logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czy nadchodzi koniec „żebrolajków” na Facebooku?

  PR 01.01.2018, przeczytano 2407 razy
ilustracja
il. Signs.pl

Z końcem roku gigant z Palo Alto zapowiedział zmiany i bardziej rygorystycznie podejście do komercyjnych postów, które zbyt intensywnie wymuszają na użytkownikach platformy polubienia, komentarze albo udostępnienia i w konsekwencji będzie ograniczał ich zasięg i widoczność w news feedzie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-nadchodzi-koniec-_zebrolajkow_-na-facebooku,34983,artykul.html

Według oficjalnego oświadczenia Facebook tłumaczy decyzję głosami użytkowników, którzy zgłaszali takie treści i kwalifikowali je jako niepożądane. Algorytm Facebooka, dzięki przeanalizowaniu tysięcy komunikatów, które codziennie trafiają na nasz facebookowy wall, będzie wykrywał SPAM, kategoryzował i decydował. Tym stronom, które notorycznie będą stosować techniki „engagement-baitowe” w swojej komunikacji Facebook będzie znacznie ograniczał dotarcie.

Jak zmiana wpłynie na obecność marek na Facebooku?

Zmiany Facebooka zaczną obowiązywać na przestrzeni kilku najbliższych tygodni, co daje marketerom i agencjom czas na weryfikację i ewentualną modyfikację dotychczasowej komunikacji. Prawda jest  jednak taka, że wiele marek wciąż komunikuje się na Facebooku głównie oczekując szybkiego, sztucznego zasięgu i zaangażowania, niekoniecznie dostarczając wartościowych, bezpośrednio powiązanych z marką i zgodnych z regulaminem platformy treści. Wciąż popularne są też konkursy oparte na udostępnianiu czy lajkowaniu treści.

W mojej ocenie zniwelowanie liczby natarczywych, engagement-baitowych komunikatów w świecie szumu komunikacyjnego i „atakującej” nas zbyt dużej liczby informacji i reklam to dobre posunięcie. Facebook konsekwentnie szuka efektywnego rozwiązania na „wyczyszczenie” platformy z fake newsów, niskojakościowych treści i nietransparentnych aktywności, jednocześnie przypominając, że precyzyjne i duże zasięgi zapewnią nam dostępne na platformie formaty reklamowe.

Moje wątpliwości budzi póki co mocno niedookreślony w oświadczeniu sposób selekcjonowania (algorytm?) takich treści, proces decydowania o częstotliwości nadużyć per strona i brak informacji o alertach dla adminów stron. Na pewno w najbliższych tygodniach marki obecne na Facebooku powinny zweryfikować prowadzoną komunikację i poszukać rozwiązań, które nadal, ale nie w sztuczny sposób, będą budować zaangażowanie użytkowników.

Potencjału upatruję w niedawno udostępnionej przez Facebooka nowej formie ankiet czy live streamingu.

ilustracjastrzałka


Natalia Skrzypek
Digital Development Manager
Vizeum Polska

Źródło: Dentsu Aegis Network Polska

dentsuaegisnetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Targi drupa 2024 to ważny moment w tegorocznym kalendarzu wydarzeń w branży poligraficznej. Liczne premiery produktowe i pokazy innowacyjnych technologii, będą stanowić dobrą okazję by przyjrzeć się aktualnym wyzwaniom na rynku usług drukarskich.
Jeśli myślicie, że sztuczna inteligencja zlikwiduje część zawodów i wpłynie negatywnie na rynek pracy, to macie rację, ale nie do końca. Jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest bowiem potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy – twierdzą analitycy firmy doradczej IDC.
Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764