomiast zmniejszymy nakłady na reklamę, znacznie łatwiej będzie potem wrócić do intensywniejszych działań. Warto pamiętać, że nawet przy ograniczonych możliwościach finansowych możliwe jest prowadzenie relatywnie niskokosztowych działań, takich jak pozycjonowanie strony w Google’u czy dotarcie do nowych klientów za pośrednictwem social media – mówi Kamil Sroka, Head of SEO w DevaGroup, agencji marketingu interaktywnego.

Zadbanie o SEO nie wymaga wielkich kosztów

Firmy, które borykają się z problemem słabej widoczności w wyszukiwarce Google i trudnościami z pozyskaniem nowych klientów drogą online, powinny zacząć od określenia głównych fraz kluczowych, na które chcą się pozycjonować. Pomagają w tym bezpłatne narzędzia, takie jak Semstorm, Planer Słów Kluczowych Google czy Moz Keyword Explorer. Następnym krokiem jest rozbudowanie strony o odpowiednie treści – opisy podstron, wpisy na blogu, publikacje eksperckie. W tych materiałach powinny znaleźć się nie tylko informacje istotne dla klientów, ale również wymienione wyżej frazy kluczowe.

Ważne jest również nadawanie podstronom oraz wszystkim materiałom tytułów zawierających frazy kluczowe i umieszczonych w odpowiednich nagłówkach HTML. Każde zdjęcie powinno być opisane – to ważne nie tylko dla osób niedowidzących, ale również algorytmów Google’a. Pozycję strony w wynikach wyszukiwania poprawia również odpowiednie linkowanie do poszczególnych podstron. Przykładowo, wpis na blogu firmowym o tym, jak dobrać telefon, może zawierać link do oferty telefonów danego przedsiębiorstwa.

Co na to by powiedział klient?

– Warto wcielić się w rolę potencjalnego klienta i z jego perspektywy przejrzeć stronę internetową. Czy strona szybko się ładuje i czy jest zoptymalizowana pod urządzenia mobilne? Na ile dobrze witryna komunikuje przekaz Twojej firmy? Jak łatwo można znaleźć konkretną ofertę? Czy klient może szybko skontaktować się z Tobą np. za pośrednictwem live chatu lub wtyczki Messengera, czy zostawiasz go tylko z formularzem kontaktowym i odpowiadasz na emaile po kilku dniach?  – wylicza Kamil Sroka.

Żyłą złota przy relatywnie niskich nakładach finansowych może być również prowadzenie profili w mediach społecznościowych. Konto na Facebooku, Instagramie, Twitterze czy LinkedInie może umożliwić dotarcie do nowych odbiorców. Dziesiątki potencjalnych klientów znajdują się właśnie w tych kanałach, a dobre wyczucie momentu, dzielenie się wartościowymi treściami oraz umiejętność zręcznego włączania się w konwersacje publiczne może otworzyć wiele nowych drzwi. To właśnie również za pośrednictwem social media wiele osób zadaje pytania o produkty lub usługi. Odpowiednio promowane angażujące posty, które chętnie udostępniane są dalej, mogą być kluczem do poszerzenia świadomości o nawet najbardziej niszowej firmie, a tym samym promocji marki.

– Sposobów na promocję firmy przy małym budżecie jest bardzo wiele. Jednak najważniejsze jest stworzenie spójnej strategii marketingowej, która połączy wszystkie kanały i umożliwi dotarcie do klienta z jednolitym przekazem. Aktywna promocja marki jest trudna, jeśli w zasadzie nie do końca wiadomo, co właściwie chcemy powiedzieć klientom – podsumowuje Kamil Sroka.

W prowadzeniu działań reklamowych mogą pomóc liczne poradniki oraz artykuły dostępne bezpłatnie w sieci. Jeśli wyzwanie jest większe i niezbędne będzie kompleksowe podejście do tematu promocji marki, potrzebne może się okazać sięgnięcie po pomoc profesjonalnej agencji marketingowej, która przeprowadzi audyt strony oraz profilów w mediach społecznościowych i doradzi, w jaki sposób można dotrzeć z przekazem do nowych klientów.

Źródło: DevaGroup

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Algorytmy na zakupach – jak sztuczna inteligencja wkracza w e-handel
Sztuczna inteligencja pomaga w pracy, podpowiada ulubioną rozrywkę na platformach Spotify czy Netflix, ale wkracza również w świat zakupów. W Stanach Zjednoczonych co dziesiąta transakcja w internecie dokonywana będzie w tym roku z pomocą asystentów głosowych.[1] Z inteligentnych algorytmów korzystają także sklepy: wirtualny asystent w czasie rzeczywistym...
Eye-tracking – jak reklamy zaburzają odbiór przestrzeni polskich miast?
Najnowsze technologie i współczesna wiedza pomagają architektom bardzo precyzyjnie projektować przestrzeń miejską. Nowoczesne rozwiązania opracowane przez firmę Designbotic już w najbliższej przyszłości mogą sprawić, że komfort i przyjemność wynikająca z przebywania w miastach ulegną znacznej poprawie. Wszystko dzięki wykorzystaniu techniki o nazwie eye-tracking,...
Customer Experience i projektowanie doświadczeń klienta w czasie pandemii
Jeszcze do niedawna Customer Experience był dość bezpiecznym i pozytywnym elementem budowania relacji z klientem w przestrzeni publicznej. Firmy skupiały się głównie na pielęgnowaniu wrażeń klientów, poprzez projektowanie pozytywnej architektury doświadczeń konsumenckich i budowanie dobrego połączenia na linii marka-klient, na każdym etapie sprzedaży i obsługi....
Od kryzysu do sukcesu w 8 godzin
Błędów nie popełnia tylko ten, który nic nie robi. Marka Amica wykorzystała w najnowszej kreacji promującej pralki parowe motyw noszenia chusty, ukazany jako idealny sposób na wykonywanie obowiązków domowych z dzieckiem. Zabieg okazał się jednak niefortunny, ponieważ na zdjęciu przedstawiono nieprawidłowy sposób chustowania niemowlaka. Nie uszło...
Czy koronawirus to koniec tradycyjnych open space’ów?
Pozycja biur, mimo znaczącej roli pracy zdalnej, pozostaje niezagrożona. – Nie ma takiej przestrzeni, która mogłaby zastąpić biurową, ze względu na kwestię socjalizacji i wspólnego spędzania czasu – mówi Monika Szawernowska, prezes pracowni projektowej Concept Space. Zmienia się jednak podejście firm do aranżacji biur. Typowe open...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764