logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Czy PWPW upiększy nam paszporty Mogiłą Mogił?

  PR 31.07.2017, przeczytano 897 razy
ilustracjastrzałka
zaprojektujpaszport.gov.pl

"Nowy paszport będzie dokumentem, z którego rzeczywiście będziemy dumni" - zapewnił Piotr Woyciechowski, prezes Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. po inauguracji kampanii "Zaprojektuj z nami polski paszport 2018".


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-pwpw-upiekszy-nam-paszporty-mogila-mogil,33270,artykul.html

Pierwszy raz od momentu wprowadzenia paszportu do obiegu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej można mieć wpływ na jego ostateczny kształt. Dokument powstanie z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. O tym, czy na jednej z 19 stron wizowych znajdzie się gen. Józef Haller i Kopiec Czynu Niepodległościowego - tzw. Mogiła Mogił - zdecydują internauci.

W piątek minister spraw wewnętrznych i administracji Mariusz Błaszczak zainaugurował kampanię "Zaprojektuj z nami polski paszport 2018". "Zbliża się setna rocznica odzyskania niepodległości. Zapraszając Polaków do wspólnego zaprojektowania nowego paszportu, chcieliśmy oddać hołd tym wszystkim, którzy przelewali krew za wolność Polski" - powiedział minister podczas inauguracji kampanii przed Komendą Główną Straży Granicznej, która mieści się pod adresem al. Niepodległości 100 w Warszawie.

Z 13 wizerunków graficznych przedstawiających najważniejsze motywy niepodległościowe: postacie, wydarzenia, miejsca i symbole, w nowym paszporcie znajdzie się sześć, które okażą się najpopularniejsze. Głosowanie za pośrednictwem strony internetowej zaprojektujpaszport.gov.pl potrwa do 10 września.

MSWiA współpracuje przy kampanii z Instytutem Pamięci Narodowej oraz Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych S.A., w której powstaną nowe paszporty. Jak podkreślił prezes PWPW Piotr Woyciechowski, średnio rocznie w Polsce wydaje się od 1,2 do 1,3 mln tych dokumentów.

"Tyle osób może taki paszport otrzymać w przyszłym roku, jeżeli kalendarz na to pozwoli, ale dokument będzie funkcjonował w obiegu na pewno sporo czasu i myślę, że duże grono Polaków będzie się nim cieszyło" - podkreślił Woyciechowski.

Dodał, że oprócz konstytutywnych cech dokument będzie posiadał "pierwiastek wspólnoty polskiej, narodowej, będzie elementem polityki historycznej, patriotycznej i cywilizacyjnej państwa polskiego". "Będzie to dokument, z którego rzeczywiście będziemy dumni" - podkreślił prezes PWPW.

Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. jest spółką Skarbu Państwa o szczególnym znaczeniu dla gospodarki państwa. Zajmuje się m.in. produkcją: banknotów, banderoli, znaczków, dowodów osobistych, paszportów oraz dokumentów dla cudzoziemców, a więc materiałów objętych szczególnymi procedurami wytwarzania. Historia spółki sięga 1919 roku, kiedy dwa miesiące po odzyskaniu niepodległości podjęto decyzję o uruchomieniu Państwowych Zakładów Graficznych.

Materiał powstał we współpracy z PWPW.

Źródło: PWPW, Kurier PAP

www.kurier.pap.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764