logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czy holistic yield podbije serca wydawców?

  PR 11.10.2016, przeczytano 451 razy

Kierunkiem rozwoju reklamy on-line, szczególnie rozwiązań dla dużych wydawców internetowych, coraz wyraźniej staje się kooperacja dwóch, na pozór nieco odmiennych światów. Chodzi o sprzedaż bezpośrednią oraz programmatic – połączenie tych obszarów występuje obecnie pod szyldem holistic yield management. Na czym polega ten trend i jakie korzyści wynikają z jego wykorzystania?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-holistic-yield-podbije-serca-wydawcow,30214,artykul.html

Holistic yield na dmexco 2016

Za nami dmexco 2016 - jedna z największych i najważniejszych marketingowych konferencji na świecie. W tym roku wydarzenie zgromadziło 1.013 wystawców oraz przeszło 570 prelegentów. Tegoroczna edycja była również rekordowa pod względem liczby odwiedzających, których było ponad 50.700.  YieldRiser – jako startup z Polski – pojawił się w hali 6 (sekcja Start Up Village). Jednak nie liczby a trendy marketingowe są tutaj najważniejsze i to one były dyskutowane i prezentowane w trakcie dwóch dni konferencji. Wiele z nich dotyczyło również obszaru programmatic, a jednym ze szczególnie akcentowanych był holistic yield management.

Sprzedaż bezpośrednia w parze z programmatic

Choć pojęcie to funkcjonuje w terminologii reklamy on-line już od kilku lat, dopiero dziś wymieniane jest jako trend, który może istotnie wpłynąć na obecny obraz rynku.

Holistic yield notuje znaczny wzrost zainteresowania i jest on szczególnie popularny wśród dużych wydawców internetowych. Najkrócej można zdefiniować go jako połączenie działań z obszaru sprzedaży bezpośredniej z header bidding - jednym z najgorętszych trendów programmatic ostatnich lat.

Warto przypomnieć, że header bidding pozwala na zarabianie na stronie dzięki integracji z wieloma platformami programmatic, działając na zasadzie licytacji. Wśród najważniejszych korzyści wymienia się przede wszystkim wzrost efektywnego CPM oraz zbiorcze zarządzanie wydajnością strony – częściowo poprzez Google DFP i inne adserwery. Centralizacja przynosi znaczne korzyści z zarządzania przestrzenią reklamową.

Holistic yield w praktyce

Wydawcy wykorzystują dwa podstawowe źródła sprzedaży powierzchni – sprzedaż bezpośrednią oraz programmatic. Do tej pory, wykorzystując adserver, uruchamiali oni kampanie na zasadzie priorytetów. Wyglądało to następująco - bezpośrednia kampania X emitowana była na najwyższym priorytecie, następnie z niższym priorytetem emitowane były systemy RTB, a na końcu np. kampania Y. Takie rozwiązanie często powodowało jednak, że pochodząca z RTB reklama z wyższą stawką za odsłonę, nie zostawała wyświetlona, ponieważ kampania X miała po prostu wyższy priorytet lub odwrotnie – emitowana była reklama z RTB z niższą stawką za odsłonę, zamiast kampanii Y, której nadano niższy priorytet.

I w tym miejscu pojawia się wyzwanie, z którym mierzy się właśnie holistic yield. Jego zadaniem jest wyeliminowanie tego problemu. W praktyce może wyglądać to następująco – dany adserver przed wyemitowaniem reklamy sprawdzi, które źródło w konkretnym momencie oferuje najwyższą stawkę za odsłonę i wyświetli reklamę właśnie z tego źródła. To na pozór proste zadanie, generuje wiele korzyści dla wydawcy i stanowi znaczne usprawnienie jego pracy. Po pierwsze - wydawca może poświecić więcej czasu na zdobywanie budżetu, a mniej na odpowiednie konfigurowanie emisji reklam.

Po drugie – holistic yield „zdejmuje mu z głowy” problem analizowania na jakim priorytecie należy ustawić daną kampanię, aby była ona efektywna finansowo – zajmuje się tym adserver, który analizuje stawki i wyświetla reklamy.

Jak widać holistic yield może przynieść wydawcy realne korzyści. Słowo oszczędność jest w przypadku tego trendu również, jak najbardziej na miejscu, szczególnie jeśli mowa o czasie, zasobach ludzkich i oczywiście… pieniądzach.

Źródło: YieldRiser

www.yieldriser.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Konferencja Online Marketing Day 2020 zakończona sukcesem
Ponad 3 500 osób wzięło udział w pierwszej edycji Online Marketing Day - konferencji poświęconej digital marketingowi. W jej ramach 16 ekspertów i praktyków podzieliło się swoją wiedzą na temat: SEO, content marketingu, reklamy w social media, Google Ads i E-commerce. Wydarzenie, pod honorowym patronatem IAB Polska, zostało zorganizowane przez SEMSTORM. Konferencja była...
Automatyzacja reklam dla Pizzaportal
Czy da się zrealizować kampanię reklamową online dla kilku tysięcy restauracji tak, by była aktualna, w czasie rzeczywistym i nie wprowadzała klientów w błąd? Tak, kluczem do sukcesu jest automatyzacja reklam! Dodatkowo, rozwiązanie może przynieść gigantyczne oszczędności. Dzięki współpracy z Bluerak, PizzaPortal wydała ponad milion złotych mniej na reklamę i zanotowała...
Z dwóch minut na antenie w trzynaście tysięcy publikacji
Christian Paul zyskał sławę 22 czerwca tuż po emisji materiału w głównym serwisie informacyjnym Telewizji Polskiej na temat kreacji Pierwszej Damy Agaty Kornhauser – Dudy. Wówczas udzielając komentarza, poświęcono mu łącznie 2 minuty czasu antenowego, które w wyniku researchu dziennikarzy i osób ze świata mody w kolejnych dniach przerodziło się w...
Besymbio - jak wprowadzić markę kosmetyków w czasie pandemii?
Polska marka innowacyjnych naturalnych produktów, których skład opiera się na certyfikowanych wyciągach roślinnych zamkniętych w szklanych opakowaniach – tym właśnie jest BeSymbio. Launch tego brandu jest potwierdzeniem na to, że nie warto odkładać realizacji biznesowych marzeń na później, pomimo trudnego czasu pandemii. Jakie działania miały miejsce w pierwszych tygodniach...
Od chwili, gdy więcej czasu spędzamy w domach, a mniej w galeriach, handel internetowy jest na fali. Jednocześnie wraz z recesją stajemy się mniej skłonni do beztroskich zakupów. E-sklepy już się na nią przygotowują i zmieniają swoją strategię działania. Eksperci Shoper opisują pięć zjawisk, które będą się umacniać w świecie postpandemicznym.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764