logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czy rodzaj papieru ma wpływ na projekt?

  PR 07.01.2020, przeczytano 519 razy
ilustracjastrzałka

Który papier najlepiej nadaje się do mojego projektu? Na pewno chcesz żeby Twój produkt wyróżniał się swoją jakością jak i atrakcyjnością. Jeśli ten temat spędza Ci sen z powiek, przeczytaj nasz wywiad ze specjalistką od papieru, panią menadżer Urszulą Pyskło z Arctic Paper.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-rodzaj-papieru-ma-wplyw-na-projekt,385254,artykul.html

Pewnie zgodzi się Pani, że jednym z najważniejszych zagadnień jest wybór odpowiedniego papieru do druku. Jednak mamy wiele rodzajów papieru do wyboru , a każdy z nich charakteryzuje się innymi właściwościami i wyglądem. Od wyboru konkretnego rodzaju zależy efekt końcowy druku, tj. odbiór barw i kolorów, jakość druku czy jego atrakcyjność. Jaki jego typ wybrać do kalendarza, a jaki do notesu czy ulotek, katalogów czy plakatów?

U.P – To prawda, Papier jest integralną częścią projektu, dlatego jego wybór jest tak ważny. W przypadku prac takich jak notesy czy kalendarze warto jest sięgać po papier, po którym będzie się dobrze pisało. Najlepiej sprawdzi się tu papier niepowlekany, np.: Munken czy Amber. W przypadku katalogów, materiałów reklamowych – wszystko zależy od projektu. Jeśli mamy dobrze przygotowane zdjęcia warto takie prace drukować na papierach niepowlekanych, jeśli natomiast posiadane zdjęcia mogą być problematyczne w druku (są zbyt ciemne i istnieje ryzyko utracenia szczegółów w cieniach) warto sięgać po papiery powlekane typu G-Print czy Arctic Silk+.

Jakie rodzaje papieru obecnie są najczęściej używane w poligrafii? Proszę opowiedzieć o obecnych trendach w temacie papieru.

U.P – Aktualnie panuje moda na papiery niepowlekane, które w ciągu ostatnich kilku lat ugruntowały swoją pozycję na rynku. Używa się ich dzisiaj w zastosowaniach, które do niedawna były domeną papierów powlekanych. Przyczyn obecnej mody na papiery niepowlekane, a zwłaszcza te wysokiej jakości, jest kilka. Z jednej strony jest to poszukiwanie nowych rozwiązań, chęć wyróżnienia się oraz znużenie grafików „kredą”, jak kolokwialnie nazywane są papiery powlekane. Z drugiej – fakt, że drukarze dysponują coraz lepszą wiedzą, narzędziami oraz maszynami i coraz chętniej podejmują się druku wysokiej jakości wielobarwnych prac na papierach niepowlekanych. A tych na rynku jest ich całe mnóstwo. Różnią się między sobą składem surowcowym, spulchnieniem, szorstkością i odcieniem.

Obecnie panuje moda na tak zwany papier ekologiczny. Wzrasta też świadomość ludzi, jeśli chodzi o użycie surowców. Czy mogłaby Pani nam opowiedzieć czym tak naprawdę jest ten rodzaj papieru ?

U.P – Właściwie nie ma czegoś takiego jak papier ekologiczny. Producenci papierów oferują może papiery, które posiadają odpowiednie certyfikaty środowiskowe (FSC, PEFC, EU Ecolabel…). Są to typowe papiery powlekane i niepowlekane, ale dzięki posiadanemu certyfikatowi zaświadczamy, ze drewno wykorzystane do produkcji papieru pochodzi z dobrze zarządzanych lasów.

Dziękuję Pani za udzielone informacje poparte bogatym doświadczeniem zawodowym:)

Źródło: Top Druk24


brak ikonki
?

Tekst opublikował użytkownik: TopDruk24

(Ryszard Zelkowski)

TopDruk24 o sobie:

Top Druk to drukarnia istniejąca od ponad 15 lat, dla której wysoka jakość produktu jest najważniejszym priorytetem. Jesteśmy firmą, której specjalnością stały się zlecenia mało i średnio nakładowe z kilkudniowym terminem realizacji. Produkujemy spersonalizowane drukowane produkty od ulotek po książki w oprawie twardej obsługując tysiące zadowolonych klientów w Polsce i Europie.

Każdego roku produkujemy, przetwarzamy i wysyłamy ponad kilkadziesiąt tysięcy wydruków w naszej drukarni w Łomży w Polsce. Nasz personel złożony z około 46 wykwalifikowanych ekspertów jest zaangażowany w zapewnianie doskonałej obsługi klienta i wytwarzanie produktów wysokiej jakości. Jesteśmy wiarygodnym partnerem dla klientów B2B, takich jak drukarnie, agencje i wydawnictwa.

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nadchodzący kryzys wzmocni rynek badań internetowych
Badania internetowe należą do najtańszych i najszybszych znanych metod na rynku. Dają możliwość prostej realizacji nawet międzynarodowych projektów. W 2018 r. przychody branży wyniosły aż 124 mln zł. To niespełna dwa razy więcej niż cztery lata wcześniej. W kryzysie właśnie ten segment najmocniej zyska na znaczeniu. Szukając oszczędności i mogąc zmieniać techniki...
Myśl strategicznie w czasach koronawirusa
Planowanie strategiczne, różne scenariusze, zmiana nawyków konsumentów, nowy język komunikacji... A co zmieni się w online? Czy sprzedaż przenosić się będzie do sieci? – zapraszamy do przeczytania rozmowy z Magdaleną Euejdą - Digital Strategy Manager oraz Tomaszem Sąsiadkiem - Co-Managing Director w Bluerank.
Gospodarka światowa a pandemia - wywiad z Krzysztofem Sadeckim
Jaki wpływ na gospodarkę światową ma w tej chwili koronawirus? Co będzie dalej? O tym, jak pandemia wywraca do góry nogami gospodarkę na świecie rozmawiamy z finansistą i analitykiem biznesowym Krzysztofem Sadeckim.
Pani K! - Felieton Roberta Załupskiego
Światowa superprodukcja „Kryzys czy Pani K” trwa w najlepsze. Ilustracja Andrzeja Pągowskiego do wydania OOH magazine z 2008 r. w tym roku nabiera zgoła innego znaczenia. Europejska panika (mam wrażenie, że reszta świata zachowuje więcej rozsądku) może wywołać kryzys, który w tym roku branży reklamowej i eventowej może dać mocno się we znaki. Może więc warto...
IGRZ - Ustawa krajobrazowa – pięć lat temu…

Uchwały krajobrazowe - stan prac: IGRZ - Ustawa krajobrazowa – pięć lat temu…

Pięć lat temu stwierdziliśmy, że Ustawa krajobrazowa jest zła, ponieważ tak posłowie, jak i senatorowie nie do końca zrozumieli intencje Prezydenta RP, autora projektu ustawy. Mówiliśmy, że nie można stanowić dobrego prawa opierając swoje sądy na powierzchownych ocenach rzeczywistości i koniunkturalnych poglądach.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764