logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Czy polscy przedsiębiorcy korzystają z gadżetów reklamowych?

  PR 17.06.2019, przeczytano 223 razy

Troska o dotychczasowych klientów i starania dotyczące aktywnego pozyskiwania nowych są bardzo istotnymi elementami każdego {przedsięwzięcia|biznesu. W końcu bez nabywców przedsiębiorstwo nie ma racji bytu. Jak i po jakie gadżety reklamowe sięgają najczęściej polscy właściciele firm?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-polscy-przedsiebiorcy-korzystaja-z-gadzetow-reklamowych,382925,artykul.html

W jaki sposób polscy przedsiębiorcy postrzegają upominki reklamowe?

Jak wynika z badania „Postrzeganie upominków reklamowych jako nośnika reklamy”, przeprowadzonego w 2015 roku przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych, polscy przedsiębiorcy chętnie korzystają z możliwości dawania gadżetów reklamowych. Choć właściciele firm są w pełni świadomi siły reklamy w internecie, nadal wielu z nich uznaje, że najlepszym i najtańszym nośnikem są popularne upominki. Według zdecydowanej większości ankietowanych (70,7%), drobne podarunki są skutecznym sposobem popularyzacji przedsiębiorstwa. Warto mieć zatem na uwadze, decydując się na kupno gadżetów firmowych, takich jak klips na notatki, płócienna torba na zakupy czy piersiówka z logotypem marki. Jeżeli szukasz mniej popularnych gadżetów, możesz zdecydować się na prezent taki jak peleryna przeciwdeszczowa dla dzieci swoich pracowników. Ciekawy wybór firmowych gadżetów ze spersonalizowanym nadrukiem oferuje tampogadżet.pl.

Jaki odsetek polskich przedsiębiorców korzysta z gadżetów reklamowych do działań promocyjnych?

Wyniki badania z 2015 roku świadczą o tym, że przeważająca część przedsiębiorców, bo aż 82,93%, decyduje się na zakup artykułów reklamowych celem kształtowania pozytywnego wizerunku swojej firmy – w oczach dotychczasowych i nowych klientów. Wśród najważniejszych kryteriów, jakie właściciele firm biorą pod uwagę, decydując się na nabycie firmowych gadżetów, znajdują się aspekty takie jak:

  • jakość (68,2%) – właściciele firm, chcący wręczyć swoim klientom gadżet, coraz częściej szukają wartościowych i unikatowych artykułów, dopasowanych do specyfiki konkretnego kontrahenta,
  • cena (63,4%) – menadżerowie zmagający się z świecącymi pustkami firmowymi budżetami powinni szukać takich upominków, których stosunek ceny do jakości jest jak najlepszy;   
  • wygląd (65,8%) – przedsiębiorcom zależy na tym, aby dawane przez nich prezenty były atrakcyjne i dopracowane; istotny jest nie tylko sam gadżet, ale także jego zewnętrzne opakowanie; wśród najczęściej zamawianych znajdują się gadżety takie jak płócienna torba na zakupy; jest to idealny wybór, gdyż z jednej strony jest bardzo funkcjonalny, z drugiej zaś pokazuje, że firmie bliska jest idea ekologii i ochrony środowiska naturalnego; pozwala jej to budować korzystny wizerunek w oczach kontrahentów;
  • funkcjonalność (56,1%) – przedsiębiorcy wciąż mocno pragmatycznie patrzą na dawanie upominków, starając się, aby posiadały one charakter użytkowy; z tego też powodu wielu właścicieli firm decyduje się na zamówienie firmowych kalendarzy ułatwiających planowanie czy elementów takich jak peleryny przeciwdeszczowe – sprawdzających się szczególnie w przypadku klientów dojeżdżających do pracy skuterem lub chodzących na otwartym terenie; część właścicieli firm kupuje też peleryny przeciwdeszczowe dla dzieci swoich pracowników – wtedy zamawia na nich firmowy nadruk.

Po które gadżety reklamowe przedsiębiorcy sięgają najchętniej?

