logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Czy polscy przedsiębiorcy korzystają z gadżetów reklamowych?

  PR 17.06.2019, przeczytano 654 razy

Troska o dotychczasowych klientów i starania dotyczące aktywnego pozyskiwania nowych są bardzo istotnymi elementami każdego {przedsięwzięcia|biznesu. W końcu bez nabywców przedsiębiorstwo nie ma racji bytu. Jak i po jakie gadżety reklamowe sięgają najczęściej polscy właściciele firm?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-polscy-przedsiebiorcy-korzystaja-z-gadzetow-reklamowych,382925,artykul.html

W jaki sposób polscy przedsiębiorcy postrzegają upominki reklamowe?

Jak wynika z badania „Postrzeganie upominków reklamowych jako nośnika reklamy”, przeprowadzonego w 2015 roku przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych, polscy przedsiębiorcy chętnie korzystają z możliwości dawania gadżetów reklamowych. Choć właściciele firm są w pełni świadomi siły reklamy w internecie, nadal wielu z nich uznaje, że najlepszym i najtańszym nośnikem są popularne upominki. Według zdecydowanej większości ankietowanych (70,7%), drobne podarunki są skutecznym sposobem popularyzacji przedsiębiorstwa. Warto mieć zatem na uwadze, decydując się na kupno gadżetów firmowych, takich jak klips na notatki, płócienna torba na zakupy czy piersiówka z logotypem marki. Jeżeli szukasz mniej popularnych gadżetów, możesz zdecydować się na prezent taki jak peleryna przeciwdeszczowa dla dzieci swoich pracowników. Ciekawy wybór firmowych gadżetów ze spersonalizowanym nadrukiem oferuje tampogadżet.pl.

Jaki odsetek polskich przedsiębiorców korzysta z gadżetów reklamowych do działań promocyjnych?

Wyniki badania z 2015 roku świadczą o tym, że przeważająca część przedsiębiorców, bo aż 82,93%, decyduje się na zakup artykułów reklamowych celem kształtowania pozytywnego wizerunku swojej firmy – w oczach dotychczasowych i nowych klientów. Wśród najważniejszych kryteriów, jakie właściciele firm biorą pod uwagę, decydując się na nabycie firmowych gadżetów, znajdują się aspekty takie jak:

  • jakość (68,2%) – właściciele firm, chcący wręczyć swoim klientom gadżet, coraz częściej szukają wartościowych i unikatowych artykułów, dopasowanych do specyfiki konkretnego kontrahenta,
  • cena (63,4%) – menadżerowie zmagający się z świecącymi pustkami firmowymi budżetami powinni szukać takich upominków, których stosunek ceny do jakości jest jak najlepszy;   
  • wygląd (65,8%) – przedsiębiorcom zależy na tym, aby dawane przez nich prezenty były atrakcyjne i dopracowane; istotny jest nie tylko sam gadżet, ale także jego zewnętrzne opakowanie; wśród najczęściej zamawianych znajdują się gadżety takie jak płócienna torba na zakupy; jest to idealny wybór, gdyż z jednej strony jest bardzo funkcjonalny, z drugiej zaś pokazuje, że firmie bliska jest idea ekologii i ochrony środowiska naturalnego; pozwala jej to budować korzystny wizerunek w oczach kontrahentów;
  • funkcjonalność (56,1%) – przedsiębiorcy wciąż mocno pragmatycznie patrzą na dawanie upominków, starając się, aby posiadały one charakter użytkowy; z tego też powodu wielu właścicieli firm decyduje się na zamówienie firmowych kalendarzy ułatwiających planowanie czy elementów takich jak peleryny przeciwdeszczowe – sprawdzających się szczególnie w przypadku klientów dojeżdżających do pracy skuterem lub chodzących na otwartym terenie; część właścicieli firm kupuje też peleryny przeciwdeszczowe dla dzieci swoich pracowników – wtedy zamawia na nich firmowy nadruk.

Po które gadżety reklamowe przedsiębiorcy sięgają najchętniej?

Rodzimi menadżerowie najczęściej sięgają po artykuły promocyjne w postaci artykułów piśmienniczych (63,4%), kalendarzy (60,98%) i artykułów biurowych (53,6%). Są to na tyle uniwersalne artykuły, że znajdują zastosowanie w wielu branżach; są też na tyle funkcjonalne, że nie będą leżeć zapomniane w szufladzie. Dobrej jakości materiały z tej kategorii można dostać w atrakcyjnej cenie – widać więc dobrze, że gadżety te spełniają najważniejsze kryteria, które przedsiębiorcy biorą pod uwagę podczas zakupów. A komu głównie je wręczają? Zgodnie z tymi samymi badaniami, najliczniejszą grupą obdarowanych są kontrahenci (73,1%), z czego nieco bardziej uprzywilejowani są klienci nowi (68,2%) względem klientów stałych (63,4%). Do okazji idealnych do wręczania upominków firmowych właściciele firm zaliczają przede wszystkim wydarzenia takie jak targi branżowe (58,5%), okres świąt (51,2%) oraz eventy (39%).

Dlaczego warto zainwestować w praktyczne upominki firmowe?

Podarowanie gadżetów reklamowych klientom może dać firmie znaczne korzyści w obszarze:

  • utrwalenia marki wśród odbiorców i ich najbliższych;
  • promocji produktów i usług firmy;
  • wzmocnienia pozytywnego wizerunku marki;
  • budowania dobrych skojarzeń z marką;
  • prezentacji hasła przewodniego czy idei danej firmy.

Korzyści wynikające z obdarowywania klientów i kontrahentów gadżetami firmowymi przewyższają więc poniesione nakłady. Dobrze pamiętać i o tym, że przedsiębiorca może zaliczyć wydatki związane z zakupem gadżetów firmowych jako koszty reprezentacji i promocji, w wyniku czego odliczyć od nich podatek VAT. Większość przedsiębiorców podkreśla liczne zalety, które wiążą się z docenianiem swoich obecnych i nowych klientów małymi upominkami.

Źródło: tampogadzet.pl

www.tampogadzet.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764