logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Czy cyfrowe nośniki pozwolą zmienić miasto w Smart City?

  PR 09.09.2020, przeczytano 844 razy
ilustracja

Samsung Polska i GfK Polonia badają odbiór reklam w polskich miastach. Wielka reklamowa płachta na ogrodzeniu posesji – tej nie lubimy – tak wynika z badania przeprowadzonego przez GfK Polonia na zlecenie firmy Samsung Electronics Polska. Raport jasno wskazuje, że mieszkańcy miast, nie są przeciwni reklamom jako takim, szczególnie jeżeli pod uwagę bierzemy nośniki oparte o technologie cyfrowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-cyfrowe-nosniki-pozwola-zmienic-miasto-w-smart-city,388391,artykul.html

Już Mark Twain stwierdził, że „wiele małych spraw stało się wielkimi, tylko dzięki reklamie”. W przestrzeni miast, miejscowości i wsi to ona zajmuje jeden z kluczowych elementów komunikacji w lokalnych społecznościach. Nierzadko to temat, który spędza sen z powiek włodarzom i mieszkańcom, czego potwierdzeniem jest chociażby przyjęta na początku roku przez warszawskich radnych uchwała krajobrazowa. Jej głównym celem jest ograniczenie liczby wielkopowierzchniowych nośników reklamowych. Rozwiązaniem, który pogodzi oczekiwania branży reklamowej i mieszkańców mogą być ekrany LED, które oprócz reklam wyświetlają informacje istotne z punktu widzenia osób żyjących w miastach. Reklamę wyświetlaną na ekranach LED, akceptuje aż 61 proc. mieszkańców miast, widząc w nich element niezbędny do budowy wizji smart city.

Jakość powietrza, korki i wydarzenia w mieście

W tym miejscu warto zwrócić uwagę na dodatkowe możliwości jakie oferują wyświetlacze cyfrowe w zakresie pokazywania nie tylko reklam, ale także komunikatów, alertów i przydatnych informacji z punktu widzenia mieszkańców. Aż 98 proc. ankietowanych chciałoby, aby na ekranach LED wyświetlano alerty i zagrożenia np. o gwałtownych zjawiskach pogodowych czy aktualnych wytycznych GIS. Niewiele mniej (94 proc.) doceniłoby informacje o utrudnieniach na drodze takich jak wypadki, korki czy roboty drogowe. Dla mieszkańców bardzo ważne są również komunikaty o wydarzeniach w mieście (93 proc.) o jakości powietrza (92 proc.) i prognozach pogody na najbliższe dni (87 proc.).

Informacjami, które znalazły najmniej akceptacji są notowania giełdowe (66 proc. nie chciałoby ich widzieć), wyniki sportowe (50 proc. jest na nie) czy informacje o środkach przyznanych z UE (49 proc.). Jeżeli chodzi o reklamy kontekstowe, to 54 proc. ankietowanych uważa, że mogłyby być przydatne.

– Przewaga ekranów cyfrowych nad tradycyjną reklamą jest niezaprzeczalna. Możliwość błyskawicznej i zdalnej aktualizacji treści, wyświetlanie dowolnych komunikatów w zależności od aktualnych potrzeb, długi cykl życia produktu i estetyka urządzeń to elementy, które przekładają się na wysoką akceptację społeczną nośników cyfrowych. Zaletą ekranów LED jest także możliwość budowy nośników reklamowych o dowolnym kształcie i wielkości, dzięki czemu można je wkomponować w istniejącą tkankę miejską – podsumowuje Olaf Krynicki, Rzecznik Prasowy Samsung Electronics Polska.

Reklama, czyli co nas wkurza?

Dla aż 89 proc. ankietowanych, najbardziej rozpoznawalnym typem reklamy zewnętrznej są plakaty na przystankach, dalej są banery na ogrodzeniach (87 proc.) ekrany w środkach komunikacji oraz billboardy (86 proc.). Niewiele mniej osób kojarzy ekrany LED/DOOH, które zna 74 proc. mieszkańców miast. Zupełnie odwrotnie przedstawia się sytuacja w przypadku atrakcyjności poszczególnych nośników. Baner na ogrodzeniu uznawany jest za najbardziej szpecący – tylko 8 proc. uznało, że to estetyczna forma promocji. Jako mało atrakcyjne postrzegane są także słupy reklamowe (22 proc. badanych jest im przychylna) czy billboardy (27 proc.).

Co ciekawe stopień akceptacji dla reklamy rośnie wraz zaawansowaniem technologicznym nośnika (z wyjątkiem muralu, który docenia 60 proc. mieszkańców). Plakaty w komunikacji miejskiej podobają się tylko 26 proc. osób, ale ekrany wideo w autobusach docenia już dwa razy więcej badanych (50 proc.). Za najbardziej atrakcyjne mieszkańcy uważają ekrany LED – 61 proc. osób żyjących w miastach chciałoby je widzieć w swojej metropolii.

DOOH – nie tylko reklama

Dla 80 proc. ankietowanych, główną korzyścią płynącą z rozwiązań LED DOOH (Digital Out of Home) jest możliwość wyświetlania komunikatów w czasie rzeczywistym. Ważny jest także nowoczesny i atrakcyjny sposób prezentacji treści (dla 59 proc. osób to ważny aspekt cyfrowych nośników). Ponad połowa badanych docenia natomiast wpływ wyświetlaczy na możliwość prezentowania ciekawszych i mniej irytujących reklam. Ekrany LED inspirują także do kreowania bardziej pomysłowej komunikacji, która może się przysłużyć mieszkańcom (45 proc. jest tego zdania).

Nowoczesność rozwiązań DOOH jest także bardzo istotna w kontekście realizacji wizji inteligentnych miast. Ponad połowa ankietowanych uważa, że ekrany LED, można wkomponować w istniejącą przestrzeń miejską, a aż 76 proc. uważa, że DOOH pozwoli przekształcić miasto w smart city. O tym, że to cyfrowe nośniki pomogą w realizacji tej wizji, świadczy też pozytywne nastawienie do instalacji kolejnych nośników LED. 57 proc. mieszkańców miast, chciałoby widzieć więcej rozwiązań tego typu na ulicach swoich miast. Sprzeciw takiemu pomysłowi wyraziło tylko 21 proc. ankietowanych.

Źródło: Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.

www.samsung.com/pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764