logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Czy dotacje unijne zniszczyły polski rynek reklamy?

Strona 36/37  1 ... 34 35 36 37

| 14.11.2017 16:11

pmachaj, 2017-11-14 12:36
Przyznam że nie czytałem całego wątku ale podzielam w 100% tą opinie.


Widać że nie czytałeś ponieważ jest tam np. mowa o tym, że zadaniem dotacji jest m.in. wyrównanie szans polskich firm w starciu z firmami z bogatych krajów zachodnioeuropejskich. Być może Ciebie ten problem nie dotyczy i dlatego w ogóle go nie zauważasz - ale on przecież realnie istnieje. Takie wyrównanie na czysto rynkowych warunkach jest zwyczajnie niemożliwe - naszym firmom przychodzi startować do konkurencji z dużo gorszych pozycji, więc jeśli zgadzamy się dopuścić do naszego rynku tą starszą i bogatszą konkurencję, mamy pełne prawo oczekiwać innego niż cła mechanizmu balansowego.

-----------------
Redakcja Signs.pl

avatar użytkownika
SIGNS.PL

Kraków
Małopolskie
wiadomości: 7972
w Signs.pl od 10.11.2000
IP: 83.26.130.XXX

| 14.11.2017 18:11

że zadaniem dotacji jest m.in. wyrównanie szans polskich firm w starciu z firmami z bogatych krajów zachodnioeuropejskich.


ile jest takich firm ? 3 - 5 % rynku ?

cała reszta to w najlepszym razie wieksze średniaki które latami pracowały, żeby się dorobić sprzętu, doświadczenia i jakiegoś stabilnego miejsca na zwykle regionalnym rynku.
Dla nich skutek wprowadzenia dotacji był tylko tak, ze powstała masa dumpingowej konkurencji która być może ich nie pozabijała ale na pewno ograniczyła tempo rozwoju.

Statystki są bezlitosne 2/3 firm z dotacji pada w pierwszych latach, zwykle zabite normalnym zusem, po 10 latach istnieje mniej jak 10%.

Na moim małym poletku nie zauważyłem krwiożerczej konkurencji ze strony zachodnich firm, natomiast notorycznie muszę walczyć z garażowcami, dotacjami i ich niskim zusem.

Chętnie bym powalczył z zachodnimi firmami ale nie mam jak - mi się dotacje nie należą a co chwila wyrasta mi konkurencja z cyklu "promocja druk 9,90 zl - montaż gratis".

avatar użytkownika
+ + + +

3miasto
wiadomości: 348
w Signs.pl od 24.01.2009
IP: 178.37.226.XXX

| 14.11.2017 21:11

Dotacji nikt nie kroił do branży reklamowej, ale do całej gospodarki - wiadomo że są branże takie jak nasza gdzie na bezpośrednią konkurencję wystawionych jest kilka procent firm, a są takie, które żyją głównie z konkurowania na rynkach zachodnich.

-----------------
Redakcja Signs.pl

avatar użytkownika
SIGNS.PL

Kraków
Małopolskie
wiadomości: 7972
w Signs.pl od 10.11.2000
IP: 83.26.130.XXX

hellado hellado | 14.11.2017 21:11

suonik, 2017-11-14 18:28
skutek wprowadzenia dotacji był tylko tak, ze powstała masa dumpingowej konkurencji która być może ich nie pozabijała ale na pewno ograniczyła tempo rozwoju.

Nie.
Dlaczego nie? Odpowiedź poniżej. Twoja własna.

Statystki są bezlitosne 2/3 firm z dotacji pada w pierwszych latach, zwykle zabite normalnym zusem

-----------------

hellado

| 14.11.2017 22:11

To prawda - statystyka wygląda tak, że 1/3 firm upada w ciągu pierwszego roku działalności. Powodem jest zazwyczaj pakowanie się przez młode firmy w takie obszary rynku, gdzie próg wejścia jest stosunkowo niski, dzięki czemu można minimalizować wysokość ryzyka towarzyszącego rozpoczęciu działalności. Ceną za to jest jednak wielka konkurencja, a głównym narzędziem tej walki pozostaje obniżanie ceny. Czyli pasztet gotowy...

