logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PROGNOZA: Czy przed nami powrót do modelu analogowego w handlu?

  PR 28.12.2022, przeczytano 494 razy
ilustracja

Po dekadzie wydawania i inwestowania środków w cyfrowy handel detaliczny, w nowym roku marki będą skupiać się na czymś zupełnie przeciwnym – tradycyjnym podejściu do biznesu. Przez taki model należy rozumieć asortyment fizyczny, w tym: produkty, sklep stacjonarny, zapasy magazynowe czy też działania, których celem jest zintegrowanie pracowników z klientami. Wyzwania logistyczne ostatnich lat dobitnie pokazały nam, jak istotne jest budowanie rezerwuaru i odpowiednie zatowarowanie sklepów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-przed-nami-powrot-do-modelu-analogowego-w-handlu,398482,artykul.html

W ciągu najbliższych miesięcy inflacja nadal będzie budziła niepokój a mimo to, oczekuje się, że sprzedaż świąteczna na świecie wzrośnie w tym roku o 4 do 6 procent. Z jednego z ostatnich badań Medallii wynika, że ​​konsumenci kupują mniej produktów, jednak wydają więcej na wybrane marki. Stwarza to szereg możliwości przed detalistami, aby budować lojalność klientów oraz skoncentrować się na tworzeniu pozytywnych doświadczeń kupujących zarówno stacjonarnie, jak i online.

Cena i wartość to kluczowe czynniki napędzające zakupy konsumentów przy inflacji. Obecni klienci są bardziej skłonni do wypróbowania marek własnych sklepów spożywczych w celu zaoszczędzenia pieniędzy. Podczas ewolucji tych postaw, sprzedawcy detaliczni powinni na bieżąco śledzić zachowanie konsumentów, aby w razie potrzeby wprowadzić zmiany szybciej niż konkurencja. Dostosowanie strategii może zająć trochę czasu, jednak najważniejsze jest sprecyzowanie, co napędza tę transformację i jakie kroki można podjąć, żeby zwiększyć przychody. Szczególnie należy uwzględnić to, co dzieje się z osobami, które nie robią zakupów stacjonarnie – tj. potencjalnymi klientami, którzy jedynie odwiedzają sklep bez kupienia produktów.

Wyobraźmy sobie, że sklep detaliczny odwiedza dziennie 1 000 osób, z których tylko 50 procent ostatecznie coś kupuje. Ustalenie, dlaczego druga połowa odchodzi bez zakupu, stwarza potencjał do zwiększenia sprzedaży bez przyciągania większej liczby odwiedzających placówkę. Odkrycie przyczyny tego braku konwersji pozwoli stworzyć więcej okazji do potencjalnej sprzedaży, a co za tym idzie, uzyskanie od niektórych z nowych klientów długoterminowej lojalności. Dotarcie do sedna problemów klientów stanowiło kiedyś ogromne wyzwanie, jednak staje się to zdecydowanie prostsze przy stosowaniu dedykowanych rozwiązań technologicznych. Formy umożliwiające uzyskanie feedbacku od klientów takie jak ankiety, media społecznościowe i analityka zachowań w kanałach cyfrowych są szczególnie przydatne w czasach tak dynamicznych zmian na rynku. Narzędzia te mają pomóc w zrozumieniu doświadczenia digitalowego, ale także wskazać obszary zmian w celu poprawy doświadczeń przyszłych konsumentów.

Tradycyjna część biznesu będzie wyróżnikiem konkurencyjnym w 2023 roku. Za pomocą technologii sprzedawcy handlu detalicznego będą w stanie zrozumieć, czego naprawdę oczekują klienci w sklepie stacjonarnym i internetowym. Sprzedawcy detaliczni desperacko będą chcieli utrzymać klientów, a konsumenci być jak najbardziej oszczędni w wydatkach. W takiej sytuacji przodujący detaliści posłużą się technologią, która ułatwi im zrozumienie potrzeb kupujących oraz potencjalnych klientów. Umiejętne wykorzystanie tych spostrzeżeń umożliwi przeszkolenie pracowników, dopasowanie oferty produktowej oraz usprawnienie procesów wewnątrz organizacji, tak aby sprostać oczekiwaniom konsumentów, a co za tym idzie budować konkurencyjność na rynku.

Ewelina Ciach
Senior Solution Consultant w firmie Medallia

Źródło: Medallia

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Realizacja kampanii w miastach do 200 tysięcy mieszkańców
Rzeszów, Tychy, Kalisz, Konin, Suwałki, Gniezno, Ełk – czy wiedziałeś, że większość kampanii OOH pomija te miasta, ponieważ ich populacja jest zbyt mała? Tymczasem z danych GUS wynika, że w miejscowościach poniżej 200 tys. mieszkańców przebywa na co dzień aż 80% Polaków! W jaki sposób dotrzeć do tych konsumentów, skoro media plannerzy...
Andrzej Pągowski: Nasze społeczeństwo myśli o osobie po siedemdziesiątce jak o emerycie i nie wiadomo, czy wolno jej w ogóle żyć i uprawiać zawód. Ale w sztuce to nie ma znaczenia
W kwietniu artysta skończył 70 lat i obchodzi jubileusz 45-lecia pracy artystycznej. Z tej okazji na wystawie w Teatrze 6.piętro prezentuje plakaty teatralne do tej pory nieeksponowane nigdzie indziej. To ta część jego twórczości, którą znają przede wszystkim miłośnicy teatru. Andrzej Pągowski nie ukrywa, że te prace powstawały w zupełnie innych warunkach niż te...
Rozmowa z arch. Aleksandrą Wasilkowską
W przestrzeni publicznej funkcjonuje wiele elementów, które są traktowane po macoszemu – zarówno przez włodarzy miast, jak i architektów. Tymczasem również one – toalety publiczne, bazary czy wysypiska śmieci – zasługują na uwagę, ponieważ są nam niezbędne w życiu codziennym. Aleksandra Wasilkowska od dwudziestu lat koncentruje...
Świat designu jest na rozdrożu. Rozmowa z Tomkiem Rygalikiem
Projektant Tomek Rygalik od wielu lat odnosi sukcesy na arenie międzynarodowej. Niedawno do listy swoich osiągnięć dopisał kolejny, ważny punkt – profesurę na Uniwersytecie Aalto w Helsinkach. Jako pierwszy obcokrajowiec objął tam katedrę projektowania mebla. Po kilku miesiącach pobytu w Finlandii opowiada o swoich pierwszych wrażeniach na temat fińskiego stylu życia, pracy...
Rich Media to jeden z najbardziej popularnych i jednocześnie obiecujących formatów reklamy mobilnej. Interaktywny, kreatywny i spersonalizowany. Zdaniem ekspertów Spicy Mobile w 2023 roku reklama rich media może wejść na zupełnie nowy poziom, a to za sprawą bardziej zaawansowanej analityki i automatyzacji, realizacji kampanii cross-device, a także możliwości AR.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764