logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Czy nowe prawo lepiej ochroni nasze dane osobowe?

  PR 19.10.2017, przeczytano 555 razy
ilustracjastrzałka

W maju 2018 r. zacznie obowiązywać unijne Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych (tzw. RODO). Oznacza to całkowicie nowe podejście do tego zagadnienia. Konsumenci zyskają więcej praw, natomiast przedsiębiorcy będą musieli skuteczniej chronić nasze dane.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-nowe-prawo-lepiej-ochroni-nasze-dane-osobowe,34185,artykul.html

Rozporządzenie będzie dotyczyło wszystkich podmiotów przetwarzających dane osobowe. RODO będzie obowiązywało w całej Unii Europejskiej, dzięki czemu przepisy zostaną ujednolicone.

Koniec z bezprawnym wykorzystywaniem danych w celach marketingowych

Konsumenci zyskają tzw. prawo do bycia zapomnianym – podmioty przetwarzające dane będą zmuszone do ograniczenia lub całkowitego zaprzestania ich przetwarzania w celach marketingowych.

- Podmioty przetwarzające dane i administratorzy danych będą musieli również udzielać informacji dodatkowych osobom, których dane będą przetwarzane – mówi w wywiadzie z agencją informacyjną infoWire.pl adwokat Krzysztof Muciak z kancelarii JSLegal.

Większe bezpieczeństwo dzieci

Istotną zmianą jest konieczność uzyskania zgody opiekuna dziecka na wykorzystanie i przetwarzanie jego danych osobowych. Jak zauważa ekspert: - Pojawi się też obowiązek raportowania do organu nadzoru o wszelkich naruszeniach bezpieczeństwa danych. A w przypadkach najpoważniejszych, wiążących się z największym ryzykiem dla osób, których dane są przetwarzane – również informowania tych osób.

Firmy będą musiały się także liczyć z wysokimi karami za łamanie przepisów – sięgną one 20 mln euro lub 4% rocznego globalnego obrotu firmy.

Więcej praw i przejrzysty sposób informowania

- Przeciętny użytkownik internetu zauważy, że zmieniło się podejście do jego danych osobowych. Będzie w większym zakresie informowany o tym, co się dzieje z jego danymi i w jaki sposób są one przetwarzane po tym, kiedy odda je administratorowi danych – dodaje rozmówca.

Konsumenci będą częściej informowani o swoich prawach. Zmieni się też sposób przekazywania tych informacji – ma być on zrozumiały i przejrzysty. RODO zachęca np. do stosowania formy graficznej.

Źródło: infoWire.pl, JSLegal

www.infowire.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764