logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czy da się prowadzić biznes w czasach pandemii?

  PR 16.03.2020, przeczytano 313 razy

Liczba odwołanych eventów, spotkań i konferencji rośnie razem z odsetkiem zakażeń coronavirusem (Covid-19). Wirus ma wpływ nie tylko na ludzkie zdrowie i życie,  ale również na biznes. W związku z tym Agencja Bluecloud Interactive podjęła wiele kroków by zminimalizować możliwość przenoszenia coronavirusa i dzieli się swoim doświadczeniem z wprowadzenia zarządzania kryzysowego w praktyce. Dzisiaj firma podjęła decyzję o całkowitym przeniesieniu swoich pracowników na pracę zdalną.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-da-sie-prowadzic-biznes-w-czasach-pandemii,386095,artykul.html

Najważniejsze kwestie w celu wdrożenia pracy zdalnej:

  • Profilaktyka i higiena: Pierwsze kroki podjęliśmy jeszcze zanim stwierdzono przypadki zachorowań na koronawirusa w Polsce. Osoby, które wyjechały za granicę pracowały zdalnie przez dwa tygodnie po powrocie do kraju. Pojawiły się płyny odkażające w toaletach, dodatkowe sprzątanie i odkażanie biura, czy przypominanie o myciu rąk wszystkimi możliwymi kanałami. Dostawaliśmy też na bieżąco informacje od prywatnej placówki medycznej na temat zapobiegania rozprzestrzeniania się wirusa.
  • Autentyczna komunikacja z pracownikiem i w firmie: Informowaliśmy na bieżąco o konkretnych krokach, które podejmuje agencja w tej sprawie, szczególnie kiedy pojawiła się informacja o pierwszych zarażonych osobach w Polsce. W poprzedni weekend uznaliśmy, że sprawa jest na tyle poważna, że trzeba zacząć myśleć nad konkretnymi rozwiązaniami - uznaliśmy pandemię za sprawę priorytetową i codziennie odbywaliśmy spotkania strategiczne, które nazwaliśmy “war room” ustalając dalsze kroki.
  • Bezpieczeństwo danych jako pierwsza kwestia: We wtorek wiedzieliśmy już, że prawdopodobnie cała firma będzie musiała przejść na pracę zdalną i zaczęliśmy konkretne przygotowania. Pracujemy z poufnymi danymi, więc najważniejsze było zapewnienie dostępu do zdalnego oprogramowania dla osób pracujących zdalnie za zabezpieczeniami. Dział IT pracował na bardzo wysokich obrotach, ale dzięki temu 120 osób w firmie ma specjalne oprogramowanie do pracy zdalnej.
  • Szacowanie kosztów i odpowiedzialność: - Oszacowaliśmy straty, że w przypadku takiej pracy, prawdopodobnie tempo naszej firmy zwolni o 30 procent, ale postanowiliśmy wziąć odpowiedzialność, nie tylko za siebie i nasze koszty, ale też za społeczeństwo.W czwartek podjęliśmy decyzję, że od piątku pracujemy zdalnie. - wspomina Łukasz Janowski, Managing Director w Bluecloud Interactive. Pojawiły się głosy, że część osób chce dalej przychodzić do biura, z różnych względów. Wzięliśmy pod uwagę też taką opcję - praca z biura jest możliwa, jeśli pracownik nie korzysta z komunikacji miejskiej, może też dojechać na koszt firmy taksówką, jeśli nie posiada auta. W biurze zachowujemy minimalną ilość osób. Jest to decyzja pracownika, my bardzo zachęcamy do pracy z domu.
  • Oprogramowanie i komunikacja: Korzystamy z oprogramowania Microsoft Teams spiętego z kalendarzem i dyskiem. To jest taki kombajn, który umożliwia komunikację tekstową, przesyłanie plików i videocalle. Prowadzimy ze sobą normalny dialog, różnica jest tylko taka, że nie możemy się nawzajem zarazić. Spotkania online umawiamy w kalendarzu Outlook, dokładnie tak samo, jak umawialiśmy spotkania fizyczne. Na ten moment pracujemy nad tym, żeby uspójnić sposób komunikacji online i używać do tego jednego konkretnego narzędzia. Problemem bywa uczenie się obsługi danego oprogramowania od początku i to tworzy przestoje w komunikacji. Dla niektórych osób oswojenie się z videcallami też zajmuje trochę czasu - nie każdy od razu czuje się dobrze widząc siebie w kamerce, jeśli wcześniej tak nie rozmawiał.  
  • Zarządzanie projektami: Wprowadziliśmy systemy zarządzania projektami - Teamwork, dzięki którym działy się ze sobą komunikują. Mamy chatgrupy projektowe w zespołach, do których są zapraszane osoby, które pracują przy danym projekcie, dla zarządu powstały chatgrupy funkcyjne. Tworzymy też chatgrupy ad hoc - dla rozwiązania konkretnego problemu na bieżąco. Jako członkowie zarządu codziennie o 9:00 mamy 15-minutowego videocalla, na którym omawiamy kolejne kroki.
  • Elastyczność: Staramy się cały czas być elastyczni i odnaleźć w nowej rzeczywistości. Kiedyś praca zdalna kojarzyła się z lenistwem, teraz nie mamy innego wyboru, musimy dostosować się do nowych warunków i wdrożyć nowe rozwiązania. Na pewno sobie poradzimy. - Już dzisiaj dostaliśmy informację, że jedna z firm na cito potrzebuje nowe interaktywne narzędzie do potencjalnego kontaktu z klientem tylko przez videocall, zatem życie i biznes toczą się dalej - mówi Piotr Nogal, Chief Experience Officer w Bluecloud Interactive.

Na pewno pojawią się nowe potrzeby klientów i konsumentów, o których nie wiedzieliśmy, bo wcześniej nie było na nie zapotrzebowania. To będą wyzwania, na które jako agencja interaktywna możemy odpowiedzieć i  pokazać  innym jak też mogą to zrobić.

Źródło: Bluecloud Interactive

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Działania marek w okresie pandemii
Część marek działających na polskim rynku zintensyfikowały działania komunikacyjne skierowane do klientów i pracowników, jednak większość wstrzymała informowanie o swoich działaniach – wynika z tygodniowego podsumowania działań marek przygotowanego przez agencję Magna Talenta, specjalizującą się w budowaniu wizerunku marek, w tym prezesów największych, polskich...
Wszelkie zmiany, w szczególności te nagłe i narzucone odgórnie, budzą opór pracowników. Jednak w czasie panującej epidemii komunikacja zmian jest nieunikniona. Przedsiębiorstwa, chcąc utrzymać biznes, muszą dostosować się do okoliczności i wdrożyć nowe systemy oparte o pracę zdalną, automatyzację, nowe technologie czy sprzedaż on-line....
W czasie pandemii przed markami stanęły nowe wyzwania i ograniczenia. Agencja Dziadek do orzechów postanowiła podzielić się swoimi przemyśleniami, na temat tego jak w czasie panującego kryzysu powinny zachowywać się marki. „Komunikacja w pandemii” to opracowanie zawierające praktyczne rady dla każdego marketera i agencji reklamowych.
Reklama DOOH i jej wpływ na pokolenie Millenialsów
Zaletą kreowania reklam skierowanych do pokolenia Z i Millenialsów jest fakt, iż większość osób zaliczanych do tej grupy populacji dorastało wraz z rozwojem cyfrowych mediów. Jednak pokolenie Millenialsów ma również  bardzo częsty kontakt z reklamą, co może budzić w nim poczucie, iż już wcześniej natknęli się na podobną formę przekazu....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764