logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czy da się prowadzić biznes w czasach pandemii?

  PR 16.03.2020, przeczytano 1120 razy

Liczba odwołanych eventów, spotkań i konferencji rośnie razem z odsetkiem zakażeń coronavirusem (Covid-19). Wirus ma wpływ nie tylko na ludzkie zdrowie i życie,  ale również na biznes. W związku z tym Agencja Bluecloud Interactive podjęła wiele kroków by zminimalizować możliwość przenoszenia coronavirusa i dzieli się swoim doświadczeniem z wprowadzenia zarządzania kryzysowego w praktyce. Dzisiaj firma podjęła decyzję o całkowitym przeniesieniu swoich pracowników na pracę zdalną.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-da-sie-prowadzic-biznes-w-czasach-pandemii,386095,artykul.html

Najważniejsze kwestie w celu wdrożenia pracy zdalnej:

  • Profilaktyka i higiena: Pierwsze kroki podjęliśmy jeszcze zanim stwierdzono przypadki zachorowań na koronawirusa w Polsce. Osoby, które wyjechały za granicę pracowały zdalnie przez dwa tygodnie po powrocie do kraju. Pojawiły się płyny odkażające w toaletach, dodatkowe sprzątanie i odkażanie biura, czy przypominanie o myciu rąk wszystkimi możliwymi kanałami. Dostawaliśmy też na bieżąco informacje od prywatnej placówki medycznej na temat zapobiegania rozprzestrzeniania się wirusa.
  • Autentyczna komunikacja z pracownikiem i w firmie: Informowaliśmy na bieżąco o konkretnych krokach, które podejmuje agencja w tej sprawie, szczególnie kiedy pojawiła się informacja o pierwszych zarażonych osobach w Polsce. W poprzedni weekend uznaliśmy, że sprawa jest na tyle poważna, że trzeba zacząć myśleć nad konkretnymi rozwiązaniami - uznaliśmy pandemię za sprawę priorytetową i codziennie odbywaliśmy spotkania strategiczne, które nazwaliśmy “war room” ustalając dalsze kroki.
  • Bezpieczeństwo danych jako pierwsza kwestia: We wtorek wiedzieliśmy już, że prawdopodobnie cała firma będzie musiała przejść na pracę zdalną i zaczęliśmy konkretne przygotowania. Pracujemy z poufnymi danymi, więc najważniejsze było zapewnienie dostępu do zdalnego oprogramowania dla osób pracujących zdalnie za zabezpieczeniami. Dział IT pracował na bardzo wysokich obrotach, ale dzięki temu 120 osób w firmie ma specjalne oprogramowanie do pracy zdalnej.
  • Szacowanie kosztów i odpowiedzialność: - Oszacowaliśmy straty, że w przypadku takiej pracy, prawdopodobnie tempo naszej firmy zwolni o 30 procent, ale postanowiliśmy wziąć odpowiedzialność, nie tylko za siebie i nasze koszty, ale też za społeczeństwo.W czwartek podjęliśmy decyzję, że od piątku pracujemy zdalnie. - wspomina Łukasz Janowski, Managing Director w Bluecloud Interactive. Pojawiły się głosy, że część osób chce dalej przychodzić do biura, z różnych względów. Wzięliśmy pod uwagę też taką opcję - praca z biura jest możliwa, jeśli pracownik nie korzysta z komunikacji miejskiej, może też dojechać na koszt firmy taksówką, jeśli nie posiada auta. W biurze zachowujemy minimalną ilość osób. Jest to decyzja pracownika, my bardzo zachęcamy do pracy z domu.
  • Oprogramowanie i komunikacja: Korzystamy z oprogramowania Microsoft Teams spiętego z kalendarzem i dyskiem. To jest taki kombajn, który umożliwia komunikację tekstową, przesyłanie plików i videocalle. Prowadzimy ze sobą normalny dialog, różnica jest tylko taka, że nie możemy się nawzajem zarazić. Spotkania online umawiamy w kalendarzu Outlook, dokładnie tak samo, jak umawialiśmy spotkania fizyczne. Na ten moment pracujemy nad tym, żeby uspójnić sposób komunikacji online i używać do tego jednego konkretnego narzędzia. Problemem bywa uczenie się obsługi danego oprogramowania od początku i to tworzy przestoje w komunikacji. Dla niektórych osób oswojenie się z videcallami też zajmuje trochę czasu - nie każdy od razu czuje się dobrze widząc siebie w kamerce, jeśli wcześniej tak nie rozmawiał.  
  • Zarządzanie projektami: Wprowadziliśmy systemy zarządzania projektami - Teamwork, dzięki którym działy się ze sobą komunikują. Mamy chatgrupy projektowe w zespołach, do których są zapraszane osoby, które pracują przy danym projekcie, dla zarządu powstały chatgrupy funkcyjne. Tworzymy też chatgrupy ad hoc - dla rozwiązania konkretnego problemu na bieżąco. Jako członkowie zarządu codziennie o 9:00 mamy 15-minutowego videocalla, na którym omawiamy kolejne kroki.
  • Elastyczność: Staramy się cały czas być elastyczni i odnaleźć w nowej rzeczywistości. Kiedyś praca zdalna kojarzyła się z lenistwem, teraz nie mamy innego wyboru, musimy dostosować się do nowych warunków i wdrożyć nowe rozwiązania. Na pewno sobie poradzimy. - Już dzisiaj dostaliśmy informację, że jedna z firm na cito potrzebuje nowe interaktywne narzędzie do potencjalnego kontaktu z klientem tylko przez videocall, zatem życie i biznes toczą się dalej - mówi Piotr Nogal, Chief Experience Officer w Bluecloud Interactive.

Na pewno pojawią się nowe potrzeby klientów i konsumentów, o których nie wiedzieliśmy, bo wcześniej nie było na nie zapotrzebowania. To będą wyzwania, na które jako agencja interaktywna możemy odpowiedzieć i  pokazać  innym jak też mogą to zrobić.

Źródło: Bluecloud Interactive

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764