logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czy media też zasłużyły na medal?

  PR 26.09.2014, przeczytano 981 razy

W ostatnią niedzielę niemal 10 milionów osób oklaskiwało zwycięstwo naszej reprezentacji w Mistrzostwach Świata w siatkówce mężczyzn. Radość z możliwości zobaczenia finału rozgrywek na otwartej antenie telewizyjnej była jednogłośna. Nasi siatkarze na medal zasłużyli. Ale czy to samo możemy powiedzieć o naszych mediach, które miały dla nas relacjonować to wydarzenie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-media-tez-zasluzyly-na-medal,22721,artykul.html

Choć Mistrzostwa Świata w siatkówce mężczyzn trwały w Polsce niemal miesiąc, to wydaje się, że ta niezwykła, podniosła atmosfera sportowych emocji dotarła do nas dopiero w ostatni weekend, nieco za późno. Zaczęło się od chłodno przyjętej informacji o zakodowaniu transmisji. Warto przypomnieć, że informacja nie spodobała się kibicom, ale też samym uczestnikom mundialu, którzy dobitnie dali odczuć mediom, że nie zasłużyły na oklaski, kiedy trener drużyny Bułgarskiej Plamen Konstantinow odmówił wywiadu dla telewizji Polsat mówiąc: Skoro bierzecie pieniądze od ludzi za możliwość oglądania meczów, to ja nie będę reklamował was za darmo.

Później, radosną atmosferę kolejnych zwycięstw Polaków, przykryła publiczna awantura pomiędzy konkurującymi ze sobą stacjami telewizyjnymi, które za pośrednictwem swoich rzeczników, zaczęły przerzucać się odpowiedzialnością za niezadowolenie kibiców z zaistniałej sytuacji. Czy prowadzony w ten sposób spór miał sens z perspektywy czasu i efektu?

"Spór między TVP i Polsatem miał podłoże biznesowe. Rzecznicy obu spółek reprezentowali interesy właścicieli gdzie strony nie osiągnęły kompromisu, co w konsekwencji przyłożyło się na ograniczenie zasięgu rozgrywek. Wyciąganie tego typu sporów na światło dzienne podczas tej rangi wydarzeń możemy uznać za mało sportowe. Zwłaszcza, że sukces Polskich siatkarzy nabrał rangę wydarzenia narodowego, które nie powinno mieć ograniczonego zasięgu. Niestety, spór ten przełożył się również na wiarygodność niektórych serwisów informacyjnych. Pomijanie lub umniejszanie tej rangi wydarzeń nie przysparza popularności wydawcom tych serwisów, co w konsekwencji może prowadzić do spadku oglądalności" – komentuje Norbert Ofmański, Prezes agencji On Board PR.

Ostatecznie, w sobotę wieczorem do kibiców dotarła informacja, że dzięki staraniom Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego najważniejszy mecz Mistrzostw Świata zostanie pokazany w otwartej antenie stacji. Czy ten gest zasłużył na medal? Pomijając wszelkie drugorzędne spory i domysły trzeba przyznać, że tak. Cel został osiągnięty. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl aż 5,86 mln Polaków mecz obejrzało w otwartym Polsacie, a 3,76 mln w Polsat Volleyball1. Pomijając wszelkie spory i domysły, trzeba przyznać, że taka decyzja po prostu zasłużyła na pochwałę. 

Należy jednak pamiętać, że oprócz telewizji mamy jeszcze pozostałe media tradycyjne i Internet, a te spisały się na medal w stu procentach. Polskie radio przerywało swoje regularne audycje, by nadać komunikat z hali sportowej, dziennikarze w fenomenalny sposób starali się przekazać obraz pełnej emocji rywalizacji, której większość z nas nie mogła zobaczyć samodzielnie. W tym samym czasie portale internetowe odnotowywały rekordowe liczby wejść na strony poświęcone tematyce. 

„Minione Mistrzostwa Świata w siatkówce na pewno dowiodły jednego: są takie momenty w życiu całej wspólnoty, gdzie na pewno warto jest się wzbić ponad podziały i partykularne interesy, bo to gra zespołowa przynosi największe sukcesy, także w świecie mediów” – dodaje Norbert Ofmański.

Źródło: On Board Public Relations

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
Kolejny atak na niemal monopolistyczną pozycję Google na rynku wyszukiwarek? Mimo że gigant technologiczny nie zachwiał się, gdy swoje działa wytoczył Microsoft implementując do swojej wyszukiwarki ChataGPT, to jednak nadal są chętni podgryźć lidera. Teraz Goliata chce przechytrzyć Dawid, czyli start-up Perplexity. Za narzędziem, które już dziś ma ponad 50...
AI: za rok większość aplikacji będzie powstawać z użyciem no-code?
Do 2025 roku 70 proc. nowych aplikacji tworzonych przez przedsiębiorstwa będzie powstawać w metodologii low-code lub no-code – wynika z danych Gartnera. Coraz popularniejsze dziś połączenie platform no-code ze sztuczną inteligencją może przynieść firmom nie tylko oszczędności finansowe, ale również skrócić czas potrzebny do wdrożenia aplikacji, zwiększając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764