logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czy opakowanie może opóźnić dostawę prezentów?

  PR 03.12.2020, przeczytano 1141 razy
ilustracja

Z nowego badania zleconego przez DS Smith wynika, że w tym roku przez Internet zostanie dostarczonych dodatkowe 2 miliony prezentów bożonarodzeniowych. Wynika to z tego, że pomimo wpływu pandemii COVID-19 staramy się zachować świąteczny nastrój. Według badania przeciętny Polak w te święta kupi przez Internet średnio nawet do 10 prezentów.[1][2]


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-opakowanie-moze-opoznic-dostawe-prezentow,389424,artykul.html

Chociaż ten wzrost będzie korzystny dla zmagających się z trudnościami sprzedawców detalicznych, to eksperci DS Smith ostrzegają, że może skutkować powstaniem aż 30 367 ton niepotrzebnych opakowań, co wiąże się z realnym ryzykiem biznesowym i utratą reputacji.

Źle zaprojektowane opakowania sprawiają, że mniej paczek mieści się w samochodach dostawczych i są one bardziej narażone na uszkodzenia. Ma to wpływ na cały łańcuch dostaw i skutkuje dodatkowymi przejazdami do domów w całej Polsce.

Eksperci z DS Smith obliczyli, że aby doręczyć wspomniane dodatkowe 2 mln prezentów, będzie konieczne wykonanie dodatkowych 22,5 tys. dostaw. Co więcej, źle zaprojektowane opakowania prezentów kupionych online oznaczają transport kolejnych 30 367 ton niepotrzebnych materiałów opakowaniowych. Według ekspertów prawie 50,5 tys. kursów samochodów dostawczych można uniknąć, a co za tym idzie – także emisji 1,8 tys. dodatkowych ton dwutlenku węgla.

W perspektywie długoterminowej dobór właściwego opakowania może mieć wpływ na wizerunek sprzedawców detalicznych. 42 proc. konsumentów stwierdziło, że jeśli przesyłka będzie uszkodzona, to będą domagać się bezpłatnej wymiany prezentu. 48 proc. ankietowanych deklaruje, że najprawdopodobniej nie dokona powtórnego zakupu u tego sprzedawcy, a 44 proc. osób będzie chciało otrzymać zwrot pieniędzy za uszkodzony prezent.

Jeśli chodzi o czas dostarczenia prezentów, tu zwyczaje konsumenckie nie uległy zmianie. Pomimo pandemii kupujący nadal oczekują, że zamówione przedmioty dotrą na czas. 39 proc. ankietowanych twierdzi, że nie zdecydowałaby się na ponowny zakup u sprzedawcy, który spóźniłby się z przesyłką, a 36 proc. osób anulowałoby zamówienie, gdyby dowiedzieli się, że ich prezent dotrze z opóźnieniem.

Dla konsumentów ważne są również walory opakowania. 27 proc. respondentów stwierdziło, że jest dla nich szczególnie istotne, aby opakowania nadawały się do recyklingu lub ponownego przetworzenia.  

Rezultaty przeprowadzonych badań skłoniły DS Smith do zwrócenia uwagi na potrzebę inwestycji w zrównoważone i efektywne opakowania e-commerce w obliczu rosnącej skali sprzedaży online.

DS Smith przypomina, że odpowiednich opakowań należy używać nie tylko od święta. Inne badanie firmy wykazało, że ponad jedna trzecia osób (36 proc.) angażuje się w odpowiedzialne wykorzystywanie opakowań zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju[3]. Te same badania wykazały, że aż 62 proc. ankietowanych zmieniłoby sklep internetowy na inny, jeśli oznaczałoby to użycie mniejszej ilości opakowań, a 35 proc. chciałoby, aby opakowania były produkowane w sposób wywierający minimalny wpływ na środowisko.

Źródło: DS Smith

Dodatkowe informacje:

[1] Badanie OnePoll przeprowadzone wśród 1 tys. dorosłych osób w Polsce, 3-5 listopada 2020 r.
[2] W oparciu o dane dotyczące populacji Polski (według Eurostatu).
[3] Badanie IPSOS MORI na próbie 1 tys. dorosłych osób w Polsce przeprowadzone w dniach 24 września-19 października 2020 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764