Rodzimi menadżerowie najczęściej sięgają po artykuły promocyjne w postaci artykułów piśmienniczych (63,4%), kalendarzy (60,98%) i artykułów biurowych (53,6%). Są to na tyle uniwersalne artykuły, że znajdują zastosowanie w wielu branżach; są też na tyle funkcjonalne, że nie będą leżeć zapomniane w szufladzie. Dobrej jakości materiały z tej kategorii można dostać w atrakcyjnej cenie – widać więc dobrze, że gadżety te spełniają najważniejsze kryteria, które przedsiębiorcy biorą pod uwagę podczas zakupów. A komu głównie je wręczają? Zgodnie z tymi samymi badaniami, najliczniejszą grupą obdarowanych są kontrahenci (73,1%), z czego nieco bardziej uprzywilejowani są klienci nowi (68,2%) względem klientów stałych (63,4%). Do okazji idealnych do wręczania upominków firmowych właściciele firm zaliczają przede wszystkim wydarzenia takie jak targi branżowe (58,5%), okres świąt (51,2%) oraz eventy (39%).

Dlaczego warto zainwestować w praktyczne upominki firmowe?

Podarowanie gadżetów reklamowych klientom może dać firmie znaczne korzyści w obszarze:

  • utrwalenia marki wśród odbiorców i ich najbliższych;
  • promocji produktów i usług firmy;
  • wzmocnienia pozytywnego wizerunku marki;
  • budowania dobrych skojarzeń z marką;
  • prezentacji hasła przewodniego czy idei danej firmy.

Korzyści wynikające z obdarowywania klientów i kontrahentów gadżetami firmowymi przewyższają więc poniesione nakłady. Dobrze pamiętać i o tym, że przedsiębiorca może zaliczyć wydatki związane z zakupem gadżetów firmowych jako koszty reprezentacji i promocji, w wyniku czego odliczyć od nich podatek VAT. Większość przedsiębiorców podkreśla liczne zalety, które wiążą się z docenianiem swoich obecnych i nowych klientów małymi upominkami.

Źródło: tampogadzet.pl

www.tampogadzet.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sukces Seminarium Wielkiego Formatu firmy Atrium
Wielkim sukcesem zakończyło się tegoroczne Seminarium Wielkoformatowe firmy ATRIUM Centrum Ploterowe i IKONOS. Udział wzięło ponad 100 uczestników z całego kraju, na których czekali liczni prelegenci, demonstracje oraz muzyczna atrakcja.
Live czat na stronie Remadays
Dobra komunikacja to podstawa przy sprawnym zorganizowaniu targów RemaDays. Dlatego by jeszcze szybciej i sprawniej zaczerpnąć wiedzy na temat targów Organizator zachęca do zadawania pytań poprzez specjalny Live Czat. Dział obsługi zwiedzających udzieli odpowiedzi na pytania dotyczące targów.
Tamara Arciuch i Bartłomiej Kasprzykowski promują czytelnictwo
„Zadbaj o książkowy rozwój dziecka” to motyw przewodni kampanii promującej czytelnictwo wśród najmłodszych, której ambasadorami są Tamara Arciuch i Bartłomiej Kasprzykowski. W ramach akcji „Mała książka - wielki człowiek” w całej Polsce są rozdawane Wyprawki Czytelnicze.
20 listopada mija 30 lat od uchwalenia przez Zgromadzenie Ogólne ONZ Konwencji o Prawach Dziecka. Z tej okazji międzynarodowa organizacja zrzeszająca operatorów sieci komórkowych GSM Association realizuje kampanię mPower Youth, która pokazuje przykłady ich działań mających wpływ na poprawę jakości życia dzieci na całym świecie. T‑Mobile Polska...
​PKN ORLEN inwestując w sport wzmacnia rozpoznawalność marki w kraju i za granicą. Spółka z Grupy Kapitałowej – ORLEN Paliwa została sponsorem tytularnym warszawskiego klubu siatkarskiego. W ramach podpisanej umowy wicemistrzowie Polski od najbliższych zawodów będą występować pod nazwą VERVA Warszawa ORLEN Paliwa, promując jedną ze sztandarowych marek.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764