logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Czy marketerzy rozumieją swoich klientów?

  PR 14.12.2021, przeczytano 625 razy
ilustracjastrzałka

Media społecznościowe, strona internetowa i media tradycyjne to zdaniem marketerów najbardziej angażujące kanały dotarcia do klienta. Nieco inna jest perspektywa konsumentów, którzy preferują spoty kinowe, materiały direct mail i reklamę POS. Takie wnioski płyną z badania “Zestawienie opinii marketerów z preferencjami konsumentów” przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia dla Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-marketerzy-rozumieja-swoich-klientow,394137,artykul.html

- Po raz drugi zestawiliśmy opinie marketerów z preferencjami konsumentów, i po raz drugi zaobserwowaliśmy rozdźwięk między tym, co proponują ci pierwsi, a tym co najbardziej przekonuje do zakupu tych drugich. To pokazuje, że marketerzy powinni zastanowić się, czy wybierane przez nich kanały dotarcia rzeczywiście są skuteczne - komentuje wyniki badania Eliza Bajer Menedżer ds. rynku DM Polskim Stowarzyszeniu Marketingu SMB.

Poglądy badanych pracowników marketingu na temat najskuteczniejszych i najlepiej sprawdzających się środków komunikacji marketingowej nie zmieniły się znacząco – wciąż jest to internet (komunikaty na stronach www oraz w mediach społecznościowych, emailingi) oraz media tradycyjne (telewizja, prasa i radio). Te formy komunikacji należą też do najczęściej wykorzystywanych. Marketerzy nadal nieufnie podchodzą do direct mail. Tak więc tendencje nie uległy znaczącym zmianom w porównaniu do poprzedniej fali badania.

Z drugiej strony klienci nadal najwięcej uwagi poświęcają reklamie w kinie (36% wskazań), adresowanym listom z zawartością reklamową (35% wskazań) oraz ulotkom, gazetkom reklamowym i katalogom wrzucanym bezpośrednio do skrzynki (28% wskazań). Badani deklarują też, że za najbardziej wiarygodny przekaz reklamowy uznają materiały direct mail (ulotki, gazetki reklamowe i katalogi wrzucane bezpośrednio do skrzynki, a także adresowane listy reklamowe) - taką opinię wyraził 1 na 3 badanych.

Direct mail to też preferowany kanał jeśli chodzi o przyswajanie zaprezentowanych treści: pozwala zastanowić się nad informacją (23%) i robi najlepsze wrażenie (19%). Z kolei narzędzie preferowane w tym kontekście przez marketerów, czyli reklama w mediach społecznościowych, w ocenie konsumentów ma kilkukrotnie gorsze wyniki, bo 5% i 6% odpowiednio.

Jak widać, marketingowcy obserwacje dotyczące powszechności wykorzystywania konkretnych kanałów komunikacji marketingowej przenoszą na domniemane oczekiwania konsumentów.

- To taki paradoks “społecznego dowodu słuszności”, z ktorego mogłoby wynikać, że to kanały najczęściej wykorzystywane są najbardziej wiarygodne – bo przecież inni też je stosują, (w domyśle - większość nie może być przecież w błędzie). Co nie oznacza, że faktycznie są one najbardziej lubiane oraz najłatwiejsze do przyswojenia przez konsumentów. - Komentuje Urszula Zarańska-Skarżyńska

Badania jasno pokazują, że marketerzy preferują kanały on-line. Na rynku słychać wiele komentarzy, które wskazują na to, że powodem może być ich stosunkowo proste stosowanie (np. nie trzeba niczego drukować i dystrybuować, planować z dużym wyprzedzeniem) i łatwość pomiaru wyników dzięki zaawansowanym narzędziom analitycznym. Badania jasno wskazują, że mimo tego warto podjąć próbę dołączenia do marketing mixu narzędzi direct marketing, aby przekonać się, jak wspierają biznes i spróbować wyróżnić się na tle konmkurencji- konkluduje, Urszula Zarańska-Skarżyńska Dyrektor Generalna w Polskim Stowarzyszeniu Marketingu SMB.

ilustracjastrzałka

Badanie „Zestawienie opinii marketerów z preferencjami konsumentów” zostało przeprowadzone w następujący sposób:

  1. marketerzy: badanie zostało wykonane metodą CATI (wywiady telefoniczne wspomagane komputerowo) na  próbie N=200 osób pracujących w działach marketingu firm zatrudniających co najmniej 10 pracowników.
  2. konsumenci: badanie zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1046 Polaków w wieku od 18 do 65 lat. Respondentów rekrutowano z panelu badawczego ARC Rynek i Opinia epanel.pl.

Link do badania TUTAJ.

Źródło: Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB

www.smb.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Jesteśmy przyszłością druku” – Mimaki na targach drupa
Firma Mimaki Europe, producent technologii druku atramentowego i cięcia, ogłosiła dzisiaj, że będzie obecna na targach drupa (Dusseldorf, Niemcy, 28 maja – 7 czerwca 2024 r.) wraz ze swoimi globalnymi parterami i nadrzędną marką Mimaki Engineering Co. Ltd. Zgodnie z hasłem targów drupa „Tworzymy przyszłość”, firma Mimaki wykorzysta swoje...
Kerris z obsługą mediową dla Andermatt Polska
Do grona klientów KERRIS dołączył Andermatt Polska, światowy lider w rozwoju, produkcji i dystrybucji biologicznych rozwiązań dla rolnictwa. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę działań w obszarze performance marketingu i social ads.
Hanna Dworak awansowała w agencji Enyo
Hanna Dworak awansowała w strukturach agencji Enyo – obecnie jako Senior Project Manager zarządza 8-osobowym zespołem. W Enyo pracuje od roku, do tej pory na stanowisku Project Manager. Jednym z jej pierwszych zadań w nowej roli była produkcja sesji zdjęciowej ogłaszającej nową ambasadorkę Lancôme - Igę Świątek.
Salestube rozpoczyna współpracę z Notino
Spółka MarTech & e-commerce connected Salestube została wybrana przez największy beauty e-shop w Europie markę Notino na partnera w obszarze MarTech. Salestube dostarczy klientowi licencję Google Analytics 360 oraz zapewni wsparcie analityczne ze strony ekspertów w dziedzinie Web Analytics oraz Data Science dla zespołu marketingowego perfumerii w zakresie wykorzystania...
Kampania społeczna „Teraz mnie widzisz” dostrzeżona i doceniona
Niewidzialność osób z niepełnosprawnościami była tematem przewodnim szóstej kampanii społecznej Fundacji Avalon, która właśnie dobiegła końca. Jej celem było sprowokowanie społeczeństwa do otwarcia oczu na potrzeby tej największej mniejszości, będącej jego integralną częścią i posiadającą takie sama prawa i potrzeby jak każdy z nas.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764