Czy to dotacje są winne że firmy decydują się walczyć na tym wykańczającym ringu? Oczywiście nie - dotacje dają szansę aby właśnie uciec z tego nieatrakcyjnego obszaru rynku. Tyle że to wymaga inwencji, wyobraźni, wiedzy, nie daje zazwyczaj szansy na szybki sukces itd. Czyli jest to po prostu trudniejsza droga. Być może firmy biorące dotacje nie decydują się na nią bo pieniądze "łatwo przyszły" - tylko czy to wina pieniędzy?

-----------------
Redakcja Signs.pl

avatar użytkownika
SIGNS.PL

Kraków
Małopolskie
wiadomości: 7972
w Signs.pl od 10.11.2000
IP: 83.26.130.XXX

| 14.11.2017 22:11

Statystki są bezlitosne 2/3 firm z dotacji pada w pierwszych latach, zwykle zabite normalnym zusem, po 10 latach istnieje mniej jak 10%.


Ja nie wiem czy nie zbliżone są statystyki ogólnie dla otwieranych działalności gospodarczych.
Konkurencją nazywasz firmy które wykańcza wzrost stawki ZUS z tych tam koło 300 na 1100zł
Poważnie ?

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + + + +

wiadomości: 3982
w Signs.pl od 12.10.2009
IP: 178.42.99.XXX

| 14.11.2017 22:11

Dlaczego nie? Odpowiedź poniżej. Twoja własna.


Jakby dotacje trwały przez dwa lata miałbyś racje - tymczasem proces cały czas trwa i na miejsce jednej firemki z dotacji zaraz pojawia sie następna z takim samym biznesplanem i nadziejami na podbój swiata.

Dotacji nikt nie kroił do branży reklamowej, ale do całej gospodarki


oczywiście, tylko nie lepiej było obtanić i udostępnić bardziej zwykłe leasingi i kredyty ?

Tymczasem rozdaje się pieniądze, których ludzie nie dość szanują to jeszcze zupełnie nie mają pomysłu co z nimi zrobić.
Efektem są zdemolowane rynki, masa długów ciągnących się latami i po prawdzie nikt poza producentami i dystrybutorami sprzętu nie jest zadowolony.

Powstały przecież całe franczyzy skrojone stricte pod dotacje, podpisz umowę i zostań szewcem, klucznikiem, myj zdalnie samochody, pierz dywany, drukuj na kubkach, wycinaj stal i pieczątki laserem pingpong itd. itp.

Napiszemy biznes plan, damy know how - tylko panie Zenku pan podpisze i za rok ma pan 20 pracowników i milion na koncie.. obiecujemy...

- To jest proza sytemu dotacji a nie jakieś błyskotliwe i nowatorskie interesy.

avatar użytkownika
+ + + +

3miasto
wiadomości: 348
w Signs.pl od 24.01.2009
IP: 89.76.140.XXX

hellado hellado | 14.11.2017 23:11

suonik, 2017-11-14 22:45
Efektem są zdemolowane rynki, masa długów ciągnących się latami

Z dotacjami jest jak z kartami kredytowymi - jeden bierze bo dają "za darmo", inny bierze, bo wie jak mądrze wykorzystać.
Nie ma znaczenia skąd masz pieniądze na start, ma znaczenie czy umiesz je wykorzystać.

To, że startujesz, w dowolnej branży, nie stanowi jednak dla innych firm zagrożenia samo w sobie.
Konkurencja ma bowiem tę zaletę, że zmusza Cię do bycia lepszym od innych w tym co robisz.

A jeśli ktoś widzi zagrożenie w Kaziu, który z dotacji bawi się w agencję reklamową, powininien przemyśleć zmianę branży.

-----------------

hellado

| 15.11.2017 00:11

suonik, 2017-11-14 22:45
oczywiście, tylko nie lepiej było obtanić i udostępnić bardziej zwykłe leasingi i kredyty ?


I to Twoim zdaniem nie byłaby taka sama pułapka dla ludzi łatwowiernych i lubiących drogę na skróty?

-----------------
Redakcja Signs.pl

avatar użytkownika
SIGNS.PL

Kraków
Małopolskie
wiadomości: 7972
w Signs.pl od 10.11.2000
IP: 83.26.130.XXX

| 20.02.2018 13:02

Witam,

Droga redakcja trochę oderwana od rzeczywistości.
Rynek powinien sam się regulować.
tylko Friedman, NIGDY Keynes

brak ikonki
+

Wrocław
wiadomości: 6
w Signs.pl od 16.03.2015
IP: 93.159.183.XXX
Strona 36/37  1 ... 34 35 36 37
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764