logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Czy potrafisz odkryć magię zwykłych rzeczy? - spot świąteczny Paclan

  PR 06.12.2018, przeczytano 171 razy
ilustracjastrzałka

Świąteczna opowieść o sklepie z zabawkami pokazuje, jak nie zgubić tego, co naprawdę wartościowe. Najnowsza kampania marki Paclan była inspirowana prawdziwą historią z Wrocławia. Od 6 grudnia wzruszający spot można obejrzeć w mediach społecznościowych, a od 7 grudnia - także na ekranach kin.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-potrafisz-odkryc-magie-zwyklych-rzeczy---spot-swiateczny-paclan,380434,artykul.html

Każdy z nas ma takie miejsce, które pamięta od dziecka. Na przykład ulubiony sklep z zabawkami w rodzinnej miejscowości. Był tutaj od zawsze, nasi dziadkowie znali właściciela, chodziliśmy tam za rękę z rodzicami. Potem biegliśmy do sklepu po szkole, aby z nosem przyklejonym do szyby oglądać nowe przedmioty na wystawie. Taki właśnie jest sklep z zabawkami przy ulicy Konwaliowej, który niezmiennie od blisko 40 lat prowadzi pan Kowalski. Każdego roku, zwłaszcza w okresie świątecznym, odwiedzają go tłumy dzieci. Sprzedaż zabawek i sprawianie radości najmłodszym jest dla właściciela sklepu całym życiem i prawdziwą pasją.  

A jednak pewnego dnia sklep się zamyka. Zostaje wystawiony na sprzedaż, o czym krótko informują ponure szyldy i zasłonięte papierem okna. Ciepłe do tej pory wnętrza wypełnia przenikliwy chłód. Zgasły już świąteczne lampki. Zamiast gwaru dziecięcych głosów w środku panuje przygnębiająca cisza, a szafki, półki i ściany są coraz bardziej puste.

Dorosły syn pana Kowalskiego bez żalu pakuje do worków ostatnie zabawki i pospiesznie zamyka sklep. Nie zwraca uwagi na pluszowego misia, który wypada z jednego z worków. Kiedy mężczyzna się odwraca, widzi dziewczynkę, która często pojawiała się w sklepie jego ojca. Postanawia podarować jej zabawkę i ogarnia go radość, gdy widzi zachwyt na twarzy dziecka. Jak się później okaże, mężczyzna wkrótce znajdzie sposób, aby podzielić się dobrem z innymi.

ilustracjastrzałka

Ty decydujesz o tym, co ważne

Przez ponad 60 sekund filmu nie pada ani jedno słowo. Od dialogów i głosu lektora bardziej wymowne są gesty aktorów. Sklep się zamyka, ale to nie znaczy, że przedmioty z półek nagle tracą swoją wartość.

Czy jednego dnia wszystkie ważne dla nas rzeczy mogą trafić do worka na śmieci, a potem na wysypisko? W świecie, w którym produkuje się mnóstwo towarów, łatwo zgubić to, co wartościowe. To nie cena przedmiotu, a wartość emocjonalna, wdzięczność czy wspomnienia decydują o tym, co jest dla nas cenne.

Uniwersalną opowieść o sklepie pana Kowalskiego przy ulicy Konwaliowej przedstawił Paclan - marka z branży FMCG, której artykuły są obecne w polskich domach od 25 lat. Świąteczny spot wideo przypomina, że aby ocenić wartość rzeczy, trzeba zrozumieć osoby, dla których mają one znaczenie. Worki mogą przechować nie tylko to, co zbędne - czasem służą także jako opakowanie dla tego, co dla niektórych jest prawdziwym skarbem.

