logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czy nadchodzi koniec „żebrolajków” na Facebooku?

  PR 01.01.2018, przeczytano 2378 razy
ilustracja
il. Signs.pl

Z końcem roku gigant z Palo Alto zapowiedział zmiany i bardziej rygorystycznie podejście do komercyjnych postów, które zbyt intensywnie wymuszają na użytkownikach platformy polubienia, komentarze albo udostępnienia i w konsekwencji będzie ograniczał ich zasięg i widoczność w news feedzie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-nadchodzi-koniec-_zebrolajkow_-na-facebooku,34983,artykul.html

Według oficjalnego oświadczenia Facebook tłumaczy decyzję głosami użytkowników, którzy zgłaszali takie treści i kwalifikowali je jako niepożądane. Algorytm Facebooka, dzięki przeanalizowaniu tysięcy komunikatów, które codziennie trafiają na nasz facebookowy wall, będzie wykrywał SPAM, kategoryzował i decydował. Tym stronom, które notorycznie będą stosować techniki „engagement-baitowe” w swojej komunikacji Facebook będzie znacznie ograniczał dotarcie.

Jak zmiana wpłynie na obecność marek na Facebooku?

Zmiany Facebooka zaczną obowiązywać na przestrzeni kilku najbliższych tygodni, co daje marketerom i agencjom czas na weryfikację i ewentualną modyfikację dotychczasowej komunikacji. Prawda jest  jednak taka, że wiele marek wciąż komunikuje się na Facebooku głównie oczekując szybkiego, sztucznego zasięgu i zaangażowania, niekoniecznie dostarczając wartościowych, bezpośrednio powiązanych z marką i zgodnych z regulaminem platformy treści. Wciąż popularne są też konkursy oparte na udostępnianiu czy lajkowaniu treści.

W mojej ocenie zniwelowanie liczby natarczywych, engagement-baitowych komunikatów w świecie szumu komunikacyjnego i „atakującej” nas zbyt dużej liczby informacji i reklam to dobre posunięcie. Facebook konsekwentnie szuka efektywnego rozwiązania na „wyczyszczenie” platformy z fake newsów, niskojakościowych treści i nietransparentnych aktywności, jednocześnie przypominając, że precyzyjne i duże zasięgi zapewnią nam dostępne na platformie formaty reklamowe.

Moje wątpliwości budzi póki co mocno niedookreślony w oświadczeniu sposób selekcjonowania (algorytm?) takich treści, proces decydowania o częstotliwości nadużyć per strona i brak informacji o alertach dla adminów stron. Na pewno w najbliższych tygodniach marki obecne na Facebooku powinny zweryfikować prowadzoną komunikację i poszukać rozwiązań, które nadal, ale nie w sztuczny sposób, będą budować zaangażowanie użytkowników.

Potencjału upatruję w niedawno udostępnionej przez Facebooka nowej formie ankiet czy live streamingu.

ilustracjastrzałka


Natalia Skrzypek
Digital Development Manager
Vizeum Polska

Źródło: Dentsu Aegis Network Polska

dentsuaegisnetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rynek badań mystery shopping po pandemii wraca do gry
Jak wynika z szacunków, w 2022 r. rynek badań mystery shopping w Polsce warty był 27 mln zł. Natomiast jeszcze w 2020 r. było to 36 mln zł. Spadek oczywiście nastąpił z powodu pandemii. Gdyby nie ona, obecnie rynek byłby większy. Natomiast teraz widać, że ten segment wraca do gry. Co więcej, w ciągu najbliższych 5 lat ww. wartość może wzrosnąć nawet do 50-60 mln zł...
Czy programy lojalnościowe wciąż mają potencjał do budowania potęgi marki? Chociaż laikowi kojarzą się przede wszystkim z rabatami i bonusami, w rzeczywistości są niewyczerpanym źródłem wiedzy o konsumentach i ich potrzebach. Mądre wykorzystanie tej wiedzy przekłada się na wzrost lojalności klientów i wzmocnienie wizerunku firmy. To nie zmieni się w...
Problemy z AI. Czy prawo powstrzyma „bunt maszyn”?
Prawne problemy ze sztuczną inteligencją narastają wraz z dynamicznym rozwojem technologii AI. System regulacyjny nie nadąża nie tylko za tworzeniem prawa wyznaczającego granice dla nowej technologii, ale też złożonością procesu tworzenia algorytmów, które często są utajnione. Obecne regulacje nie są adekwatne, co prowadzi do skrajnie różnych rozstrzygnięć...
Nadchodzą złote czasy dla open source?
Blisko 40 proc. największych organizacji na świecie zwiększyło wykorzystanie otwartych technologii w 2023 roku[1]. Nawet 50 mld USD – tyle według Marketsand Markets osiągnie rynek usług open source do 2026 roku, co oznacza stopę wzrostu na poziomie 130 proc. Według najnowszego raportu OpenLogic, The State of Open Source 2024, aż 95 proc. organizacji w ciągu...
Krajobraz polskiego e-commerce po upadku wszystko.pl
W połowie lutego gruchnęła wiadomość o końcu serwisu wszystko.pl. Platforma stworzona przez giganta informatycznego Comarch, miała rywalizować z Allegro, ale na rynku przetrwała zaledwie siedem miesięcy. Sprzedawcy stracili zatem jeden z kanałów dotarcia do klientów. O kolejne jest trudno, bo wielkie marketplace’y jak Allegro, Temu czy Amazon mają niemal nieograniczone budżety...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764