logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czy można wygrać z adblokami?

  PR 15.05.2018, przeczytano 724 razy

Blokowanie reklam przez użytkowników Internetu to wciąż aktualny problem uderzający w branżę reklamową. Największe straty odnotowują wydawcy, którzy zarabiają na wyświetlanych treściach. Są jednak sposoby na to, aby uratować swoje przychody.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-mozna-wygrac-z-adblokami,36500,artykul.html

Szacuje się, że blokowanie reklam redukuje przychody wydawców na poziomie od 3 do 20 procent, w zależności od kraju. Według raportu OnAudience.com, w Polsce w 2017 roku, działanie różnego typu wtyczek do przeglądarek zablokowało 44% wyświetlanych reklam.

Dzieje się tak, ponieważ część wydawców stosuje intruzywne formaty reklamowe, które wzmagają tylko niechęć użytkowników. Wiele kwestii w sprawie kreacji rozwiązuje inicjatywa Better Ads, która wyznaczyła nowe standardy formatów reklamowych. Oprócz tego, istnieje kilka strategii, dzięki którym wydawcy mogą odzyskać zaufanie użytkowników. Nie są one uniwersalne i wymagają sprawdzenia przed ustaleniem, która działa najlepiej.

  1. Pierwszym krokiem jest próba nakłonienia odwiedzających do rezygnacji z adblocków. Należy w miły i przejrzysty sposób wyjaśnić, że zyski z reklam są w części przeznczone na obsługę strony, dzięki czemu korzystanie z niej jest darmowe. Jeżeli użytkownicy nie chcą zrezygnować z wtyczki blokującej reklamy, wystarczy, że dodadzą daną witrynę do białej listy.
  2. Jeżeli użytkownicy nie zastosują się do pierwszej propozycji, można podejść do tematu poważniej. Wszystkim osobom, które wciąż blokują reklamy wolno całkowicie zablokować dostęp do przeglądania zawartości strony. Mimo, że ten wariant może okazać się trudny we wdrożeniu i zmniejszyć ruch na stronie, to w przypadku unikalnych treści wydaje się być koniecznością.
  3. Część firm specjalizujących się w blokowaniu reklam oferuje wydawcom alternatywne rozwiązanie problemu adblocków, a mianowicie opłatę manipulacyjną. Wystarczy uiścić określoną kwotę na koncie, a reklamy będą znów wyświetlane. Zdecydowana większość wydawców podchodzi do tego sceptycznie i nie decyduje się na takie rozwiązanie.
  4. Zmiana podejścia – z roku na rok myślenie wydawców zmienia się i zaczynają oni dbać o dobro użytkowników. Zamiast szukać sposobu na obejście problemu blokowania reklam, zaczynają stosować przyjazne formaty oraz selekcjonują wyświetlane treści.
  5. Gdy tak wielu użytkowników blokuje komunikaty, sieci reklamowe wprowadzają nowe usługi oparte na polityce anty – adblokowej. Dzięki przemyślanej strategii i zaawansowanej konfiguracji, nowe kampanie są responsywne i nieinwazyjne, a przede wszystkim spełniają standardy koalicji Better Ads. Wydawcy, którzy współpracują ze sprawdzonymi i profesjonalnymi sieciami mogą liczyć na wzrost dochodów od 5% do nawet 15%.

Blokowanie reklam spędza sen z powiek niemal całej branży reklamowej. Jeśli wydawca nie jest pewien, czy dotyczy to także jego strony istnieją sieci, które oferują skuteczne wsparcie w rozwiązaniu tego problemu. Zawansowane narzędzia pozwalają obliczyć straty, wygenerowane przez adblocki. W czasach digitalizacji jest to problem, którego – z uwagi na utrzymującą się liczbę adblocków nie powinno się lekceważyć.

Źródło: YieldRiser

www.yieldriser.com

Dodatkowe informacje:

Autor: Paweł Treściński, wiceprezes i dyrektor sprzedaży YieldRiser

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak marki kuszą festiwalowiczów
Festiwale muzyczne przeżywają w Polsce prawdziwy rozkwit. Organizatorzy zaskakują nowatorskimi rozwiązaniami i konkurują w ściąganiu największych gwiazd. Na największych polskich festiwalach jak Pol’and’Rock, Open’er Festival czy Orange Warsaw Festival poziom organizacji jest na światowym poziomie. Ale zaplecze to nie wszystko.
Prawie połowa kupujących deklaruje, że wygląd strony jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o ich postrzeganiu wiarygodności firmy.[1] Jak zatem budować uniwersalne projekty stron, które nie zginą w morzu im podobnych? Odpowiadają eksperci marki Shoper.
Jak uniknąć pracy za darmo jako freelancer?
Z najnowszego raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że 259 tys. polskich firm nie płaci swoim kontrahentom, a ich sumaryczne przeterminowane należności wynoszą 9,89 mld zł. Problemy z płatnościami w dużym stopniu dotykają niezależnych freelancerów, którzy w priorytetach płatności wielu firm plasują się na samym końcu. Jakie możliwości zabezpieczenia...
Slodkie o wyzwaniach klimatycznych i przyszłości czekolady
Nadchodzący Dzień Czekolady (7 lipca) jest doskonałą okazją do refleksji nad podejmowaniem bardziej zrównoważonych i proekologicznych praktyk w całym łańcuchu produkcji, a także konsumpcji czekolady. Wzrasta świadomość konieczności ochrony środowiska i walki ze zmianami klimatycznymi, co skłania producentów czekoladowych słodkości, do podejmowania działań na...
Przepis na... restaurację. Jak zaprojektować wnętrze ze smakiem?
Architektura jest sztuką użytkową, ale wcale to nie oznacza, że nie ma w niej miejsca na kreatywność. Wręcz przeciwnie – to właśnie prace, w których do głosu dochodzą pomysłowość i niczym nieskrępowana wyobraźnia mogą liczyć na sukces. Sekrety swoich projektów zdradza Kacper Gronkiewicz, znany architekt, autor wielu uznanych projektów wnętrz, w tym...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764