logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Czy reklamy wielkoformatowe display znikną z sieci?

   19.02.2018, przeczytano 1142 razy
ilustracja

Polska jest w czołówce krajów, w których reklamodawcy emitują reklamy wielkoformatowe, a internauci instalują adblocka. Co siódma reklama wyświetlana polskim internautom ma wymiary większe niż 242 500 pikseli*. To wysoki odsetek na tle innych krajów Europy. Przykładowo w Rumunii reklamy o dużych formatach stanowią 9 proc. rynku, w Niemczech jest to 8 proc., natomiast we Francji i na Ukrainie już tylko 5 proc.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-reklamy-wielkoformatowe-display-znikna-z-sieci,35507,artykul.html

Jednocześnie Polska jest w czołówce krajów, w których internauci blokują reklamy za pomocą adblocka. Robi to już co trzeci internauta (źródło: IAB Polska, kwiecień 2016).

Impuls do wprowadzenia nowych standardów?

Wielkoformatowe reklamy stały się tematem publicznej dyskusji podjętej przez IAB Polska w sprawie wyznaczania standardów widoczności reklam w internecie. W październiku ubiegłego roku rekomendacje dotyczące pomiaru viewability zostały uzupełnione o osobne wytyczne dla reklam display o dużej powierzchni. Standard widoczności dla formatów przekraczających 242 500 pikseli wynosi 30 proc. kreacji w polu widzenia przez minimum 1 ciągłą sekundę. To niższy próg w porównaniu z pozostałymi reklamami display oraz wideo, które muszą się znaleźć w polu widzenia użytkownika w minimum 50 proc., aby zostały uznane za widoczne.

Przyszłość reklam wielkoformatowych

Na przyszłość reklam wielkoformatowych zaważy również wchodząca w życie inicjatywa Google’a, której celem jest blokowanie reklam w przeglądarce Chrome niezgodnych ze standardami Coalition for Better Ads. W ten sposób komfort internautów w trakcie korzystania z sieci ma znacząco wzrosnąć. Co więcej, oczekuje się, że zmaleje zapotrzebowanie użytkowników sieci na instalowanie zewnętrznych oprogramowań blokujących wszystkie reklamy na danej stronie WWW.

Zmieniające się standardy na rynku reklamy online z pewnością mogą wpłynąć na kondycję reklam wielkoformatowych. Rok 2018 pokaże, czy w nowej rzeczywistości znajdzie się na nie miejsce – podsumowuje Marta Wiercińska z Gemiusa.

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

Dodatkowe informacje:

* źródło: gemiusAdReal

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Grupa ZPR Media z serią reportaży audio „Polska na ucho”
19 września wystartowała nowa seria podcastowa „Polska na ucho”. To cykl z reportażami audio przygotowywanymi przez dziennikarzy Grupy ZPR Media z całego kraju.
Kolejne kanały nowej generacji od TVN Warner Bros. Discovery.
Kanały nowej generacji (FAST) z tygodnia na tydzień zyskują na popularności i cieszą się rosnącym zainteresowaniem ze strony widzów oraz partnerów biznesowych. TVN Warner Bros. Discovery”, lokalny lider w temacie, nie zwalnia tempa i regularnie inwestuje w poszerzenie swojego digitalowego portfolio. 18 września bibliotekę Playera wzbogaciły trzy nowe pozycje...
16 studentów rozpoczęło zajęcia na Radio Akademii
Na tegoroczny semestr zajęć w Radio Akademii – projekcie szkoleniowym Grupy ZPR Media dla przyszłych radiowców – zostało przyjętych 16 osób. Zajęcia rozpoczęły się w miniony weekend i potrwają blisko 3 miesiące.
Kuba Wojewódzki liderem pasma we wszystkich grupach
Wraz ze startem jesiennej ramówki, Kuba Wojewódzki powrócił z premierą kolejnego sezonu swojego autorskiego programu. I ponownie udowodnił, że nie ma sobie równych, pozostawiając konkurencję daleko w tyle. Największą widownią, jak do tej pory, cieszył się odcinek 3., który zapewnił stacji TVN 9,57% udziału w grupie ogólnej. Show Kuby...
RMF FM i RMF MAXX przeciwko wielkiej wodzie
Rano, 18 września, dziennikarze RMF FM i RMF MAXX wyruszą w dwudniową trasę na Opolszczyznę i Dolny Śląsk z tysiącami szczotek i łopat do sprzątania zalanych domów, garaży, ulic.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764