logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czy deweloper może być miastotwórczy?

  PR 21.09.2020, przeczytano 1268 razy
ilustracjastrzałka

Inspiracja historią i charakterem dzielnicy oraz świadomość tego, jak nowe inwestycje mogą kształtować miasto były początkiem współpracy Traffic Design i nowego dewelopera rozpoczynającego swoją działalność w portowej części miasta, z racji bliskiego sąsiedztwa linii brzegowej nazywanej Śródmieściem Morskim.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-deweloper-moze-byc-miastotworczy,388516,artykul.html

TD na co dzień działa w obrębie istniejących budynków, wpisanych w układ miasta. Współpraca z deweloperem rozpoczęta na tak wczesnym etapie pozwoliła wypracować spójną koncepcję, gdzie identyfikacja inwestycji współgra z detalem architektonicznym. Całość zaś jest zaprojektowana z poszanowaniem historii dzielnicy.

ilustracjastrzałka

- Piotra 4 ma być społecznie odpowiedzialnym projektem deweloperskim. Z jednej strony pracujemy nad rozwiązaniami ekologicznymi, takimi jak odzyskiwanie wody deszczowej, oświetlenie wybranych części wspólnych dzięki panelom fotowoltaicznym, ograniczanie utraty energii. Z drugiej strony chcemy, aby nowy budynek wtopił się w lokalną społeczność. Traffic Design wywodzi się z sąsiedztwa Piotra 4. Stowarzyszenie wiele wniosło do okolicy – murale, artystyczny ferment. To świetni projektanci i artyści, a profil ich działalności jest skrojony na miarę tego, czym ma być Piotra 4. - Agnieszka Menczykowska, marketing Piotra 4

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Dobrosąsiedztwo i współtworzenie miasta

Inwestycja zostanie zrealizowana przy ulicy Św. Piotra 4, w miejscu z portową historią, gdzie dziś powstaje biżuteria eksportowej marki S&A.

- W tym partnerstwie zależało nam, aby inwestycja dobrze wpisała się w otaczającą ją dzielnicę nie tylko pod względem architektury i estetyki, lecz również działań społecznych, stąd duży nacisk położyliśmy na zaplanowanie działań artystycznych angażujących lokalną społeczność, które zaczną się już na etapie budowy. Wraz z deweloperem zaplanowaliśmy także projekty, które wpłyną na otoczenie i będą dostępne dla wszystkich, takie jak elementy pomocne rowerzystom, uliczny zdrój wody pitnej, czy ławki. - Monika Domańska, Traffic Design

Szczególne znaki miasta

W zakres prac na styku grafiki i tworzenia detalu architektonicznego weszły: projekt identyfikacji wizualnej inwestycji oraz elementy identyfikacji budynku. Projektanci opracowali szeroką koncepcję: od logotypu i liternictwa, przez system oszyldowania, wayfinding po projekt małej architektury.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Inspiracją dla ilustracyjnego charakteru grafik, było sąsiedztwo morza, portu i plaży. Grafikom pracującym dla „Piotra 4” udało się pokazać urok i wartość lokalizacji bez ocierania się o kicz. Całości działań dopełnia projekt serii reliefów, które znajdą się na fasadach. Będzie to element artystyczny podkreślający charakter budynku.

- Zaplanowanie działań artystycznych już na etapie projektu architektonicznego to praktyka, niegdyś popularna, dziś dość nietypowa. Liczymy na to, że projekty zrealizowane w ramach inwestycji Piotra 4 wyznaczą nowe kierunki w sposobie postrzegania roli deweloperów jako współtwórców miasta. - Monika Domańska, Traffic Design

Inwestycja zostanie zrealizowana w 2022 roku.

Źródło: Stowarzyszenie Traffic Design

www.trafficdesign.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764