logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Czy sprawdzenie nazwy w KRS i CEDIG wystarczy by się nią posłużyć?

   01.11.2022, przeczytano 1186 razy
ilustracja
fot. Sven Brandsma/Unsplash

Otwieram własne studio, ale wciąż nie mam pomysłu na nazwę. Ostatnio jednak byłam w kinie na filmie, w którym bohaterka ma fikcyjne konto na Instagramie, którego nazwa jest świetna. Sprawdziłam w KRS i CEIDG i taka nazwa nie jest zarejestrowana. Czy w takim razie mogę ją wykorzystać? 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-sprawdzenie-nazwy-w-krs-i-cedig-wystarczy-by-sie-nia-posluzyc,397816,artykul.html

Odpowiedź

W przywołanej sytuacji nie należy ograniczać się jedynie do poszukiwań w wyszukiwarkach KRS czy CEIDG. Abstrahując od ww. pytania, pamiętajmy, że nie można zapominać, że oznaczenie przedsiębiorstwa może zostać zastrzeżona również jako znak towarowy, może również być sformułowaniem powszechnie używanym w obrocie. W tym ostatnim wypadku wykorzystanie danego oznaczenia może zostać uznane za podszywanie się pod dany podmiot, co stanowi czyn nieuczciwej konkurencji, zaś w przypadku znaku towarowego – naruszeniem udzielonego prawa ochronnego. 

Źródło: Lawmore, STGU

lawmore.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764