logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czy deweloper może być miastotwórczy?

  PR 21.09.2020, przeczytano 422 razy
ilustracjastrzałka

Inspiracja historią i charakterem dzielnicy oraz świadomość tego, jak nowe inwestycje mogą kształtować miasto były początkiem współpracy Traffic Design i nowego dewelopera rozpoczynającego swoją działalność w portowej części miasta, z racji bliskiego sąsiedztwa linii brzegowej nazywanej Śródmieściem Morskim.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-deweloper-moze-byc-miastotworczy,388516,artykul.html

TD na co dzień działa w obrębie istniejących budynków, wpisanych w układ miasta. Współpraca z deweloperem rozpoczęta na tak wczesnym etapie pozwoliła wypracować spójną koncepcję, gdzie identyfikacja inwestycji współgra z detalem architektonicznym. Całość zaś jest zaprojektowana z poszanowaniem historii dzielnicy.

ilustracjastrzałka

- Piotra 4 ma być społecznie odpowiedzialnym projektem deweloperskim. Z jednej strony pracujemy nad rozwiązaniami ekologicznymi, takimi jak odzyskiwanie wody deszczowej, oświetlenie wybranych części wspólnych dzięki panelom fotowoltaicznym, ograniczanie utraty energii. Z drugiej strony chcemy, aby nowy budynek wtopił się w lokalną społeczność. Traffic Design wywodzi się z sąsiedztwa Piotra 4. Stowarzyszenie wiele wniosło do okolicy – murale, artystyczny ferment. To świetni projektanci i artyści, a profil ich działalności jest skrojony na miarę tego, czym ma być Piotra 4. - Agnieszka Menczykowska, marketing Piotra 4

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Dobrosąsiedztwo i współtworzenie miasta

Inwestycja zostanie zrealizowana przy ulicy Św. Piotra 4, w miejscu z portową historią, gdzie dziś powstaje biżuteria eksportowej marki S&A.

- W tym partnerstwie zależało nam, aby inwestycja dobrze wpisała się w otaczającą ją dzielnicę nie tylko pod względem architektury i estetyki, lecz również działań społecznych, stąd duży nacisk położyliśmy na zaplanowanie działań artystycznych angażujących lokalną społeczność, które zaczną się już na etapie budowy. Wraz z deweloperem zaplanowaliśmy także projekty, które wpłyną na otoczenie i będą dostępne dla wszystkich, takie jak elementy pomocne rowerzystom, uliczny zdrój wody pitnej, czy ławki. - Monika Domańska, Traffic Design

Szczególne znaki miasta

W zakres prac na styku grafiki i tworzenia detalu architektonicznego weszły: projekt identyfikacji wizualnej inwestycji oraz elementy identyfikacji budynku. Projektanci opracowali szeroką koncepcję: od logotypu i liternictwa, przez system oszyldowania, wayfinding po projekt małej architektury.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Inspiracją dla ilustracyjnego charakteru grafik, było sąsiedztwo morza, portu i plaży. Grafikom pracującym dla „Piotra 4” udało się pokazać urok i wartość lokalizacji bez ocierania się o kicz. Całości działań dopełnia projekt serii reliefów, które znajdą się na fasadach. Będzie to element artystyczny podkreślający charakter budynku.

- Zaplanowanie działań artystycznych już na etapie projektu architektonicznego to praktyka, niegdyś popularna, dziś dość nietypowa. Liczymy na to, że projekty zrealizowane w ramach inwestycji Piotra 4 wyznaczą nowe kierunki w sposobie postrzegania roli deweloperów jako współtwórców miasta. - Monika Domańska, Traffic Design

Inwestycja zostanie zrealizowana w 2022 roku.

Źródło: Stowarzyszenie Traffic Design

www.trafficdesign.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czego  możemy się nauczyć o Customer Experience w trakcie pandemii?
Według najnowszego raportu opracowanego przez KPMG[1], aż 79% konsumentów martwi się obecnie o globalną sytuację ekonomiczną. Jednocześnie, wszystkie kraje ujęte w badaniu, w tym roku odnotowały poprawę w kwestii pozytywnych doświadczeń klientów. Niewątpliwie okres pandemii to czas, który dostarcza wielu ciekawych wniosków na temat Customer Experience.
Paneliści odpowiadają na pytania uczestników wirtualnej premiery Leksykonu
W związku z wydaniem publikacji “Leksykon: Pomiar efektywności komunikacji cyfrowej” zaprosiliśmy ekspertów ją współtworzących do panelu, który odbył się 14 października na żywo, na Stronie IAB Polska na Facebooku. W trakcie panelu widzowie zadali szereg pytań, na które o odpowiedzi poprosiliśmy ekspertów.
Międzynarodowy Dzień Druku: 4 ciekawostki o druku
Z okazji międzynarodowego dnia druku firma Brother przedstawia 4 ciekawe informacje, z branży druku, o których rzadko słyszymy.
Formy reklamy na Instagramie - co jest trendy?
Aż 53% użytkowników Instagrama choć raz kupiło produkt po ujrzeniu go na tym portalu, a 7% zrobiło to ponad 10 razy. Obserwacje agencji marketingu influencerskiego BrandLift wskazują, iż coraz więcej marek z różnorodnych branż, także nieaktywnych dotychczas w mediach społecznościowych decyduje się na wykorzystanie Instagrama do działań reklamowych. Jakie są...
Czy audiomarketing jest skuteczny?
Coraz większe zainteresowanie audycjami radiowymi streamowanymi w Internecie sprawia, że rośnie popularność kampanii programatycznych w sektorze reklam audio. Czy są one faktycznie skuteczne?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764