Opowieść o magii zwykłych rzeczy można obejrzeć od czwartku 6 grudnia na profilach marki Paclan w mediach społecznościowych. Od piątku 7 grudnia świąteczny spot będzie miał premierę także na dużym ekranie – przed seansami filmowymi zobaczą go widzowie Multikina w ponad 30 miastach w całej Polsce. Za koncepcję kreatywną odpowiedzialna jest Grupa Me & My Friends. Film został nakręcony we Wrocławiu, a jedną z inspiracji do jego powstania była historia, która rzeczywiście wydarzyła się w tym mieście.

ilustracjastrzałka

Prawdziwa historia z Wrocławia

Najpierw była tutaj kwiaciarnia, potem antykwariat, aż w końcu wnętrze opanowały zabawki. Pan Kazimierz Wojnowski prowadził sklep przy skrzyżowaniu Piastowskiej i Sienkiewicza od lat 80. Niewielki pawilon był w stanie pomieścić setki zabawek i… jeszcze więcej wspomnień. Od podłogi aż po sufit na półkach piętrzyły się rozmaite klocki, lalki, gry planszowe i piłki. Wyjątkowe miejsce cieszyło oczy i rozbudzało wyobraźnię kilku pokoleń wrocławian.

Sklep został zamknięty rok temu w grudniu 2017 roku. Obok pustego pawilonu stoi dziś charakterystyczny wrocławski krasnal jako symboliczny pomnik wdzięczności wobec właściciela, który w wieku 91 lat przeszedł na zasłużoną emeryturę.

Ciąg dalszy nastąpi(ł)

Pan Kazimierz Wojnowski wiedział dokładnie, które dzieci potrzebują pomocy, dlatego często do toreb z zakupami wkładał artykuły szkolne. Później postanowił pójść o krok dalej. Sklep stał się siedzibą fundacji, dzięki której razem z żoną wspierał polską kulturę i młodzież oraz udzielał pomocy mieszkańcom w obliczu różnych nieszczęść, również poza granicami miasta i kraju.

Podobnie marka Paclan pragnie w konkretny sposób okazać swoje wsparcie dla lokalnych społeczności. Przed najbliższymi świętami Bożego Narodzenia firma przekaże pomoc wybranej instytucji charytatywnej na Dolnym Śląsku. Jak pokazuje świąteczna historia opowiedziana przez markę Paclan, czasami wystarczy jeden impuls, by zmienić swoje życie i sposób myślenia, a nawet losy innych osób.

Źródło: Paclan

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rusza nowy cykl szkoleń online i warsztatów z drukowania 3D oraz pokrewnych technologii. CadXpert – wiodący dystrybutor drukarek 3D i skanerów 3D – przygotował serię bezpłatnych szkoleń online oraz szkoleń stacjonarnych, które mają przybliżyć technologie przyrostowe, urządzenia i materiały do druku 3D, a także ich zastosowania. Udział we...
Kampania Nałęczowianki z odświeżonym wizerunkiem
Nowoczesność zakorzeniona w tradycji – oto nowy, odświeżony wizerunek wody mineralnej Nałęczowianka. Rebrandingowi towarzyszy ogólnopolska kampania reklamowa.
PSPR wybrało nowe władze
Członkowie Polskiego Stowarzyszenie Public Relations na walnym zebraniu członków 8 lutego 2019 roku w Katowicach wybrali nowy zarząd i radę nadzorczą. Na czele PSPR stanęła Luiza Jurgiel-Żyła, wiceprezesami zostali Emilia Zakrzewska i Bartosz Milczarczyk. W zarządzie znaleźli się także Agnieszka Bednarczyk i Cyprian Maciejewski.
Badanie: Sport potrzebuje sponsorów
Ponad połowa Polaków lepiej ocenia firmy angażujące się w sponsoring sportu i kultury od tych, które się nie angażują. W ciągu ostatnich 10 lat wzrósł odsetek osób, które uważają, że sponsoring jest potrzebny w sporcie, zmalał zaś odsetek tych, którzy są zdania, że kultura potrzebuje sponsorów. Co piąty Polak przyznaje, że...
Ruszyła zimowa kampania reklamowa Frosty
FRoSTA wystartowała z nową kampanią, która potrwa do końca marca. Spoty, będące nową odsłoną kampanii „Mówimy jak jest”, emitowane są w stacjach telewizyjnych i radiowych. Podkreślają zalety produktów FRoSTY – brak dodatków do żywności oraz ich wysoką jakość. W kreacjach zobaczymy Mexican Chicken – kurczak z ryżem po...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764