logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czy e-commerce może być EKO?

  PR 23.01.2023, przeczytano 250 razy
ilustracja

Przedsiębiorcy skupieni wokół handlu internetowego oraz logistyki e-commerce już od dłuższego czasu stawiają na nowoczesne rozwiązania, które mają uczynić proces doręczania przesyłek mniej szkodliwym dla planety. Opakowania dostosowane gabarytowo do zawartości czy wykorzystanie materiałów z recyklingu stały się w branży standardem, a na rynku wciąż pojawiają się kolejne innowacje, które mają eliminować plastik tam, gdzie w procesie pakowania wydawał się niezastąpiony. Mowa m.in. o alternatywach dla foliowych wypełniaczy, które przez konsumentów uważane są za jedne z najbardziej nieekologicznych praktyk e-sklepów[1]. Czym zatem stabilizować towary, by spełnić rosnące oczekiwania kupujących w sieci?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-e-commerce-moze-byc-eko,398713,artykul.html

Zrównoważony rozwój będzie w 2023 dominującym trendem w szeroko pojętym e-commerce, dlatego sklepy internetowe nie czekają na wejście w życie wiążących dyrektyw i same rezygnują z foliowych wypełniaczy w przesyłkach. Niepodjęcie takich działań skutkowałoby utratą klientów, bo ci są coraz bardziej nastawieni na ekologię i chcą kupować od marek, które wyznają podobne wartości. Towary należy jednak odpowiednio zabezpieczyć i zadbać o to, aby dotarły do zamawiających w nienaruszonym stanie. Wyzwaniem staje się zatem połączenie troski o środowisko z wysoką jakością i efektywnością.

– Transformacja procesu pakowania nie jest tak skomplikowanym procesem, jak mogłoby się wydawać. Obecnie na rynku jest ogromna liczba produktów, które nie tylko spełniają normy środowiskowe, ale są przy tym także wytrzymałe i estetyczne. Wiemy, że koszt jednostkowy wypełniaczy przyjaznych środowisku może być wyższy od ich plastikowych odpowiedników, jednak – w dłuższej perspektywie – taka zmiana z pewnością będzie opłacalna – mówi Jarosław Kamiński, Prezes Raja Polska, europejskiego lidera w dystrybucji opakowań wysyłkowych, blisko współpracującego z e-commerce.

Z myślą o ekologii – systemy oszczędzające czas i pieniądze

Sam proces przygotowywania produktu do wysyłki jest kluczowy w przypadku logistyki e-commerce. W tej branży czas to pieniądz, właściciele sklepów internetowych powinni zatem zadbać nie tylko o eko-rozwiązania, ale i o efektywność, co w dłuższej perspektywie pozwoli im lepiej wykorzystywać pracę zespołu i generować oszczędności. Rozwiązaniem są nowoczesne i efektywne systemy, które pozwalają na szybkie produkowanie papierowych wypełniaczy.

– Papier bez wątpienia jest jednym z najbardziej ekologicznych i skutecznych stabilizatorów towaru. Na rynku znajdziemy obecnie wiele systemów służących do ich produkcji. Wyposażenie magazynu w tego typu urządzenia to gwarancja znacznej optymalizacji procesów pakowania. To, że coraz więcej e-sklepów decyduje się na to rozwiązanie, pokazują nasze dane. W ciągu ostatnich lat zaobserwowaliśmy ogromny wzrost zainteresowania ich dzierżawą – od 2017 roku liczba zainstalowanych urządzeń do produkcji wypełniaczy papierowych wzrosła o 342 proc. w stosunku do roku 2022. Rośnie także liczba zapytań o inne eko-artykuły, takie które nie wymagają dedykowanych systemów, są to m.in. stabilizatory wyprodukowane z surowców naturalnych, papier pakowy czy papier bąbelkowy, będący jedną z ostatnich wprowadzanych przez nas na polski rynek innowacji. To pokazuje, że sprzedawcy, którzy dopiero rozpoczynają swoją działalność lub po prostu nie mogą jeszcze inwestować w specjalistyczny sprzęt, również dążą do zmiany. Niezwykle nas to cieszy, ponieważ wiemy, że małe kroki mają ogromne znaczenie – komentuje Jarosław Kamiński. – Coraz większym zainteresowaniem cieszą się także nacinarki do kartonów, które stanowią doskonałe uzupełnienie podstawowego wyposażenia magazynów. Urządzenie umożliwia przetworzenie zużytych opakowań kartonowych na wypełniacze do paczek. Wybór takiego sprzętu to nie tylko oszczędności, ale i wyraźny krok w stronę zero waste. Co więcej, dzięki zastosowaniu wspomnianego rozwiązania, nie musimy martwić się o utylizację odpadów, jakimi są zalegające kartony – dodaje.

Źródło: Grupa RAJA

Dodatkowe informacje:

[1] Izba Gospodarki Elektronicznej, „Odpowiedzialny e-commerce 2022”

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Od 2020 roku można zaobserwować wyraźny wzrost zainteresowania mobile gamingiem. Jeszcze kilka lat temu gry mobilne uznawane były za niszową rozrywkę dla gamingowych geeków, a dzisiaj są w mainstreamie i królują na każdym poziomie – od ilości pobranych gier po zyski, które generują. Według Newzoo rynek gier mobilnych pozostaje najbardziej dochodowym...
Połączenie działań CX i EX kluczem do budowania konkurencyjności biznesu
Pracownicy budują najbardziej wartościową relację z klientem i to oni mają ogromny wpływ na doświadczenia odbiorców marki. Dlatego właśnie tak istotny staje się EX (Employee Experience), który przy ścisłej współpracy z CX (Customer Expierence), coraz częściej jest uwzględniany przy tworzeniu strategii rozwoju biznesu. Zadbanie o tworzenie pozytywnych...
63 procent menedżerów twierdzi, że pozytywne doświadczenia klientów (CX) będą ważniejsze w 2023 roku, niż jeszcze rok wcześniej. Wynika to m.in. z faktu, iż 3/4 klientów deklaruje, że wyda więcej, także w kryzysie, na zakupy w firmach, które dbają o nich. Jednak, budowanie pozytywnych doświadczeń klientów, nie jest dziś możliwe bez...
Budowanie marki pracodawcy było bardzo ważne dla firm w 2022 roku. Dlaczego? Przedsiębiorstwa w ten sposób walczyły z brakiem zaangażowania pracowników, zjawiskiem quiet quittingu czy zrujnowaną reputacją. Dobrze rozwinięte działania z obszaru employer brandingu umożliwiają zdobycie przewagi konkurencyjnej. 2022 rok był czasem, gdy wielu pracodawców zauważyło...
Masz biznes w internecie? Na to przygotuj się w 2023 roku
- Wprowadzenie Google Analytics 4, korzystanie ze sztucznej inteligencji i oczekiwanie zmian w plikach cookie – to tylko niektóre najważniejsze zmiany jakie czekają na marketingowców i użytkowników w sieci. Jakie są internetowe trendy na 2023 rok? Co się zmieni i na co zwrócić uwagę - wymienia Łukasz Iwanek, CEO Agencji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764