logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czy holistic yield podbije serca wydawców?

  PR 11.10.2016, przeczytano 528 razy

Kierunkiem rozwoju reklamy on-line, szczególnie rozwiązań dla dużych wydawców internetowych, coraz wyraźniej staje się kooperacja dwóch, na pozór nieco odmiennych światów. Chodzi o sprzedaż bezpośrednią oraz programmatic – połączenie tych obszarów występuje obecnie pod szyldem holistic yield management. Na czym polega ten trend i jakie korzyści wynikają z jego wykorzystania?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-holistic-yield-podbije-serca-wydawcow,30214,artykul.html

Holistic yield na dmexco 2016

Za nami dmexco 2016 - jedna z największych i najważniejszych marketingowych konferencji na świecie. W tym roku wydarzenie zgromadziło 1.013 wystawców oraz przeszło 570 prelegentów. Tegoroczna edycja była również rekordowa pod względem liczby odwiedzających, których było ponad 50.700.  YieldRiser – jako startup z Polski – pojawił się w hali 6 (sekcja Start Up Village). Jednak nie liczby a trendy marketingowe są tutaj najważniejsze i to one były dyskutowane i prezentowane w trakcie dwóch dni konferencji. Wiele z nich dotyczyło również obszaru programmatic, a jednym ze szczególnie akcentowanych był holistic yield management.

Sprzedaż bezpośrednia w parze z programmatic

Choć pojęcie to funkcjonuje w terminologii reklamy on-line już od kilku lat, dopiero dziś wymieniane jest jako trend, który może istotnie wpłynąć na obecny obraz rynku.

Holistic yield notuje znaczny wzrost zainteresowania i jest on szczególnie popularny wśród dużych wydawców internetowych. Najkrócej można zdefiniować go jako połączenie działań z obszaru sprzedaży bezpośredniej z header bidding - jednym z najgorętszych trendów programmatic ostatnich lat.

Warto przypomnieć, że header bidding pozwala na zarabianie na stronie dzięki integracji z wieloma platformami programmatic, działając na zasadzie licytacji. Wśród najważniejszych korzyści wymienia się przede wszystkim wzrost efektywnego CPM oraz zbiorcze zarządzanie wydajnością strony – częściowo poprzez Google DFP i inne adserwery. Centralizacja przynosi znaczne korzyści z zarządzania przestrzenią reklamową.

Holistic yield w praktyce

Wydawcy wykorzystują dwa podstawowe źródła sprzedaży powierzchni – sprzedaż bezpośrednią oraz programmatic. Do tej pory, wykorzystując adserver, uruchamiali oni kampanie na zasadzie priorytetów. Wyglądało to następująco - bezpośrednia kampania X emitowana była na najwyższym priorytecie, następnie z niższym priorytetem emitowane były systemy RTB, a na końcu np. kampania Y. Takie rozwiązanie często powodowało jednak, że pochodząca z RTB reklama z wyższą stawką za odsłonę, nie zostawała wyświetlona, ponieważ kampania X miała po prostu wyższy priorytet lub odwrotnie – emitowana była reklama z RTB z niższą stawką za odsłonę, zamiast kampanii Y, której nadano niższy priorytet.

I w tym miejscu pojawia się wyzwanie, z którym mierzy się właśnie holistic yield. Jego zadaniem jest wyeliminowanie tego problemu. W praktyce może wyglądać to następująco – dany adserver przed wyemitowaniem reklamy sprawdzi, które źródło w konkretnym momencie oferuje najwyższą stawkę za odsłonę i wyświetli reklamę właśnie z tego źródła. To na pozór proste zadanie, generuje wiele korzyści dla wydawcy i stanowi znaczne usprawnienie jego pracy. Po pierwsze - wydawca może poświecić więcej czasu na zdobywanie budżetu, a mniej na odpowiednie konfigurowanie emisji reklam.

Po drugie – holistic yield „zdejmuje mu z głowy” problem analizowania na jakim priorytecie należy ustawić daną kampanię, aby była ona efektywna finansowo – zajmuje się tym adserver, który analizuje stawki i wyświetla reklamy.

Jak widać holistic yield może przynieść wydawcy realne korzyści. Słowo oszczędność jest w przypadku tego trendu również, jak najbardziej na miejscu, szczególnie jeśli mowa o czasie, zasobach ludzkich i oczywiście… pieniądzach.

Źródło: YieldRiser

www.yieldriser.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764